- Waardering
- 11.405
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 103kg
- Vetpercentage
- 12%
Ik drink heel goede koffie. Beter dan die Gore starbucks. Ik zet hem thuis met vers gebrande single origin bonen. Toch een stuk minder duur dan die takeaway zooi.Dan ga je geld besparen en bij wijze van jaren geen goede koffie meer drinken om op je oude dag opeens 4 bakken achter elkaar te kunnen drinken.
Je kan op alles wel bezuinigen en investeren voor later, maar als je makkelijk rond komt én kan sparen terwijl je al voor je gevoel als God in Frankrijk leeft (betreft boodschappen en dat soort uitgaven) lijkt me dat het fijnst om oud mee te worden.
Is er nood aan de man kan je dit natuurlijk altijd bij stellen, wat niet kan met dure hypotheken en lease contracten. Maar zo lang ik goed verdien, gaat er maandelijks gewoon een aardig % van op aan een bourgondische levensstijl.
Mensen die al jaren investeren en altijd maar sparen zitten vaak zo in een vast patroon dat van uitgeven nooit meer wat komt. Die durven het geld gewoon niet meer uit te geven, gaan rijk de kist in.
En ik houd geld over.Dat besteed ik aan andere zaken. Bijvoorbeeld aan het verlagen van mijn vaste lasten. Dus ik drink betere koffie dan velen en ik houd geld over.
Er zijn twee manieren om rijk te worden: veel
Verdienen of minder uitgeven. Als je dat slim combineert kun je heel comfortabel leven.
Alles wat je verdient meteen verbrassen klinkt leuk, maar het is falen voor de belangrijkste test die succes voorspelt. En dat is uitstellen van je directe genot. Google maar eens op het ‘Stanford marshmallow experiment’

.