MuscleMeat

Gehoorbescherming tijdens uitgaan.

Wie draagt er oordopjes of iets tijdens het uitgaan? Ik sta nogal veel bloot aan erg harde muziek, ik wil iets doen om gehoorbeschadiging te voorkomen, voorzover het al niet aanwezig is, want ik merk dat het al niet 100% meer is.

Ik kreeg dit door van iemand:
Filterz. Kost 119E. Op maat gemaakt, lijkt me professioneel.
Filterz* oordoppen otoplastieken gehoorbescherming
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Iemand ervaring met soortgelijke producten?

Zelf produceer ik en dj hobbymatig, maar er zijn tal van oplossingen, duurder en goedkopere.
Je kan verschillende muziekforums afzoeken naar tips ervoor, maar op maat gemaakte zijn meestal wel de beste, daarnaast moet je voor jezelf bepalen hoeveel demping je wilt. Onthou: op straat heb je al makkelijk 60db te pakken en daar leven we dagelijks in. Het blootstaan aan hard geluid is op zich niet zo schadelijk, het langdurig daarvan wel en dat verschilt per x-aantal db's weer.

Deze zien er redelijk proffesioneel uit verder. op maat gemaakt. zo op het eerste oog niks mis mee.

ik hoor slechts 8 % meer uit m'n rechteroor (zo aangeboren) en
dan nog enkel de heel lage bassen.
dus daarom draag ik altijd oordopjes als ik ga stappen.
merk oordopjes : QUIES
gemaakt uit was, kneedbaar en hebben dezelfde kleur als de huid.
niet altijd zo leuk om dragen maar wel een noodzaak wil ik binnen 30 jaar nog de deurbel horen... ;)

ik heb zelf ook oordoppen gehaalt bij [Link niet meer beschikbaar]
maken ze ze voor jou opmaat van je oor en werkt echt goed

Ik heb de laatste maand een k*t piepje in mijn oor (hoor het alleen als ik in mijn bed lig ofzo).
Ik had al van die op maat gemaakte dopjes maar ben ze te laat beginnen dragen.

Ik doe ze vanaf nu alleszins altijd in voor grote feestjes

Ik gebruik die van Alpine ook, maar dan deze:
[Link niet meer beschikbaar]
of hier goedkoper, en veel betere productinformatie:
http://www.atomic-gehoorbescherming.nl/a-15824465/consumentenbond/alpine-musicsafe-classic-oordopjes

Waren door de consumentenbond ook als beste getest qua prijs/kwaliteit verhouding. Goede filters ook. Ik gebruik altijd de gouden filter, demping per situatie:

Frequentie (Hz) 125 250 500 1000 2000 4000 8000
Goud (dB) 18,8 15,6 16,0 18,5 27,7 23,9 22,0

Zie hier de test van de consumentenbond: http://www.oorzaken.nl/test_gehoorbeschermers.htm

En nee, ik werk niet voor Alpine of iets dergelijks, ben gewoon erg blij met deze gehoorbescherming voor een mooie prijs en zeer weinig geluidsvervorming. Gesprekken voeren met deze oortjes tijdens een concert is echt zo fijn ook, je verstaat alles!

de laatste tijd stop ik bananen in m'n oor

• Like
Waarderingen: kane
Ik gebruik die van Alpine ook, maar dan deze:
[Link niet meer beschikbaar]
of hier goedkoper, en veel betere productinformatie:
http://www.atomic-gehoorbescherming.nl/a-15824465/consumentenbond/alpine-musicsafe-classic-oordopjes

Waren door de consumentenbond ook als beste getest qua prijs/kwaliteit verhouding. Goede filters ook. Ik gebruik altijd de gouden filter, demping per situatie:

Frequentie (Hz) 125 250 500 1000 2000 4000 8000
Goud (dB) 18,8 15,6 16,0 18,5 27,7 23,9 22,0

Zie hier de test van de consumentenbond: http://www.oorzaken.nl/test_gehoorbeschermers.htm

En nee, ik werk niet voor Alpine of iets dergelijks, ben gewoon erg blij met deze gehoorbescherming voor een mooie prijs en zeer weinig geluidsvervorming. Gesprekken voeren met deze oortjes tijdens een concert is echt zo fijn ook, je verstaat alles!
thx! karma 4 you.
die gouden lijken mij het chillst, die filteren de bass veel minder.

Danku.

De gouden zijn inderdaad de "zwaarste", vandaar dat ik ze altijd draag. Ben het liever teveel beschermt dan te weinig, om het maar zo te zeggen.

Ik heb de laatste maand een k*t piepje in mijn oor (hoor het alleen als ik in mijn bed lig ofzo).
Ik had al van die op maat gemaakte dopjes maar ben ze te laat beginnen dragen.

Ik doe ze vanaf nu alleszins altijd in voor grote feestjes

is de piep niet van je beeldscherm of tv die op standby staat.? Bij mij is dat wel altijd het geval zo.

ik heb mijn ER op maat gemaakte doppen binnen met een filter van 25DB .. wil ze gebruiken voor hardstyle feestjes.. geluid staat altijd te hard en heb een piep van 2 dagen..

heeft me wel 170eu gekost maar ik zie het als een investering! wil nou eenmaal niet op me 30e met een levenslange piep in me oren gaan lopen..

hoop dat ze bevallen op een feest....

iemand hier die ze al eens tijdens een hardstyle/hardcore feest hebben gedragen en hoe beviel het? merk je er weinig van?

trouwens is een filter van 25DB niet veelste veel, en heb ik ook genoeg aan 15DB????

was afgelopen vrijdag in Perron Rotterdam, was blij dat ik oordoppen bij me had, zelfs met die dingen in had ik nog een piep in mijn oren, dus als je daar nog een keer heengaat zou ik ze zeker meenemen.

Terug
Naar boven