Fitness Seller

Geen energie

• Topic Starter Topic Starter

Ik ga deze week mijn bloed eens laten controleren.

Je zegt het zelf al, dus: MEER ETEN! Meer carbs (liefst langzame) een uur of langer voor de training. Is dat niet mogelijk, dan een banaantje net voor de training of een sportdrankje tijdens. En ook tijdens de training voldoende water drinken uiteraard.
Check je voeding. Post het eventueel op dit forum mocht je toch nog vragen hebben.

Ik vermoed ook dat daar het probleem ligt, zal ik dus de komende weken werk van maken.

Goede voeding en stoppen met die zgn 'energie' pillen, ze kunnen je evt een kortdurende energieboost geven met als uiteindelijk resultaat dat je compleet uitgeblust raakt.

Ben er nu al een paar dagen mee gestopt, voor zo ver ik weet heeft het niet echt veel geholpen.

Ik heb er ook last van eigenlijk dat de energie sneller op is en uitputtingsgevoel optreedt.
Weet iemand wanneer er een rustweek moet ingelast worden om overtraining te voorkomen, na 5 6 7 8 weken??

overtrained.........???

@ Gottardi: da's verschillend. Ik heb op dit forum gelezen dat je een weekje rust moet inlassen als je merkt dat je niet meer vooruit gaat.
Ik las zelf een weekje rust in om de 7 weken. Gewoon omdat dat toevallig goed uitkomt met mijn rooster. En als ik bijv. na 3 weken zou merken dat ik dagenlang moe ben en geen puf heb om goed te trainen (is wel eens gebeurd), dan neem ik na die 3 weken al een weekje rust (met alleen maar mid-intensieve cardio). Ik zou dus zeggen: ga op je gevoel af.

weel koolydraten eten en misschien wat meer uit rusten
probeer anders is wat dextrose tijden je training

Vandaag bloed laten trekken, morgen om 17.00 weet ik het...

De dokter zei al dat er waarschijnlijk niks aan de hand is omdat ik nog zo jong ben. Maar voor alle zekerheid toch laten controleren. Volgens hem ligt het gewoon aan mijn condititie en moet ik wat gaan fietsen. En meer eten uiteraard en dan zo stilletjes gaan opbouwen.

nee conditie is niet nodig om massa aan te zetten :D je voeding is heel belangrijk ten eerste...zeker voor het trainen complexe kh en goede eiwitten eten (rest vd dag ook trouwens), en ga niet meteen na je eten trainen..geloof me ik deed dat ook een tijd maar dan begin je meteen snel te trillen omdat je lichaam EN eten moet verteren en stress van de training krijgt. Ik was altijd verrot meteen toen ik meteen na me eten ging trainen. ben je trouwens veel afgevallen laatste tijd? hoe kan de dokter nou bij voorbaat zeggen dat t waarschijnlijk niks is? :( vage uitspraak.

nee conditie is niet nodig om massa aan te zetten :D je voeding is heel belangrijk ten eerste...zeker voor het trainen complexe kh en goede eiwitten eten (rest vd dag ook trouwens), en ga niet meteen na je eten trainen..geloof me ik deed dat ook een tijd maar dan begin je meteen snel te trillen omdat je lichaam EN eten moet verteren en stress van de training krijgt. Ik was altijd verrot meteen toen ik meteen na me eten ging trainen. ben je trouwens veel afgevallen laatste tijd? hoe kan de dokter nou bij voorbaat zeggen dat t waarschijnlijk niks is? :( vage uitspraak.

De dokter had wel gelijk, bloed was in orde. :rolleyes:

Je hebt wel uithoudingsvermogen nodig om bloed en zuurstof te leveren aan de spieren. Het is de eigenschap die toelaat dat je een inspanning zo lang mogelijk kan volhouden. En dat is nou net het probleem bij mij, ik heb totaal geen uithoudingvermogen en hou het dus ook niet lang vol om te trainen. Daarbij komt nog eens dat ik niet voldoende eet en omdat mijn bloed volledig in orde is kan de conclusie al snel getrokken worden. De komende weken ga ik dus ook geen halter meer aanraken en me volledig focusen op mijn voeding en conditite. Als ik dan terug wat fitter ben kan ik terug beginnen liften.

Oh en ben niet afgevallen de laatste tijd, kan ook moeilijk, ik heb 2 maanden aan een stuk of kebap of pizza of friet of mcdonalds gegeten. :)

hmm , daar kom je nu mee.........???

Ik meen echt dat ik het al eerder had vemeld, blijkbaar niet dus... ik heb het wel aan de dokter gevraagd en die zei dat je pas na een langere tijd van dat soort voedsel last zou krijgen. Dus daar ligt het volgens hem al niet aan. Het enigste wat hij verder over voeding vroeg was of ik wel genoeg vlees at, en aangezien ik een "vleesman" ben is dat geen probleem.

Maar ikzelf ben er niet zo van overtuigd dat 2 maanden vettig eten geen effect op je heeft... en ik was er 100% zeker van dat ik het al gemeld had hier, echt raar.

