MuscleMeat

geesten en het hiernamaals?

the spinx

Cool Novice
Waardering
0
Zyn er nog mensen die in geesten geloven ?Ik geloofde vroeger totaal niet in geesten en dergelijke maar sinds kort begin ik er sterk aan te twijfelen nadat zich in men huis een paar dingen voordeden ik som ze op 1:radio begint soms luider te spelen zonder dat iemand aan de volume knop komt 2:de schakelaar van de stroom en verwarming die plots wordt om geklikt dit gebeurde deze morgen nog .Ik heb geen enkele verklaring voor deze zaken die zich tot nu toe voordeden vroeger stond ik enorm weigerachtig tegen over geesten en dergelijke maar ik sluit het nu zeker niet meer uit dit is voor mij een vaag teken dat er na de dood mechien toch nog een soort van leven is .ps:ik ben volledig psygisch in orde en ben zeker niet gek dit voor de duidelijkheid ik hoop dat dit niet in het belachelijke getrokken wordt , dat met die schakelaar heeft zich tot nu toe maar 1 keer voorgedaan dat geval met de radio heb ik al verschillende keren ervaren maar dat kan ik nog min of meer verklaren het kunnen freqenties zyn of radio golven maar het schakelaar verhaal laat me niet los dat was redelijk krypi toch vondt ik .Ik was een boek aan het lezen en plots hoor ik die klik men eerste gedacht was dat de zekeringen gesprongen waren en dat zo de veiligheids klik zich zelf in werking zet maar alles bleek normaal te werken dus het waren de zekeringen niet???.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook wel eens dingen meee gemaakt dat ik dacht dit klopt niet, kan best angstig zijn.
Anders moet je ff in de gouden gids kijken bij ghost busters, die kunnen jou vast verder helpen.

Er is niks, totaal niks. Geesten impliceren een geest die voorleeft na de dood en daarmee dus iets dat los van de mens zou zijn ontstaan. Er is geen enkele aanwezigheid dat onze geest of ziel kan voorbestaan zonder een stoffelijk lichaam.

Is allemaal dikke zever, verklaring moet je heus niet gaan zoeken bij geesten.

• Topic Starter Topic Starter
Er is niks, totaal niks. Geesten impliceren een geest die voorleeft na de dood en daarmee dus iets dat los van de mens zou zijn ontstaan. Er is geen enkele aanwezigheid dat onze geest of ziel kan voorbestaan zonder een stoffelijk lichaam.
OK volledig akkoord maar dan zit ik nog met de vraag waarom verspringt die schakelaar zomaar en waarom speelt men radio luider zonder dat ik aan de volume knop kom???

Ik was het, ik wou je gewoon ff bang maken.

OK volledig akkoord maar dan zit ik nog met de vraag waarom verspringt die schakelaar zomaar en waarom speelt men radio luider zonder dat ik aan de volume knop kom???

Radio heeft een gare potmeter, dat gebeurt wel vaker. Schakelaars die plotseling omklikken moet je toch wat beter omschrijven. Het licht gaat opeens aan of zo?

Haha me kleine zusje dacht laatst dat een geest een glas van haar boekenplank gooide. "hoe kan een glas anders uit het niets van mijn boekenplank vliegen!?". Dus ik kijken, staat dat plankje absoluut niet waterpas en had maar een superklein tikje nodig om van het plankje te glijden. De onderkant van het glas was ook hol en en maakt heel weinig wrijving

• Topic Starter Topic Starter
Er is inderdaad geen enkel bewijs dat onze ziel of geest kan voort bestaan zonder ons stoffelijk lichaam maar ik sluit het zeker niet uit dat dit wel mogelijk is maar hier kan je uren over discussieren en palaveren je blijft altijd met een vage zone zitten die geen uitsliutsel brengt je zal het alleen weten als je zelf dood bent .

Er is inderdaad geen enkel bewijs dat onze ziel of geest kan voort bestaan zonder ons stoffelijk lichaam maar ik sluit het zeker niet uit dat dit wel mogelijk is maar hier kan je uren over discussieren en palaveren je blijft altijd met een vage zone zitten die geen uitsliutsel brengt je zal het alleen weten als je zelf dood bent .

Dan weet je niks, dan ben je dood. Na je dood weet je net zoveel als voor je geboorte.

