MuscleMeat

Gemeenteraadsverkiezingen 2010

Peiling Peiling Op wie stem jij?

• Gemeenteraadsverkiezingen?? Lekker belangrijk

Stemmen: 8 7,1%
  • Lokale partij

Stemmen: 9 8,0%
  • PVDA

Stemmen: 2 1,8%
  • SP

Stemmen: 4 3,5%
  • Groenlinks

Stemmen: 5 4,4%
  • CDA

Stemmen: 0 0,0%
  • D66

Stemmen: 7 6,2%
  • VVD

Stemmen: 19 16,8%
  • PVV, (Den Haag, Almere)

Stemmen: 8 7,1%
  • Helaas doet de PVV hier niet mee.

Stemmen: 12 10,6%
  • Een andere partij..

Stemmen: 3 2,7%
  • Stem niet

Stemmen: 9 8,0%
  • Blanco

Stemmen: 6 5,3%
  • Ben Belg

Stemmen: 16 14,2%
  • Mag niet stemmen

Stemmen: 5 4,4%

• Totaal stemmers
    113
Hahahaha Nederlanders die het opnemen voor Moslima's, ik lach me stuk. :roflol:

Gisteren nog in de bus gedaan. Een kloot van een buschauffeur en een k*t van een vrouwlijke passagier tegen een moslima die graag op tijd op haar stage wilde komen. Ze vroeg of de bus zo ging vertrekken, aangezien de vertrektijd al ruimschoots overschreden was. (wat ook zo was) Krijgt me daar een portie bagger over zich heen van die chauffeur, waarop de passagier zich d'r ook nog even tegen aan gaat bemoeien. Het is 's ochtends vroeg (ik wilde ook naar m'n stageplek) en dan heb je geen zin in zo'n takkemens dat voor je neus loopt te kramen. Mevrouw even uitgelegd dat mevr. moslima weldegelijk een punt had en dat ze vrij beleefd aan de chauffeur had gevraagd of 'ie zo kon vertrekken. Ondertussen is de chauffeur gestopt omdat 'ie moslima uit de bus wilde zetten. Beetje met chauffeur gepraat. Iedereen uiteindelijk - te laat - op de plek van bestemming aangekomen. En dat gaat allemaal van de rust af waarmee je op je werk nog een bak koffie kunt drinken voor je begint. Idioten.

Is het zo gek om het voor de moslima in kwestie op te nemen?

Hangt er vanaf hoe die moslima dat vroeg aan de chauffeur, als het met een arrogant/brutaal/ongeduldig toontje is dan kan ik de reactie van de chauffeur en de vrouwelijke passagier goed begrijpen. Iedereen moest daar sowieso wachten, en ik denk niet dat de chauffeur voor zijn plezier te laat vertrekt.

Gisteren nog in de bus gedaan. Een kloot van een buschauffeur en een k*t van een vrouwlijke passagier tegen een moslima die graag op tijd op haar stage wilde komen. Ze vroeg of de bus zo ging vertrekken, aangezien de vertrektijd al ruimschoots overschreden was. (wat ook zo was) Krijgt me daar een portie bagger over zich heen van die chauffeur, waarop de passagier zich d'r ook nog even tegen aan gaat bemoeien. Het is 's ochtends vroeg (ik wilde ook naar m'n stageplek) en dan heb je geen zin in zo'n takkemens dat voor je neus loopt te kramen. Mevrouw even uitgelegd dat mevr. moslima weldegelijk een punt had en dat ze vrij beleefd aan de chauffeur had gevraagd of 'ie zo kon vertrekken. Ondertussen is de chauffeur gestopt omdat 'ie moslima uit de bus wilde zetten. Beetje met chauffeur gepraat. Iedereen uiteindelijk - te laat - op de plek van bestemming aangekomen. En dat gaat allemaal van de rust af waarmee je op je werk nog een bak koffie kunt drinken voor je begint. Idioten.

Is het zo gek om het voor de moslima in kwestie op te nemen?
Totaal een andere situatie. Of verkleed je morgen ook als moslima, om te laten zien dat je ook solidair met ze bent.
:roflol:

Ligt er aan of de bestuurder autochtoon is. Je hoort het natuurlijk altijd eerst op te nemen voor de mensen van je eigen ras, en vervolgens pas voor de mensen die gelijk hebben.
Maar het gedrag dat je hier omschrijft, zie je helaas terug in elk ras. Het is een typisch menselijke afwijking.

Gelukkig zijn we niet allemaal debielen :D

• Topic Starter Topic Starter
//n.

Laatst bewerkt:
Dat zijn de ergste hypocrieten, Een mooie hoofddoek om papa en allah tevreden te houden maar eronder een dikke laag foundation met strakke jeans. Deze meisjes kunnen hun hoofddoek net zo goed weggooien omdat je er van allah bij moet lopen als een pinquin.

Dan heb je nog de pinquins in hun gewaad, en dat moeten we hier juist niet hebben.

Oke, dus moslima's moeten allemaal analfabeet zijn en de hele dag allah akhbar roepen? Voordat ze een hoofddoek mogen dragen.

Dat zijn de ergste hypocrieten, Een mooie hoofddoek om papa en allah tevreden te houden maar eronder een dikke laag foundation met strakke jeans. Deze meisjes kunnen hun hoofddoek net zo goed weggooien omdat je er van allah bij moet lopen als een pinquin.

Hoe rechtvaardigt dit het geweldige idee om hen te verbieden een hoofddoek te dragen?

Partij voor de Vrijheid, right?

