AndroidHealthClinic

Gehoorbescherming tijdens uitgaan.

Kan best zijn, maar ik loop dan ook niet van maandag-zondag met een Mp3-speler in de oren knalhard zodat het iedereen kan horen. Daar krijg ik iets van, dan heb ik zoiets van hopelijk word je snel doof jij. Ik persoonlijk heb geen mp3 speler, dus één keer in de week of minder moet wel kunnen vind ik (om naar een feest te gaan waar de muziek lekker luid knalt). Je zal wel schade hebben, maar om te zeggen dat je al bv op 40ste doof kan worden ik betwijfel het. Ik zeg niet dat jij dit doet, maar het zou mij niet verbazen als er sommigen oordopjes dragen bij het uitgaan en dan in de week een mp3speler dragen, ik zie het verband niet!

zolang die mp3 speler niet te hard gaat, is er ook weinig aan de hand imo. K ken ook weinig mensen die dat ding keihard zetten en in het weekend oordoppen dragen.
Maar geluidsdruk zoals in een gemiddelde disco kan het menselijk gehoor maar heel even aan. Een drummer bijv kan max 15 minuten spelen zonder oordoppen. Nou zijn de cymbalen op een drumstel ook wel bijzonder vernietigend, but you get my point. :D

Oordoppen dragen ook gigantisch bij aan het voorkomen van vermoeidheid imo.

Ik heb van speciaal gegoten dingen met filters en ze zijn zwaar relaxed, ik heb ze altijd in naar de grotere feesten. En niemand die het ziet.
Zeker aan te raden! Nooit meer last van een piep en ik hoop op mijn 50e niet met gehoorapparaatjes te lopen.

En even voor alle gasten die zeggen dat die gele/oranje 2euro/aldi doppen hetzelfde zijn. BULLSHIT!

Als ik een aantal jaar jonger was geweest had ik je voor gek verklaard.

Zou er ook schijt aan hebben als mensen ze zien zitten.

Een maat van me is dus serieus doof aan 1 oor door blootstelling aan hard geluid door de jaren heen. In z'n auto dagelijks en op feesten. Als we in een tent staan en zeg ik wat, moet ik m'n hoofd om zijn hoofd draaien naar z'n andere oor, lijkt soms net of ik hem dan wil zoenen. Erg onpraktisch omdat die vaak ook niet de grappen opvangt in een conversatie.

Heb zelf slechte ogen, maar super oren. En die behoud ik graag, lenzen kunnen nog, een gehoorapparaat is erg oncharmant onder je 50ste.

Pak af en toe op een feest wel eens een kassa-bonnetje uit me portemonnee, en stop deze in me oortjes. Kost geen ****, en bespaart me 2 dagen doofheid.

Ok, het praten met mensen is niet echt optimaal. Mja ik kom voor de muziek, en brabbel dan vaak maar wat terug tegen mensen. Misschien dat dit aantrekt ofzo, want coïtus met een doof iemand is geil!

Ik zal je sterker vertellen, ik heb geen licht gehoor probleem en vanwege die harde muziek kom ik echt niet in een club of zo. Ik wil het niet nog erger maken.

Pak af en toe op een feest wel eens een kassa-bonnetje uit me portemonnee, en stop deze in me oortjes. Kost geen ****, en bespaart me 2 dagen doofheid.

Dat deed mijn zwagertje ook maar hij maakte ze iets te klein. Beland op de EHBO omdat de propjes er niet meer uit wilden en steeds dieper gingen :roflol:

Haha, ik laat ze gewoon half uit me oor steken, haal je ze er makkelijk uit.....

;)

Ik ga ook van die doppen zoeken ergens.. Het geluid schijnt veel zuiverder te zijn en je hebt geen gehoorbeschadiging.. Dingen als de bas voelen dreunen e.d. zul je nog wel doen, aangezien je je oren beschermt, goede bas voel je in je maag.. Verder krijg je van een dikke bas niet zo snel een gehoorbeschadiging mits deze goed is afgesteld, het zijn vooral de hoge tonen die dat doen...

heb al jaren maatgemaakte oordoppen. Gebruik ze tijdens (de meeste) concerten en met motorrijden. Niet tijdens bandrepetitie omdat ik dan te weinig hoor. (lekker onverantwoord, ik weet het)

Kosten: iets ronde de 110 euro. DUUR?!?!?! Laat me niet lachen. Dit bedrag is een schijntje als het je beschermt tegen permanente gehoorbeschadiging. Over 20 jaar kan je voor geen geld in de wereld je gehoor herstellen (niet rekening houdend met het niveau van de medische wereld dan).

