Fitness Seller

Nieuws Geen zin in allochtonen, kom in Poeldijk wonen

Ach man, ik heb ook wel eens het advies van de woningbouw gehad om niet op een woning in een bepaalde wijk te reageren, omdat iemand met mijn functie niet zo heel veilig zou kunnen wonen (ik was toen nog agent). Moet ik me dan ook gediscrimineerd voelen?
Haal je schouders op en ga verder.

Sorry hoor, maar een agent die niet in een bepaalde buurt durft te wonen geeft kritiek op een jonge dame die geen discriminatie tolereert. Omgekeerde wereld :rolleyes:

...dat heeft weinig met afkomst te maken

Er zijn statistieken genoeg die aantonen dat dat niet juist is. Natuurlijk moet je iedereen individueel beoordelen, maar er is toch al vaak genoeg aangetoond dat er wel een verband is tussen afkomst en criminaliteit.

Bekijk bijvoorbeeld deze gegevens uit een officieel onderzoek, al zal je de rechtse website niet bevallen, de cijfers zijn onbetwistbaar.

http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm

Laten we eens kijken naar de cijfers:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de
veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon.
Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen
7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339.
Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone
achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie
van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te
publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers
doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7,
Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak
veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.

Het is een doodnormaal gegeven dat mensen met dezelfde gewoontes en cultuur graag bij elkaar zitten. Waarom denk je dat ze in New York Little Italy en China Town hebben. Zijn dat daar ook allemaal Amerikaanse Tokkies dan? Is multicultureel doen verplicht? Of wil O.P. laten zien dat hij, in tegenstelling tot de bewoners van Poeldijk, toch wel heel erg politiek correct is en voelt ie dan zich beter dan de rest?

Waar slaat dit op? Als een allochtoon in Poeldijk wil wonen dan heeft diegene daar gewoon recht op. Niemand wordt verplicht multicultureel te doen, die buurtbewoners kunnen haar gewoon negeren.

Niemand wordt verplicht multicultureel te doen.

Dat is dus niet waar. Kijk bijvoorbeeld al naar de politieke ambitie om 'witte' en 'zwarte' scholen te 'mengen'. De staatsvoorlichting de publieke omroep probeert constant de multi culturele samenleving door je strot te duwen.

Dit terwijl door de geschiedenis heen blijkt dat in het algemeen mensen graag in een gemeenschap wonen met dezelfde cultuur en achtergrond. In Joegoslavie hadden ze vanaf 1919 geprobeerd de nationaliteiten te mengen tot 1 volk. En kijk wat er zeventig jaar later gebeurt. Hetzelfde geldt voor de voormalige Soviet Unie waar bijna elke nieuw onstane staat een minderheidsprobleem heeft.

En dan zegt de weerman bij de NOS ook nog constant dat Turkije in Zuid Oost Europa ligt. ;)

Ik kwam langs laatst mijn basisschool, wat altijd een blanke en leuke school is geweest. Het stikt er nu van de Marokkanen en Surinamers en de leuke sfeer is ook verdwenen. Ik hoor dagelijks negatieve verhalen over die kinderen. Waarom geilt de overheid er toch zo op om blanke scholen en wijken vol te proppen met allochtonen?

Dat mensen er nog omheen draaien begrijp ik absoluut niet, een multiculturele samenleving werkt niet.

Dude, da is ook.. je gaat een huis bekijken, hij bevalt je, je wil hem kopen.. alles prima.. maar op het moment dat jij de sleutel hoort te krijgen krijg je te horen.. je bent te wit.. je medeburen willen je hier niet.. zoek maar een ander huis.. en aan jouw reactie te horen zou jij als het jou overkwam gewoon netjes zeggen.. ow, ja joh, helemaal gelijk heb je, ik hoor hier niet.. ik scheer me hier gauw weg met mijn blanke reet..??

ik hou de sleutel & het huis.............eens kijken hoelang het duurt voordat ik de buurt netjes wit heb gekregen!
:D

............dan bedoel ik dus niet mijn eigen witsel, maar de verf van een bouwmarkt!!
;)

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn statistieken genoeg die aantonen dat dat niet juist is. Natuurlijk moet je iedereen individueel beoordelen, maar er is toch al vaak genoeg aangetoond dat er wel een verband is tussen afkomst en criminaliteit.

