AndroidHealthClinic

geen vooruitgang borst

K a i

Novice
Waardering
0
Ik ben 17, dus heb opzich nog niet zo heel veel ervaring. Ik heb eerst een jaar getrained alleen achter de machines, had last van meedraaiende schouderbladen maar met hulp van fysio is dit opgelost. Daarna begon ik 'echt' te trainen. Maar sinds september heb kreeg ik last van mn knie, fysio heeft het niet kunnen oplossen, in mei MRI-scan. Tot die tijd wil ik mn benen niet zo heel zwaar trainen. Ben ook 2 maanden ertussen uit geweest dus voor mn blessure, omdat het met rust misschien zou overgaan.

Ook voordat ik dus deze 'rust' nam, ging ik bijna niet meer vooruit, enige oefening die ik nu doe voor mn borst is bankdrukken, 10 herhalingen, 3 sets(ik train 2x in de week, fb).
Ik kom dus gewon niet verder, elke keer het zelfde gewicht het word niet makkelijker ofzo, terwijl ik met alle andere oefeningen wel (behoorlijk)snel vooruit ga..enige tips? moet ik de eerste 2 sets bv lichter nemen en de laatste tot mn max? minder herhalingen? of moet ik echt meer oefeningen gaan doen?

thx

als je niet groeit eet je niet genoeg.

met alleen bankdrukken gaat je borst niet groeien. Je moet echt meer oefeningen doen

Onzin, zeker voor iemand die net traint.

Wat moeten we daar onder verstaan (No Phun)

Als je je armen omhoog doet bij press of zelfs bij side raises vb, gaan de schouderbladen uit elkaar en roteren dus mee. Normaal bewegen deze een beetje, maar als het te veel is kan je daar problemen mee krijgen. Veel rows en pullups zouden dit normaal moeten voorkomen.

ik denk idd zelf ook meer oefeningen doen ( flies, incline benchpress) en meer eten!

op welk punt krijg je 'm niet meer omhoog? bij het begin (vanaf borst) of in het midden??

Als je je armen omhoog doet bij press of zelfs bij side raises vb, gaan de schouderbladen uit elkaar en roteren dus mee. Normaal bewegen deze een beetje, maar als het te veel is kan je daar problemen mee krijgen. Veel rows en pullups zouden dit normaal moeten voorkomen.

Zou dus een disbalans tussen opwaartse en neerwaartse rotatie betekenen (zeg maar tussen serratus A./trapezius(midden en onder) en levator s./rhomboids ) waarbij de neerwaartse te zwak zijn

Zou dus een disbalans tussen opwaartse en neerwaartse rotatie betekenen (zeg maar tussen serratus A./trapezius(midden en onder) en levator s./rhomboids ) waarbij de neerwaartse te zwak zijn

juist ja, ik ben ook geen fysio, mss is er nog iets meer aan de hand, maar dat in elk geval.

Ik zou idd meer oefeningen gaan doen.
Wat ik altijd doe voor mijn borst:
Benchpress:

1x8(gewicht dat je goed kunt doen, laten we zeggen 50kg)
2x8(doe 5kg bij de 50 kg, dus krijg je 55kg)
1x8(weer de 50kg)
1x8(45kg)

Fly's:
3x8 dumbbellfly's

Incline/decline benchpress(je traint 2 dagen je borst dus doe je 1ste dag incline en de 2de dag decline)
incline/decline:
3x8

hoop dat je hier wat aan hebt;)
Wissel het ook eens af en neem dan een gewicht bij de benchpress dat je maximaal 5 keer kunt, doe hier dan 3 setjes van.

• Topic Starter Topic Starter
op welk punt krijg je 'm niet meer omhoog? bij het begin (vanaf borst) of in het midden??

in het midden, en dan zak ik weer terug.
En het is wel zo dat ik zie dat mn borst aan het groeien is, maar ik word niet echt sterker ofzo.
En voor als ik het niet duidelijk had vermeld, ik HAD last van mn schouderbladen, nu niet meer ;)

Bedankt voor de tips, zal zien wat ik ermee kan doen.

• Topic Starter Topic Starter
maar ik wil niet echt meer eten ofzo, heb nu net een mooie plattebuik en mn blokjes beginnen weer te komen, of kan het niet anders mss? :|

met alleen bankdrukken gaat je borst niet groeien. Je moet echt meer oefeningen doen

beetje rare bewering, als je vollebak gaat bankdrukken, vlak en incline pak je de borst toch behoorlijk goed aan.

afwisseling is nooit slecht natuurlijk, doe vlak, incline, dumbbell press, flyes...

Terug
Naar boven