MuscleMeat

Geld bijverdienen naast reguliere baan, iemand suggesties?

Hoe bedoel je andere web talen die je kent zou je niks van weten te maken? Als in met jouw skills kom je niet aan de bak? Dat is de hele reden waarom je een Udemy curus zou doen toch?

Iemand die goed is in Javascript en diep in de React/Angular/Vue materie zit kan in de randstad echt flink veel geld verdienen zonder ook maar een papiertje te hebben, zolang je het maar kan. Hoor geregeld bedragen richting de 5k voorbij komen. Maar dan heb je het uiteraard wel over serieus slimme mensen. :emo:

Hoe bedoel je andere web talen die je kent zou je niks van weten te maken? Als in met jouw skills kom je niet aan de bak? Dat is de hele reden waarom je een Udemy curus zou doen toch?

Iemand die goed is in Javascript en diep in de React/Angular/Vue materie zit kan in de randstad echt flink veel geld verdienen zonder ook maar een papiertje te hebben, zolang je het maar kan. Hoor geregeld bedragen richting de 5k voorbij komen. Maar dan heb je het uiteraard wel over serieus slimme mensen. :emo:
Ik bedoel dat ik geen eigen product/site zou weten te maken met PHP, C#, Javascript ofzo, om zelf ondernemend mee te verdienen. Dus om geld aan m'n skills en 10+ jaar werkervaring te verdienen moet ik inderdaad weer aan de bak komen wat niet lukt.

Javascript ken ik ook wel goed ja, erg leuk om mee te werken, maar altijd jQuery gebruikt en nog nooit ergens een van die nieuwe frameworks. Wil ze wel gaan gebruiken maar kan nu nog niet concurreren met wie een CV vol met die talen heeft staan. En ben ook geen frontend/design pro (altijd backend en basis bootstrap ui) dus op die functies hoef ik het niet te proberen denk ik?

Ben wel serieus slim in programmeren hoop ik maar ben het zo jong gaan doen met bedoelingen zoals die van dit topic, niet om m'n leven ergens op kantoor te zitten en dat clasht nogal met de markt.

Ik bedoel dat ik geen eigen product/site zou weten te maken met PHP, C#, Javascript ofzo, om zelf ondernemend mee te verdienen. Dus om geld aan m'n skills en 10+ jaar werkervaring te verdienen moet ik inderdaad weer aan de bak komen wat niet lukt.

Javascript ken ik ook wel goed ja, erg leuk om mee te werken, maar altijd jQuery gebruikt en nog nooit ergens een van die nieuwe frameworks. Wil ze wel gaan gebruiken maar kan nu nog niet concurreren met wie een CV vol met die talen heeft staan. En ben ook geen frontend/design pro (altijd backend en basis bootstrap ui) dus op die functies hoef ik het niet te proberen denk ik?

Ben wel serieus slim in programmeren hoop ik maar ben het zo jong gaan doen met bedoelingen zoals die van dit topic, niet om m'n leven ergens op kantoor te zitten en dat clasht nogal met de markt.
Als je alleen jQuery kent zal je flink aan de bak moeten uiteraard. Maar ik gok dat met jouw achtergrond elke programeertaal (en al helemaal js als je jqeury kan) redelijk snel op te pakken valt.

Javascript gaat tegenwoordig redelijk richting fullstack/back-end imo. Hoop diepe applicaties die daar op draaien. Simpel front-end werk wordt vooralsnog vaak in jQuery gedaan. En ik herken je probleem wat betreft een eigen productie maken. Ik zit in het zelfde schuitje wat betreft Javascript. Ik kan een beetje jQuery maar ik zou bij god niet weten wat ik moet bouwen/leren om daadwerkelijk goed te worden in plain JS. Je kan tutorials volgen tot je een ons weegt maar je hebt bijzonder weinig aan steen papier schaar maken in JS. Op wellicht syntax hameren na.

Als je alleen jQuery kent zal je flink aan de bak moeten uiteraard. Maar ik gok dat met jouw achtergrond elke programeertaal (en al helemaal js als je jqeury kan) redelijk snel op te pakken valt.