Ik train nu ongeveer 9 jaar en heb de laatste weken dezelfde symptomen bij het trainen als jij hebt... Ik ga vol goede moed naar de sportschool om weer 300% te geven, maar na 1 of 2 oefeningen voel ik mij slap, afwezig, duizelig enz. Ik voel mij al moe voordat ik wat doe. Daarop heb ik een eetlepel dextrose toegevoegd aan mijn water, voor tijdens de training. Ik dacht dat mijn bloedsuikerspiegel misschien te laag was tijdens het trainen. Het helpt een beetje, ik word niet meer duizelig tijdens het trainen. Maar ik heb nog steeds dat ik na 2 oefeningen al uitgeput ben, ik heb zelfs moeite om naar huis toe te fietsen (10 min fietsen), en als ik dan thuis ben, dan ben ik helemaal uitgeput.
Ik heb halverwege april 14 dagen achter elkaar gewerkt, sommige dagen 16 uur, andere 12 uur, en ook soms gewoon 8 uur :) Ik heb die weken ook weinig geslapen, en probeerde tussendoor ook gewoon te blijven trainen...
Om het nog erger te maken ben ik ook nog een beetje ziek geweest (keelpijn/verkouden etc.) in die 14 dagen.. maar ik ben gewoon doorgegaan met alles. Ik ben namelijk oproepkracht, dus als ik niet werk verdien ik ook geen geld.
Ik ben mij er van bewust dat het een flinke aanslag op mijn lichaam is geweest, en ben daarom ook bang dat ik nu overtraind/overbelast ben.
Vorige week heb ik daarom een week lang niet getraind... ik heb net weer getraind, de eerste 2 oefeningen gingen wel goed, bij de 3e oefening had ik het zwaar om het vol te blijven houden, en daarna ging ik maar naar huis.

Ik ga nu maar proberen om er van af te komen door de intensiteit van mijn trainingen te verlichten... en 12/15 reps te maken en wat cardio erbij doen met een lage intensiteit... ik hoop dat dat het herstel bespoedigt....
Ik heb ook erg slecht op mijn eten gelet de laatste tijd.... heb denk ik al 3 weken ofzo geen of misschien 2x groente gegeten... kan dat ook een rol spelen??
Iemand verder nog tips??
Het is namelijk erg frustrerend, en normaal als iets frustrerend is dan reageer ik dat af in de gym, maarja dat gaat nu even niet zo goed :P

Bij mij is het net het tegenovergestelde, ik ben werkloos en zit meestal achter de computer of tv, ik beweeg bijna niet en kan vervolgens dus ook niet uitgeput zijn. Bij mij ligt het aan het niets doen, daar wordt je ook lui en moe van. Bij gevolg is mijn conditie er nu zo slecht aan toe dat ik het bij de minste inspanning voel. Ik zal dus wat moeten gaan fietsen of joggen om terug wat fitter te worden. Het laatste wat ik moet doen is rusten en stilzitten, en dat is nu net wat jij de komende dagen moet doen lijkt me. :)

Het is inderdaad erg frustrerend, dan heb je zin om lekker wat te trainen en na een paar oefeningen kan je al niet meer. :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Bij mij is het net het tegenovergestelde, ik ben werkloos en zit meestal achter de computer of tv, ik beweeg bijna niet en kan vervolgens dus ook niet uitgeput zijn. Bij mij ligt het aan het niets doen, daar wordt je ook lui en moe van. Bij gevolg is mijn conditie er nu zo slecht aan toe dat ik het bij de minste inspanning voel. Ik zal dus wat moeten gaan fietsen of joggen om terug wat fitter te worden. Het laatste wat ik moet doen is rusten en stilzitten, en dat is nu net wat jij de komende dagen moet doen lijkt me. :)

Het is inderdaad erg frustrerend, dan heb je zin om lekker wat te trainen en na een paar oefeningen kan je al niet meer. :rolleyes:

haha we moeten gewoon even ruilen van leven... dus jij neemt even mijn banen over, en mijn trainingen, en ik neem even jouw pc in beslag! ;) alleen ehhh mijn vriendin ruil ik niet! :D:D

He dude, je zegt dat je snel moe bent na een paar setjes. Kun je wat specifieker zijn? Na 10 min, een kwartier, een half uur een uur?

Ongeveer 10 min... en als ik goed zwaar neem dan al na 5 min. Ik heb het gevoel dat ik net genoeg energie heb om de dag door te komen, van trainen is er geen sprake meer want dan voel ik me soms zefs een paar uur derna nog altijd leeg.

klinkt als slechte conditie :p

Heb je er nog steeds last van?
Ben je in de tussentijd MEER CARBS gaan eten voor de training? Want dat je je na de training nog uren als een slap vaatdoekje voelt, komt waarschijnlijk doordat je 'te diep' bent gegaan. Had ik in het verleden ook wel eens last van. Dus OF minder intensief trainen (maar dat is op jou niet echt van toepassing na 5 minuten...) OF gewoon MEER ETEN.
Wat eet je nu zoal vóór een training?

als je blowt.. stop er mee ! je lichaam word er uitgeput van
eet genoeg fruit, goeie carbs. stop met die pizzas. zorg ervoor dat je vrolijk door het leven gaat--> de beste natuurlijke vorm van energie
en als dat alles niet lukt misschien is overschakelen op efedra:p

Wanneer ik smorgens train voel ik me ook zeer lusteloos, duizelig etc. Heel onprettig gevoel.

De laatste tijd eet ik een banaan voordat ik smiddags ga trainen, ik heb het gevoel dat dit werkt en voel me 'fitter' dan voorheen. Je moet echt inderdaad goed eten voordat je gaat fitnessen anders is het niet te doen.

Overigens neem ik best vaak een Red Bull Light van tevoren, geen idee of het echt helpt, maar het kan geen kwaad toch?

Ik las trouwens dat er druivensuiker gedronken dient te worden NA de training, alleen ik wil afvallen en ben bang dat ik door die suikers juist minder snel afval, of klopt dit niet?!

Terug
Naar boven