Maar ja, wie niet horen wilt moet maar voelen! ;)

heb al jaren maatgemaakte oordoppen. Gebruik ze tijdens (de meeste) concerten en met motorrijden. Niet tijdens bandrepetitie omdat ik dan te weinig hoor. (lekker onverantwoord, ik weet het)

Kosten: iets ronde de 110 euro. DUUR?!?!?! Laat me niet lachen. Dit bedrag is een schijntje als het je beschermt tegen permanente gehoorbeschadiging. Over 20 jaar kan je voor geen geld in de wereld je gehoor herstellen (niet rekening houdend met het niveau van de medische wereld dan).

Maar ja, wie niet horen wilt moet maar voelen! ;)

wat voor muziek speel je met je band? Ik vind het serieus klote zonder oordoppen gaat me veel te hard.

metal/hardcore, ik zal zeer binnenkort ff wat uploaden. Had je een tijdje geleden al gevraagd. Hebben jullie wat online staan?

• Topic Starter Topic Starter
fl**ker op met je hippyherrie, ik laat me wel wat siliconen aanmeten, want mn gehoor is me liever dan die paar honderd euro.

:o is waar ook :D

Ja we hebben wel wat online staan: The Official Solarisis Web Page (aan de site wordt gewerkt)

Nieuwe cd 'of Plague Proportions' dit jaar uitbrengen! (Hij is al klaar, klinkt vet, nu alleen nog een label vinden...)

Gast, goede sound! Het klinkt lekker. Persoonlijk vind ik alleen het deel waarin Raising the Cane wordt gezongen minder. Rest vind ik erg cool klinken, ook al luister ik niet vaak dit soort metal.

Heb jij dit ook ingespeeld, of zat je toen nog niet bij de band? Waar hebben jullie opgenomen? Denk je dat je aan een label kan komen? Zijn er veel labels in dit genre? Zo genoeg vragen lijkt me. :)

Ook al plannen om alcoholvrij bier te gaan drinken?

Straight Edge For Life Mother****ers!!!!!!!!!

Ik ga ook van die doppen zoeken ergens.. Het geluid schijnt veel zuiverder te zijn en je hebt geen gehoorbeschadiging.. Dingen als de bas voelen dreunen e.d. zul je nog wel doen, aangezien je je oren beschermt, goede bas voel je in je maag.. Verder krijg je van een dikke bas niet zo snel een gehoorbeschadiging mits deze goed is afgesteld, het zijn vooral de hoge tonen die dat doen...

Dit is bewezen? Ik heb juist last van die bassen, vind ze geil (hardcore addicted) maar de druk van de lage tonen is vele malen zwaarder voor mijn oor dan die van hoge tonen heb ik het idee. Tevens ga ik binnenkort zoizo oordoppen laten aanmeten ivm het motorrijden en dan neem ik hier ook een filter bij voor op feesten zoals idd bijv het silverdome. Project hardcore was echt zwaar beukend maar het geluid was echt onverbitterlijk hard (en zuiver :D). Zolang ik de bassen nog voel en het geluid goed helder blijft ga ik er dan ook liever heen met oordoppen.

Hallo dames en heren, hier ben ik dan!

Het uitgesproken topic voor mij, drummer en geluidstechnicus.

D., die oordoppen die jij laat zien, filterz, die zijn retegoed. Een heleboel bekende dj's dragen ze ook tijdens het werk. Zelf heb ik ze van eartech, kostten mij 80 euro, ook op maat gemaakt.

De voordelen van die oordoppen zijn groots, en daartegenover mag dan ook wel een prijs staan. Het is belachelijk om op je gehoor te besparen. Die filterz die zouden ongeveer op elke frequentie dezelfde reductie in decibellen moeten leveren, mijn ervaring is echter dat het midden gebied (1 tot 5 khz) iets meer wordt gereduceerd waardoor de bassen iets schijnen te overheersen met de oordoppen in. Tis echter wel heel erg lekker, aangezien je nu op een normaal niveau de muziek ervaart.

Wat de gesprekken betreft, deze worden alleen maar duidelijker met oordoppen in omdat er nog zo hard tegen je geschreeuwd kan worden, je verstaat alles loep zuiver. Je hoeft met die filterz trouwens niet bang te zijn dat mensen ze zien, want dat gebeurt niet (ik had ze trouwens ook in op de wokmeeting in de matrix).

Wat betreft schadelijkheid van bassen in de discotheek:

Discotheken zijn verplicht zich te houden aan bepaalde geluidsnormen. Zo is afgesproken dat in het middengebied de geluidsdruk niet harder mag zijn dan bijvoorbeeld 90db (iets in die richting). Echter, wat de geluidsman verder doet met de bassen en de hoge tonen, staat niet vastgelegd in de regels die voor uitgaansgelegenheden gelden. Wat dus het probleem is dat dj's helemaal los kunnen gaan op de bassen. Hierdoor is gehoorbeschadiging dus zeer waarschijnlijk in een discotheek (bij blootstelling van ongeveer een uur bij 100 decibel), simpelweg omdat de subwoofers veel te hard staan. Oordoppen bieden dan uitkomst.

Karmaknop voor uw dank

<----

Terug
Naar boven