Javascript gaat tegenwoordig redelijk richting fullstack/back-end imo. Hoop diepe applicaties die daar op draaien. Simpel front-end werk wordt vooralsnog vaak in jQuery gedaan. En ik herken je probleem wat betreft een eigen productie maken. Ik zit in het zelfde schuitje wat betreft Javascript. Ik kan een beetje jQuery maar ik zou bij god niet weten wat ik moet bouwen/leren om daadwerkelijk goed te worden in plain JS. Je kan tutorials volgen tot je een ons weegt maar je hebt bijzonder weinig aan steen papier schaar maken in JS. Op wellicht syntax hameren na.
Ik kon al goed javascript voordat jquery bestond dat maakte het makkelijker om js te moeten leren er was geen andere keuze :P Backend en SQL is alleen een heel andere wereld, daar doe je nu niks mee toch? Ik ben voorstander van gewoon een leeg project starten met de nieuwe tools die je wilt leren en zoek het maar uit hoe het moet. Voor crypto onzin en app ideeën waarvoor ik op gesprek was (maar ze hadden geen geld) node.js ergens op een vps gezet en stapje voor stapje opzoeken en maken wat ik nodig had. Voor Laravel heb ik een minimale versie van het project dat m'n oude vaste baan was nagebouwd als demo voor sollicitaties. Puur om te leren is dat misschien wel een idee.

Een code idee dat geld oplevert though... moet je eigenlijk gewoon al een (online) bedrijf lopend hebben en daarvoor dingen moeten automatiseren/opschalen.

Laatst bewerkt:
Woon je op jezelf? Wordt vastgoedbelegger. Waar normaliter 2 ouders en kinds in passen stop je 6 gastadbeiders met VVE in

Ik kon al goed javascript voordat jquery bestond dat maakte het makkelijker om js te moeten leren er was geen andere keuze :P Backend en SQL is alleen een heel andere wereld, daar doe je nu niks mee toch? Ik ben voorstander van gewoon een leeg project starten met de nieuwe tools die je wilt leren en zoek het maar uit hoe het moet. Voor crypto onzin en app ideeën waarvoor ik op gesprek was (maar ze hadden geen geld) node.js ergens op een vps gezet en stapje voor stapje opzoeken en maken wat ik nodig had. Voor Laravel heb ik een minimale versie van het project dat m'n oude vaste baan was nagebouwd als demo voor sollicitaties. Puur om te leren is dat misschien wel een idee.

Een code idee dat geld oplevert though... moet je eigenlijk gewoon al een (online) bedrijf lopend hebben en daarvoor dingen moeten automatiseren/opschalen.
Ik doe inderdaad niks met SQL, behalve een database importeren. :p

Ik ben zelf magento 2 front-end developer, dus qua back-end een klein beetje PHP. Heb redelijk weinig met JS te maken dus vandaar dat ik me aan het verdiepen ben omdat wanneer ik iets anders qua front-end wilt doen op Magento na ga ik zeker JS moeten kunnen.

Meen me te herinneren dat @Galen tegenwoordig ook laravel + node.js projecten draait.

Ik ben zelf magento 2 front-end developer, dus qua back-end een klein beetje PHP. Heb redelijk weinig met JS te maken dus vandaar dat ik me aan het verdiepen ben omdat wanneer ik iets anders qua front-end wilt doen op Magento na ga ik zeker JS moeten kunnen.

Meen me te herinneren dat @Galen tegenwoordig ook laravel + node.js projecten draait.
Kun je ook wat front end voor mobiele apps?

Ik werk inderdaad met beide. Laravel is gewoon een heel fijn framework om mee te werken en is betrouwbaar voor productie. Zit een grote community achter en eens in de zoveel tijd komt er een LTS-uitgave. NodeJS is ook booming.

Doet er waarschijnlijk ook verstandig aan om het gelijk allemaal op een Kubernetes-cluster te laten draaien. Veel vraag naar ook en wordt steeds meer gebruikt.

M'n demo project maar eens updaten met Vue en inderdaad Kubernetes. Leverde het maar gelijk geld op als je wat programmeerde.

• Online poker (pokerstars.com, winamax.fr)
  • Bitcoin kopen (verkiezingen komen eraan)
  • Beurshandel (degiro.nl of interactivebrokers of via je bank)
  • Webshopje beginnen
Heb zelf ook wel eens wat sites als LionBridge geprobeerd, en ze betalen inderdaad uit, maar 't was wel 4 maanden later dan gepland. Kreeg uiteindelijk 200 piekies voor het uploaden van wat kassabonnetjes. Maar dit is meer voor extra geld en heel sporadisch.
Meeste consistente geld haal ik uit aandelen handelen en poker. Meeste absolute geld haal ik uit crypto-opties, maar dit is niet makkelijk. De crux is goed op implied volatility letten. Deze is nu voor BTC bijvoorbeeld erg laag, dus vrij aantrekkelijk om nu vol-long te gaan.