Totaal een andere situatie. Of verkleed je morgen ook als moslima, om te laten zien dat je ook solidair met ze bent.
:roflol:

Het gaat niet over het feit dat het een moslima. Maar over wat die vrouw zegt.
Als zij dan zo'n reactie terugkrijgt ,dan vind ik knap en moedig van builderB om enigzins in te grijpen.

Nou kan ik het reclamespotje van ''Eerlijke mensen, hoe gaan we ermee om?'' die op tv komt beter begrijpen.

• Topic Starter Topic Starter
Tussenstand: PvdA wint in Den Haag
De PvdA is na het tellen van 28 procent van de stemmen de grootste partij in Den Haag. De PVV is voorlopig tweede.

Jeltje van Nieuwenhoven leidt momenteel met 22 procent van de stemmen. Sietse Fritsma heeft 18,5 procent.

Dat laatste getal ligt hoger dan verwacht. Vooral de VVD is hier de dupe van, de partij staat nu op slechts 11,3 procent.

zouden zoveel mensen uit onwetendheid stemmen. mijn pa van de week(die het nooit volgt); de pvda is toch de partij voor de hardwerkende man:roflol:

Hoeveel 100% rationeel denkende mensen ken jij?

100%? Geen een.

Wel is het zo dat je in dergelijke situaties altijd de keuze hebt om primitief emotioneel of meer rationeel te reageren. Als je het hebt over die menselijke afwijking zoals jij dat noemt ga ik ervan uit dat je het hebt over de afwijking tov andere dieren, de afwijking zit hem in de keuze die wij kunnen maken. Zonder die keuze mogelijkheid zijn we of dieren of robots.

---------- Toegevoegd om 23:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:26 ----------

zouden zoveel mensen uit onwetendheid stemmen. mijn pa van de week(die het nooit volgt); de pvda is toch de partij voor de hardwerkende man:roflol:

Hahaha dat getuigt zo'n beetje van dezelfde dommigheid als die halve garen die in alle ernst beweren dat de pvda de partij voor de allochtonen is :roflol:

100%? Geen een.

Wel is het zo dat je in dergelijke situaties altijd de keuze hebt om primitief emotioneel of meer rationeel te reageren. Als je het hebt over die menselijke afwijking zoals jij dat noemt ga ik ervan uit dat je het hebt over de afwijking tov andere dieren, de afwijking zit hem in de keuze die wij kunnen maken. Zonder die keuze mogelijkheid zijn we of dieren of robots.
Was er zelf niet bij, maar er zijn gewoonlijk twee of meerdere zijden aan een verhaal. De perceptie van degene die het verhaal brengt naar zij die erover moeten oordelen vormt een probleem in dit geval. Was het inderdaad zo dat de chauffeur degene was die onredelijk was? Je gaat mij toch niet wijsmaken dat als je vriendelijk vraagt wanneer de bus vertrekt, dat je dan een brutale tirade gaat terugkrijgen. In dat geval riskeert een chauffeur het ontslag of tenminste een serieuze preek bij de baas. En als je echt op tijd moet zijn, vertrek dan vroeger. Iedereen weet toch dat het OV een ramp is? Dan hoor je niet op de minuut je zaken te regelen. Te laat op je werk/stage is 99,99% de schuld van de persoon die te laat komt.

Kan me best voorstellen dat de chauffeur vertraging had door lastige klanten of file. Dat hij vervolgens weer tijd verloor om te moeten wachten (als ik me niet vergis moet er verplicht een bepaalde tijd gewacht worden aan de haltes). Vervolgens komt er een onbeschofte, ongeduldige vrouw op een onvriendelijke wijze het een beetje op jou afreageren. Terwijl iedereen toch moet wachten en geduld moet oefenen. Kinkt al helemaal anders nu hé, maar ik was er niet bij, dus het is een speculatief verhaal. Mijn punt is dat het altijd makkelijk is om de schuld bij één zijde te leggen, zelden is het zo wit zwart.

Maar dat was het punt van BuilderB helemaal neit volgens mij. Hij wilde duidelijk maken dat je best mag opkomen voor een moslima, iets dat volgens kwarko volkomen belachelijk is.

Dat ben ik wel met je eens maar als BuilderB zegt dat de moslima in kwestie zich fatsoenlijk gedroeg ben ik toch geneigd dat van hem aan te nemen. Ik 'ken' hem als een weloverwogen persoon. Daarbij verbaast het mij dat je moeite hebt om te geloven dat buschauffeurs zo kunnen handelen, ik hoor en zie zo vaak dat die lui hun frustraties botvieren op doodnormale en beleefde meestal vrouwelijke passagiers. Heb zelf ook een keer non-verbaal ingegrepen toen zo'n zak zonder rede een meisje begon af te zeiken. In dit geval was een indringende blik genoeg om die vent een andere toon te laten zingen.

Maar dat was het punt van BuilderB helemaal neit volgens mij. Hij wilde duidelijk maken dat je best mag opkomen voor een moslima, iets dat volgens kwarko volkomen belachelijk is.
Meestal komen ze wel voor zichzelf op, heb zelden zulke emancipatie gezien als bij moslima's. In dat opzicht vind ik het ook zo grappig dat ze zich toch nog laten onderdrukken via die hoofddoek.

Meestal komen ze wel voor zichzelf op, heb zelden zulke emancipatie gezien als bij moslima's. In dat opzicht vind ik het ook zo grappig dat ze zich toch nog laten onderdrukken via die hoofddoek.

Nou ja, weet niet of voor zichzelf opkomen nou iets typisch voor moslimvrouwen is, ken zelf ook genoeg timide moslima's.
En ervan uitgaan dat elke hoofddoekdraagster zich laat onderdrukken lijkt me ook erg kort door de bocht.

Terug
Naar boven