Bekijk bijvoorbeeld deze gegevens uit een officieel onderzoek, al zal je de rechtse website niet bevallen, de cijfers zijn onbetwistbaar.

http://www.heemland.nl/hl21-Criminaliteit_onder_allochtonen.htm

Laten we eens kijken naar de cijfers:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de
veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon.
Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen
7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339.
Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone
achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie
van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te
publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers
doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7,
Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak
veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.

En als klap op de vuurpijl komt MarcW met cijfers van de leugenachtige Heemland site. Pssst, niet verder vertellen maar in dat jaar werden er geen 200.495 vonnissen uitgesproken.

In 2000 werden er 118.400 uitgesproken.

http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?HDR=G1&LA=nl&DM=SLNL&PA=70229ned&D1=a&D2=a&STB=T

Hetzelfde Heemland dat aanhaalt de meerderheid van de personen in detentie van allochtone afkomst. Terwijl dit dus volgens het SCP 35% is.

Heemland is opgezet door een extreemrechtse malloot. Maar vooral de cijfers blijven geloven van zo'n malloot.

De werkelijke cijfers van allochtonen in detentie en de criminaliteit van bepaalde groepen van allochtone zijn niet best maar dan nog hoeven de cijfers niet verdraaid te worden. Maar ach Verdonkey doet precies hetzelfde.

De cijfers zijn dus wel betwistbaar en het is vrij treurig dat de cijfers van dit soort sites voor waarheid worden aangenomen. Dat terwijl je bij het CBS en andere instituten de cijfers zo kan ophalen.

Laatst bewerkt:
Vertraagde adolescentie. De bekende dwarsligging, gekenmerkt door innerlijke onzekerheid.

Vervolgens z'n profiel sieren met een linkse neo communist die z'n hippie tijd nimmer is ontgroeit. I rest my case.

Over wie heb je het nu? Zie geen avatar van een linkse neo communist in deze thread.

Misschien heb je wel gelijk wat dat betreft maar in de wijk waar ik woon was dat zeker niet het geval.

Toen ik hier 14 jaar terug kwamen wonen was het nog nieuwbouw met veel autochtone bewoners en er waren nooit problemen. De wijk achter deze wijk, vol met allochtonen werd 8 jaar geleden gesloopt. Vervolgens heeft de gemeente al die allochtonen hier onderdak geboden en is de wijk achteruit gegaan.

Erg jammer.

Kwestie van slecht inplaatsingsbeleid dan. Inmiddels mag toch wel duidelijk zijn dat een spreidingsbeleid beter werkt dan een concentratie van bepaalde groepen. Nu verplaatsen ze de problemen van de ene wijk naar de andere, lijkt een beetje op de Vogelaaraanpak.

Zoals de situatie vandaag zich voordoet overal, denk ik niet dat er nog veel straten,
wijken zijn waar allochtonen echt welkom zijn.

Dat zegt genoeg over hoe de mensen tegenover allochtonen staan en wat voor een reputatie
allochtonen voor zichzelf hebben opgebouwd.

Dat is allemaal niet zonder reden ook imo

multiculturele samenleving is een sprookje.

http://www.ad.nl/denhaag/westland/2448847/Poeldijk_boos_over_aantijgingen_van_racisme.html

De kans dat ze daar nog gaat wonen is natuurlijk vrij klein geworden. Foutje bedankt en we doen alsof er niks gebeurd is.

Tja de kans dat ze daar gaat wonen is inderdaad vrij klein. Maar bij wie ligt die fout? Bij de mensen in Poeldijk??

De vrouw van woningcooperatie heeft dus in jouw ogen voor iedereen in Poeldijk gesproken? Wat ze dus blijkbaar niet goed heeft gedaan gezien de protesten vanuit datzelfde Poeldijk.

Iets wat jij trouwens ook meteen overneemt en iedereen in Poeldijk maar racisten en Tokkies noemt. Meneer R. is zo tegen generaliseren maar loopt zelf vaak genoeg vooraan......:rolleyes:

Ik noem niet iedereen racisten en Tokkies, dat maak jij er van. Ik noem wel degenen die in hun wijk geen allochtonen willen hebben een stel tokkies of racisten.

Ik zal heus wel eens generaliseren maar niet alle Poeldijkers zijn tokkies. Alleen een volksbuurtje waar het zo 'gezellig' is maar waar allochtonen worden geweerd heeft de schijn wel erg tegen.