Heb zelf ook wel eens wat sites als LionBridge geprobeerd, en ze betalen inderdaad uit, maar 't was wel 4 maanden later dan gepland. Kreeg uiteindelijk 200 piekies voor het uploaden van wat kassabonnetjes. Maar dit is meer voor extra geld en heel sporadisch.
Meeste consistente geld haal ik uit aandelen handelen en poker. Meeste absolute geld haal ik uit crypto-opties, maar dit is niet makkelijk. De crux is goed op implied volatility letten. Deze is nu voor BTC bijvoorbeeld erg laag, dus vrij aantrekkelijk om nu vol-long te gaan.
Hoe consistent win je met aandelen en hoe lang al?

Ik ben professioneel handelaar sinds 2014. Daar doe ik overigens wel wat anders dan privé.
1. Omdat ik privé natuurlijk niet eens het zelfde mag doen (compliance), maar meer nog omdat ik 2) privé niet dezelfde software en hardware heb.
Professioneel maak ik geld door snelheid.

Privé handel ik wat meer op gevoel en eerlijk is eerlijk ook gewoon wat geluk hier en daar. Maar omdat ik toch elke dag met m'n bek op de bloomberg terminal zit en de markten op de voet volg, denk ik dat ik net wel dat extra gevoel er voor heb om op tijd ergens in of uit te stappen.

Wat ik over de jaren geleerd heb is dat je simpelweg mee moet kopen omhoog en mee moet verkopen omlaag.

Initieel was mijn intuitie namelijk het tegenovergestelde, iets kopen als het flink goedkoper staat en iets verkopen als het omhoog gaat.
Het is dus andersom. Daarnaast biedt elke dag wel een kans, dus wees niet bang om iets te missen. In de markt is het better safe than sorry.

Pak ongeveer een procent per week prive. Is zeer goed, en consistent. Valt wel in het niet wat mijn crypto of optie portfolio doet, maar die zijn kleiner in absolute termen.

Top avatar btw. Mooie kerel. En daarover gesproken betfair betaalt aardig uit voor Trump. Op de exchange kijken, niet de normale site. Meer dan 3 volgens mij.

Polls zijn allemaal skewed voor Biden, maar Trump gaat winnen imho.

Kocht Trump voor 12x (!!!) uitbetalen in 2016 live toen de verschillende uitslagen gemeld werden. Clinton zou met 98% kans winnen, meldde men overal.

12X uitbetaald gekregen. Heerlijk.

Qua handel zeker wegblijven van technische analyses, pennystocks en tradingsignals groepen.

Neem aan dat het geen tientjes werk is die 12x?

Neem aan dat het geen tientjes werk is die 12x?
Was een 5k inzet. 12x is gewoonweg een belachelijke quote. Dit was ook op de betfair exchange, waar je dus rechtstreeks tegen anderen bet en niet tegen de site zelf. Mensen waren zo overtuigd dat Hitlery zou winnen, aangesterkt door al die neppolls en CNN pundits. Dit was een absolute nobrainer. Zelfs als Trump niet had gewonnen, had ik geen spijt gehad van die 12x odds.

Ik zal ook wat zaken melden die ik geprobeerd heb zonder succes. Misschien is het wel wat voor jou, misschien niet, maar voor mij werkte het niet:
- affiliate marketing voor supplementen
- affiliate marketing voor fysiek goud (enorme marges)
- content schrijven + adsense
- tickets kopen en verkopen (is nu vrij lastig met limits)
- limited edition sneakers kopen met een bot en verkopen
- sites flippen

Dit heeft allemaal wel geld opgeleverd, maar niet de moeite waard voor mij.
In ieder geval zie je dat er legio aan mogelijkheden zijn om extra geld te verdienen online en het is dan zeker ook aan te raden om het te verkennen.
Beter dan tv kijken en niksen.

Dan offline:
- Pandje kopen verhuren. Kan erg lucratief zijn. Let wel op regulering omtrent AirBnB. (Ik woon niet in NL en waar ik woon is het zeer lucratief).
- Leer mensen iets, personal training, bijles, etc. De kracht zit hem in de getallen. Je geeft bijles a 15 euro per leerling per uur. Niet duur. Zet nu 10 leerlingen bijelkaar en je vangt 150 euro per uur!
- Koop een duur gereedschap (1000 euro plus) en verhuur deze als dienst. Ken een gast die zo'n terrasschoonmaakmachinedinges heeft gekocht en na 1 maand had ie 'm al terugverdiend, en vanaf daar is het profit.
-Slotenvervangen is ook erg lucratief.

