Dreumes
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 10
- Lengte
- 1m70
Dag allemaal,
Ik lees vaak dat men vetten na de training afraadt. Mijn post-meals zijn tevens mijn avondmaaltijd. Direct na het trainen neem ik 0,5 scoop whey en 10 gram dextrose (afgestemd op mijn macro's voor de gehele dag)
Ongeveer 45 minuten daarna neem ik mijn post-meal, dat tevens mijn avondmaaltijd is.
Deze meals kunnen zijn:
1) Volkoren spaghetti met 200 gram wokgroenten en pastasaus.
Dit wordt gebakken in olijfolie en bevat dus vet.
2) volkorenwraps met gerookte kipfilet en 400 gram wokgroente
Dit wordt ook gebakken in olijfolie en bevat dus vet
3) Vissticks (zonder korst) met aardappeldobeelsteentjes en 1 komkommer
De vissticks doe ik in de oven en de dobbelsteentjes bak ik in olijfolie. De dobbelsteentjes bevatten ongeveer 10 gram onverzadigde vetten per 230 gram die ik eet.
Het gaat dus voor 90 alleen maar om de (goede) vetten uit de olijfolie.
Vallen deze categorie maaltijden dan ook onder 'slechte post-meals'?
Ik reken trouwens berhaupt mijn olijfoliegebruik niet mee in mijn voedingsschema. Zit normaliter op ongeveer 60 - 70 gram vetten per dag op 60 kilo. Momenteel zit ik in een moeizame bulk.
Ben vanuit cut gestart met op onderhoud eten (2350) en daarna elke keer 100 kcal verhoogd tot waar ik momenteel op zit (2700). Helaas ben ik de afgelopen maand geen gram zwaarder geworden en ga ik dus door met verhogen naar 2800. Ik ben dus niet echt gevoelig voor aankomen blijkbaar en meer ecto dan ik dacht. Wel ben ik een stuk droger geworden; sixpack wordt echt met de week meer zichtbaar. Echter groeit de rest nog niet zo hard mee als ik zou willen.
Ik train 3x per week full body en ik heb mijn activiteitsfactor op 1,55 staan.
Tips en opmerkingen hoor ik graag.
X Dreumes
Ik lees vaak dat men vetten na de training afraadt. Mijn post-meals zijn tevens mijn avondmaaltijd. Direct na het trainen neem ik 0,5 scoop whey en 10 gram dextrose (afgestemd op mijn macro's voor de gehele dag)
Ongeveer 45 minuten daarna neem ik mijn post-meal, dat tevens mijn avondmaaltijd is.
Deze meals kunnen zijn:
1) Volkoren spaghetti met 200 gram wokgroenten en pastasaus.
Dit wordt gebakken in olijfolie en bevat dus vet.
2) volkorenwraps met gerookte kipfilet en 400 gram wokgroente
Dit wordt ook gebakken in olijfolie en bevat dus vet
3) Vissticks (zonder korst) met aardappeldobeelsteentjes en 1 komkommer
De vissticks doe ik in de oven en de dobbelsteentjes bak ik in olijfolie. De dobbelsteentjes bevatten ongeveer 10 gram onverzadigde vetten per 230 gram die ik eet.
Het gaat dus voor 90 alleen maar om de (goede) vetten uit de olijfolie.
Vallen deze categorie maaltijden dan ook onder 'slechte post-meals'?
Ik reken trouwens berhaupt mijn olijfoliegebruik niet mee in mijn voedingsschema. Zit normaliter op ongeveer 60 - 70 gram vetten per dag op 60 kilo. Momenteel zit ik in een moeizame bulk.
Ben vanuit cut gestart met op onderhoud eten (2350) en daarna elke keer 100 kcal verhoogd tot waar ik momenteel op zit (2700). Helaas ben ik de afgelopen maand geen gram zwaarder geworden en ga ik dus door met verhogen naar 2800. Ik ben dus niet echt gevoelig voor aankomen blijkbaar en meer ecto dan ik dacht. Wel ben ik een stuk droger geworden; sixpack wordt echt met de week meer zichtbaar. Echter groeit de rest nog niet zo hard mee als ik zou willen.
Ik train 3x per week full body en ik heb mijn activiteitsfactor op 1,55 staan.
Tips en opmerkingen hoor ik graag.
X Dreumes
Laatst bewerkt: