Fitness Seller

Geen progressie bij borstspieren

jellabi

Cool Novice
Waardering
0
Ey,

Ik ben nou zo'n 5 weken intensief bezig met mijn borst te trainen, veel pullovers, fly's en bench press met dumbbell alsook met halter. Ik hou ook altijd rustdagen in het weekend en ga zo'n 2-3 uur per week naar de sportschool. daarnaast doe ik thuis elke dag nog wat dips (50 ofzo) maar in het weekend hou ik volledige rust om te herstellen. Maar toch na die 5 weken zie ik nog niet echt iets of zo. Hoe kan dit? Misschien zwaardere gewichten pakken of toch nog meer tijd gunnen?

gr, jell

P.S.
Mijn trainingsmaatje heeft precies hetzelfde...

Ey,

Ik ben nou zo'n 5 weken intensief bezig met mijn borst te trainen, veel fly's en bench press met dumbbell alsook met halter. Ik hou ook altijd rustdagen in het weekend en ga zo'n 2-3 uur per week naar de sportschool. daarnaast doe ik thuis elke dag nog wat dips (50 ofzo) maar in het weekend hou ik volledige rust om te herstellen. Maar toch na die 5 weken zie ik nog niet echt iets of zo. Hoe kan dit? Misschien zwaardere gewichten pakken of toch nog meer tijd gunnen?

gr, jell

P.S.
Mijn trainingsmaatje heeft precies hetzelfde...

Niet vergeten te eten

• Topic Starter Topic Starter
Let ik ook goed op ;) ik ben wel pas 17 en kan dus niet een volledig eiwitdieet of iets dergelijks doen, omdat me moeder dat onzin zal vinden. Maar ik probeer wel altijd zoveel mogelijk datgene te kiezen waar eiwitten in zitten als ik iets te kiezen heb...

Ik train niet alleen me borst, ook nog benen armen buik rug schouders ;), maar ik heb wel de neiging me borst wat meer aandacht te geven

ik hoop dat je borst niet meer dan 2 keer p/w traint
of je eet te weinig
of je doet te veel oefeningen en te veel reps voor je borst
of ej traint te veel per weeh
-> overtraining

of combinatie van bovenstaande

5 weken intensief borst trainen of 5 weken trainen ?
(maw, hoe lang train je al ?)
borst duurt namelijk even voor je resultaat ziet...

uhh ff denken hoor,

ik doe meestal:
Pullover (17,5kg) 3*15
fly (12,5 kg) 3*15
bench press (dumbbell)(12,5 kg) 3*15
bench press (halter)(30 kg) 2*30 1*15
Dit doe ik dan 2 keer per week in de sportschool

Daarnaast doe ik thuis nog veel dips (heb hoogslaper daar kan ik da mee). Deze doe ik dan zon 3*15 van maandag, dinsdag,donderdag, vrijdag.

30 reps met 30kg?...Doe dan 10 reps met 40, want op deze manier is het eerder een cardio-oefening.

En normaal zou je toch wel wat meer kunnen dumbbell pressen dan flys, dus meer gewicht gebruiken.

Robbert's Tripple

Ontwikkeling is een kwestie van jaren en geen weken, helaas;).

Na een tijdje kun je gaan analyseren in welke groep je probleem ligt op de borst en dan b.v. enkele isolerende oefeningen inbouwen. Echter moet je
op jou leeftijd gewoon lekker aan de gang gaan, afwisselen in oefeningen, langzaam - snel, zwaar - licht, hoeveelheid reps enz..

Wil je b.v. eens een keer shocken, dan kun je b.v. Robbert's Tripple pakken
www.robberts-tripple.nl :cool:.

ik doe meestal:
Pullover (17,5kg) 3*15
fly (12,5 kg) 3*15
bench press (dumbbell)(12,5 kg) 3*15
bench press (halter)(30 kg) 2*30 1*15
Wat merkte je al wel in die 5 weken? Meer kracht?
Als je absoluut niets merkte zou ik zeggen dat je de oefeningen fout doet.
Hoe trager je de oefeningen doet hoe beter voor massa, ook minder kans op injuries ;)

en zoals lalicious al zei, bij dumbbell flies pak je veel minder dan bij presses. Let gewoon op een goede houding.

En zeker eten niet vergeten, massa's eten (massa's).

ja ik heb wel zeker meer kracht gekregen dat wel ;)

Op youtube vind je veel oefeningen waar ze uitleggen op wat je moet letten. Ik moest ook minder gewicht pakken toen ik besefte dat ik men oefeningen fout deed, maar wel meer resultaat geboekt ondertussen :)

Ik heb precies de instructies opgevolgd zoals op http://www.exrx.net/Lists/ExList/ChestWt.html staat, dus lijkt me dat ik ze wel goed doe ;) Die site + mijn trainingsmaatje die ook kan zien of ik hem goed doe + de mensen van de sportschool lijkt me wel voldoende controle op een goede beweging he? :P

De vorige sportschool waar ik ging zat vol met mensen die hun oefeningen barslecht deden, en daar liepen ook mensen rond om te helpen. Bij schouderoefeningen met dumbbells vroeg ik me af of ze hun benen trainden.

Laatst bewerkt:
in het begin win je meestal kracht omdat je zenuwstelsel effectiever wordt in het aansturen van je spieren, daarna moet het van eten gaan komen, als jij als sinds augustus traint en je kan nu 20 x 30kg bankdrukken doe je iets verkeerd, je zou al aan de 10 x 60 moeten zitten

ja weet ik maar de halters daar kunnen niet zo heel zwaar <_< ik zit zeg maar in zo'n sportschool waar het meer gaat om fit te blijven. De halters kunnen tot 35 kg (maar die laatste 5 kg doe ik er niet op, omdat vanwege k*tsluitingen dan alles eraf valt) en de dumbbells kunnen tot zon 15 kg, maar daar kan ik voorlopig nog wel ff mee vooruit ;), maar ze hebben ook zon rek met van die kabels katrollen en gewichten en zo en die gaat tot 95 kilo en daar doe ik de laatste tijd ook veel meer op dat werkt ook goed ;)

Je moet niet naar weken kijken maar jaren,

Halters tot 35 kg :eek: Wegwezen daar kerel!

Terug
Naar boven