Start met 1 extra inkomstenstream, en probeer deze zo veel mogelijk te automatiseren, zodat je naar extra streams kan kijken. Al is het maar 200 euro per maand.
7x een bron van 200 euro is meer waard dan 1 bron van 1500 euro (mijns inziens).

Anyway vind dit een leuk onderwerp. En het feit dat je je die vraag stelt is al goed nieuws. Ik ben altijd bezig geweest met extra inkomsten, gewoon ook omdat een euro zelfverdiend veel beter voelt dan 2 euro salaris. Heb echt alles geprobeerd, veel gefaald, veel verloren, maar nu ben ik op een punt waarop ik inkomsten heb lopen vanuit 6 en soms meer verschillende bronnen en dat is echt geweldig. Sommige zaken gaan ook ineens superslecht of supergoed, door onvoorziene events en dan zie je hoe handig het is, om niet te afhankelijk te zijn van slechts 1 of 2 inkomstenbronnen.

Laatst bewerkt:
Ik ben professioneel handelaar sinds 2014. Daar doe ik overigens wel wat anders dan privé.
1. Omdat ik privé natuurlijk niet eens het zelfde mag doen (compliance), maar meer nog omdat ik 2) privé niet dezelfde software en hardware heb.
Professioneel maak ik geld door snelheid.

Privé handel ik wat meer op gevoel en eerlijk is eerlijk ook gewoon wat geluk hier en daar. Maar omdat ik toch elke dag met m'n bek op de bloomberg terminal zit en de markten op de voet volg, denk ik dat ik net wel dat extra gevoel er voor heb om op tijd ergens in of uit te stappen.

Wat ik over de jaren geleerd heb is dat je simpelweg mee moet kopen omhoog en mee moet verkopen omlaag.

Initieel was mijn intuitie namelijk het tegenovergestelde, iets kopen als het flink goedkoper staat en iets verkopen als het omhoog gaat.
Het is dus andersom. Daarnaast biedt elke dag wel een kans, dus wees niet bang om iets te missen. In de markt is het better safe than sorry.

Pak ongeveer een procent per week prive. Is zeer goed, en consistent. Valt wel in het niet wat mijn crypto of optie portfolio doet, maar die zijn kleiner in absolute termen.

Professioneel zit je bij een bureau met snelle toegang tot marketmakers of aex oid en pak je continu trades tussen de spread? Dus door de hulpmiddelen die je hebt heel anders dan daytraders zouden doen of toch wel in die richting?

Ik probeer nu sinds de grote bitcoin hype te daytraden eerst met crypto's en focus nu maar op de dax en als dat een beetje zou lukken wil ook dow nog erbij pakken. Alle standaard truucjes met indicators wel gehad en dat met een R:R en winrate gokken wat technische analyse gurus proberen te verkopen spreekt me ook niet zo aan. Probeer nog mijn manier te vinden om gedurende fases van de dag met bewegingen mee te scalpen of tegen keerpunten in te gaan, waar de actie van dat moment bij past. Maarja daar tussen kiezen kan elk moment goed of verkeerd uitpakken. Morgen weer een nieuwe dag om eea uit te proberen.

Lange termijn bitcoin zou ik nu juist zeggen dat het geen koopje zou zijn omdat het op het hoogste punt sinds een jaar is. Kan er natuurlijk met nieuws doorbreken. Of keihard droppen. Zomer 2019 selloff had ik wel goed gecalled :o Kijken hoe het zich gedraagt rond de huidige prijs of na doorbraak?

Hou je centen lekker in je zak tot na de verkiezingen en hoop op een goeie dip aka instapmoment. Verdiep je wel vast in trump/tech-aandelen etc. Ik zelf stop zou nu en dan wat geld wat ik over heb in alles omtrent rijden elektriciteit uit waterstof. Als ze die amnesty kinderen uit die grotten een paar zweepslagen geven ipv jammeren over uitbuiting etc zie ik dat de toekomst worden.
Je kunt uiteraard ook (niet met dit k*t jaar voor dividend beleggen. Ik heb jaren lang ongeveer 3 huwelijken qua waarde in Shell gehad.
Beste les; liever spijt van een eigen keus waarin je info tekort schoot dan dat ik je nu zeg Marihuana aandelen te kopen omdat ze x100gaan en volgende maand ben je je zakcentjes kwijt door mij.

Terug
Naar boven