MuscleMeat

Gehoorbescherming: Een overzicht

Ik heb ze van noizezz, grootste maat past niet in 1 oor. Moet dus op maat kopen. Bij mij is al chronische tinnitus vastgesteld, schade opgelopen na een.concert. Bescherm je oren, je wordt er niet vrolijk van om 24/7 een piep in je kop te horen, geloof me.

• Topic Starter Topic Starter
hoe de fuk moet ik nou weten hoeveel dba een toon is ?

m1dyx55w5ikz.jpg

Als iemand die groene noizezz van 25db filtering ergens online goedkoop gevonden heeft, laat het dan even weten:).

Als iemand die groene noizezz van 25db filtering ergens online goedkoop gevonden heeft, laat het dan even weten:).

Ik zou hier tussen kijken of je een webshop kan vinden. Ik heb die van mij bij Schonenberg gehaald, daar waren ze 25 euro uit mijn hoofd.

Via deze site zijn ze iets goedkoper, maar daar komen dan weer verzendkosten bij..

• Topic Starter Topic Starter
geloof ik niks van

jongeren gaan zowat elke week uit en dat zeker 10 jaar ofzo

iedereen zou doof moeten zijn. en dan heb ik het niet eens over al die ipods die ze 24/7 dragen.

Klopt wat je dat zegt, maar dit verschilt per persoon. Op het moment dat er te veel gehoorcellen zijn afgestorven krijg je pas oorsuizen.

Echter zal je de gevolgen van deze schaden jaren later merken. Bij de een gaat dit dus sneller dan de anderen.
Koptelefoons? Ja daar komt ook weer wat anders bij kijken in je oren zitten hoorhaartjes. Deze geven trillingen door. Op het moment dat je deze te erg overbelast zullen de haartjes omver worden geblazen.
Na een avondje in de disco zullen de haartjes weer terug veren. Maar er zullen wel gehoorcellen in je hersenen afsteven.

Ik heb nu bijna altijd een constante piep, fml k*t festivals. Merk het steeds vaker, bijna de hele dag een pieptoon in mn oren..

Terug
Naar boven