Dan weet je niks, dan ben je dood. Na je dood weet je net zoveel als voor je geboorte.

mmm vreemd dus als de aarde +- 4miljard jaar oud is dan kom ik nu in eens bij bewust zijn al mens die ik nu ben?
Waarom ervaren wij als mens ons zo bewust als persoon.

omg gaan we weer

mmm vreemd dus als de aarde +- 4miljard jaar oud is dan kom ik nu in eens bij bewust zijn al mens die ik nu ben?
Waarom ervaren wij als mens ons zo bewust als persoon.

Waarom niet? Bewustzijn is op zich een logische zij het zeer complexe evolutionaire stap. Daar is geen hogere macht of losse ziel voor nodig. Een losse ziel heeft veel complexere implicaties dan een doorontwikkeld bewustzijn dat onlosmakelijk is verbonden met een stoffelijk lichaam.

Een losse ziel zou in principe een entiteit nodig hebben als drager van die ziel. Gelet op het aantal mensen dat is gestorven in de laatste tienduizenden jaren zou het niet alleen erg druk moeten zijn met al die entiteiten, je zou ze ook op de 1 of andere manier moeten kunnen aantonen. Mediums beweren dat ze dat kunnen maar dat blijken altijd charlatans te zijn.

Gedachten zijn een chemisch proces en bij het uitvallen of disfunctioneren van bepaalde hersengedeelten kunnen bepaalde gedachten ook wegvallen of verstoord raken. Bij een losse ziel zou je verwachten dat er geen verstoring plaatsvind. Maar het blijft nog steeds zo, geen hersens, geen gedachten.

oke dat snap ik wel, maar ik bedoel waarom ben ik nu in deze tijd geboren en bij het bewust zijn en niet 100 1000 of weet ik wat later zeg maar.
Lijkt mij zo raar idee dat ik nu een paar jaar leef en daar voor nooit of erna zeg maar.
Waarom dit bewustzijn bij deze indentitiet dat bedoel ik.

oke dat snap ik wel, maar ik bedoel waarom ben ik nu in deze tijd geboren en bij het bewust zijn en niet 100 1000 of weet ik wat later zeg maar.
Lijkt mij zo raar idee dat ik nu een paar jaar leef en daar voor nooit of erna zeg maar.
Waarom dit bewustzijn bij deze indentitiet dat bedoel ik.

Een vraag die niet te beantwoorden valt. Je kan niet 100 jaar later geboren worden, je bestaat nu of niet. Jouw geest is een ontwikkeling van genen, omgeving (opvoeding, scholing, trauma's etc). Ieder andere spermacel en eitje dat ontspruit zal een andere identiteit krijgen.

Je hebt wel geesten die redelijk veel overeen kunnen komen zoals bij tweelingen maar dat heeft ook te maken met omgevingsfactoren. Zet de ene helft bij een stel racisten en de andere helft bij een stel linkse hippies en je krijgt twee verschillende kinderen die op sommige punten wel sterke overeenkomsten zullen hebben.

Jij bent duidelijk een atheist en dat is je goed recht ook en ik heb daar begrip voor maar ik sluit niks uit dat er toch wel iets is

Doen wij ook niet. Maar er is gewoon geen rede/aanleiding om te geloven dat er wel iets is. Maar we sluiten niks uit. Er kunnen op Mars ook vliegende apen met 6 armen zijn, omdat we er nooit zijn geweest kunnen we dit niet uitsluiten. Maar er is geen aanleiding om echt te geloven dat ze er wel zijn,.

Een vraag die niet te beantwoorden valt. Je kan niet 100 jaar later geboren worden, je bestaat nu of niet. Jouw geest is een ontwikkeling van genen, omgeving (opvoeding, scholing, trauma's etc). Ieder andere spermacel en eitje dat ontspruit zal een andere identiteit krijgen.

Je hebt wel geesten die redelijk veel overeen kunnen komen zoals bij tweelingen maar dat heeft ook te maken met omgevingsfactoren. Zet de ene helft bij een stel racisten en de andere helft bij een stel linkse hippies en je krijgt twee verschillende kinderen die op sommige punten wel sterke overeenkomsten zullen hebben.

Blijft lastig maar snap je mijn punt?
Som heb ik het gevoel dat als je zou overlijden dat je geest weer naar een nieuw kindje gaat.

Blijft lastig maar snap je mijn punt?
Som heb ik het gevoel dat als je zou overlijden dat je geest weer naar een nieuw kindje gaat.

Dus jij kan je "vorige leven" nog herinneren? En vroeger bestond de populatie mensen uit een paar honderd man en nu uit een paar miljard, waar komen die geesten dan vandaan?

Waarom duurd een jaar maar 365 dagen en geen 600?
Omdat het nou eenmaal zo is.

Terug
Naar boven