Westland is verder wel een vrij gesloten gemeenschap, wat ze nog niet tot tokkies of racisten maakt. Dat heb ik ook nergens beweerd. Maar als buitenstaander verkassen naar het Westland zal meestal niet tot een warm welkom leiden. Tot zo'n 10 a 15 jaar terug was verkassen dan ook zo goed als onmogelijk gelet op de eisen waaraan voldaan moest worden.

Maar wijs even aan waar ik heel Poeldijk neerzet als tokkies of racisten of ben je weer eens selectief aan het lezen geslagen? Ik heb zelfs aangehaald dat in het Westland genoeg moois te vinden is maar er tegelijkertijd een paar volksbuurten zijn waar gewoon een stel tokkies wonen. Nu hoeft er met een tokkiebuurt niet veel mis te zijn, maar wel als zo'n buurt afwerend is t.o.v. alles wat maar een tintje heeft. Klaarblijkelijk moeten we maar accepteren dat segregatie normaal is. (ja maar Eric, die buitenlanders doen dat toch ook!!!!)

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar een agent die niet in een bepaalde buurt durft te wonen geeft kritiek op een jonge dame die geen discriminatie tolereert. Omgekeerde wereld :rolleyes:

Hoezo zou ik geen kritiek mogen leveren op mensen die in mijn ogen zich te snel gediscrimineerd voelen en geen ruggegraat hebben?
Daarnaast ben ik alsnog in die wijk gaan wonen. :rolleyes:

Nu hoeft er met een tokkiebuurt niet veel mis te zijn, maar wel als zo'n buurt afwerend is t.o.v. alles wat maar een tintje heeft. Klaarblijkelijk moeten we maar accepteren dat segregatie normaal is. (ja maar Eric, die buitenlanders doen dat toch ook!!!!)

Ik vind segregatie ook helemaal niet normaal. Maar er komt toch een reactie vanuit de buurt dat ze het niet eens zijn met de uitspraken van de woningcooperatie?? Daar hoor ik je verder helemaal niet over en je doet het af als mosterd na de maaltijd.

Verder zegt je openingspost imo genoeg , je mag het dan wel quasi humoristisch neerplanten , de strekking van je denkwijze is duidelijk.

Klinkt als een mooie wijk...

Ik vind segregatie ook helemaal niet normaal. Maar er komt toch een reactie vanuit de buurt dat ze het niet eens zijn met de uitspraken van de woningcooperatie?? Daar hoor ik je verder helemaal niet over en je doet het af als mosterd na de maaltijd.

Verder zegt je openingspost imo genoeg , je mag het dan wel quasi humoristisch neerplanten , de strekking van je denkwijze is duidelijk.

Misschien is het ook opgeblazen en heeft Adhoc een fout gemaakt. Maar hun reactie kom niet bijster sterk over. Feit blijft dat er mensen zijn die dit soort segregatie nog normaal vinden ook.

Openingspost zou je dan toch doorheen moeten prikken, zeker als je de rest van mijn postings in deze thread in aanmerking neemt. Of had ik er van moeten maken, 'verkas naar een bepaalde wijk in Poeldijk'?

Westland kan het best goed toeven zijn, als je tenminste om kan gaan met de afstandelijkheid t.o.v. niet Westlanders. Ken redelijk veel import Westlanders en die zullen zich nooit Westlander voelen. Ken overigens ook genoeg Westlanders, over het algemeen gewoon aardige personen. Niks mis met het Westland dus, alleen heb je er net zoals overal goede en minder goede buurten.

Qua geslotenheid spant Ter Heijde dan wel de kroon maar dat is ook wel logisch gelet op de ligging. In Ter Heijde zal je zelfs als op en top Arier je niet snel op je gemak voelen als je er gaat wonen.

Zoals de situatie vandaag zich voordoet overal, denk ik niet dat er nog veel straten,
wijken zijn waar allochtonen echt welkom zijn.

Dat zegt genoeg over hoe de mensen tegenover allochtonen staan en wat voor een reputatie
allochtonen voor zichzelf hebben opgebouwd.

Dat is allemaal niet zonder reden ook imo
idd, het probleem zijn niet de alochtonen die juist uit hun land komen en ons dankbaar zijn dat ze hoor morgen wonen maar op lange termijn komen er problemen
hun kinderen hebben nogal de neiging sneller in de misdaad te komen...

Ja tuurlijk, maar wie voeden die kinderen op? Of beter gezegd niet op!?

Terug
Naar boven