XXL Nutrition

Gemeenteraadsverkiezingen 2010

Peiling Peiling Op wie stem jij?

• Gemeenteraadsverkiezingen?? Lekker belangrijk

Stemmen: 8 7,1%
  • Lokale partij

Stemmen: 9 8,0%
  • PVDA

Stemmen: 2 1,8%
  • SP

Stemmen: 4 3,5%
  • Groenlinks

Stemmen: 5 4,4%
  • CDA

Stemmen: 0 0,0%
  • D66

Stemmen: 7 6,2%
  • VVD

Stemmen: 19 16,8%
  • PVV, (Den Haag, Almere)

Stemmen: 8 7,1%
  • Helaas doet de PVV hier niet mee.

Stemmen: 12 10,6%
  • Een andere partij..

Stemmen: 3 2,7%
  • Stem niet

Stemmen: 9 8,0%
  • Blanco

Stemmen: 6 5,3%
  • Ben Belg

Stemmen: 16 14,2%
  • Mag niet stemmen

Stemmen: 5 4,4%

• Totaal stemmers
    113
Nou ja, weet niet of voor zichzelf opkomen nou iets typisch voor moslimvrouwen is, ken zelf ook genoeg timide moslima's.
Klopt die zijn er ook.

En ervan uitgaan dat elke hoofddoekdraagster zich laat onderdrukken lijkt me ook erg kort door de bocht.
Ik zie dat onderdrukken nogal ruim. De moslima's die niet verplicht worden van thuis uit om de hoofddoek te dragen zullen dat voor zichzelf uitleggen als het volgen van hun geloof. Terwijl we ondertussen weten dat de hoofddoek niet letterlijk in de koran vermeld staat. Ik zie de hoofddoek toch echt als een pseudo-religieuze maatregel, die tot stand is gekomen in een tijdperk waarin mannen de schoonheid van hun vrouwen wilden verbergen. Om haar te beschermen tegen andere mannen, of omdat ze vrezen dat de vrouw zelf zou gaan verleiden. Hoe dan ook is de hoofddoek voor mij een overblijfsel van onderdrukking, ook al zullen veel moslima's dit zelf nooit onder ogen willen zien.

Hangt er vanaf hoe die moslima dat vroeg aan de chauffeur, als het met een arrogant/brutaal/ongeduldig toontje is dan kan ik de reactie van de chauffeur en de vrouwelijke passagier goed begrijpen. Iedereen moest daar sowieso wachten, en ik denk niet dat de chauffeur voor zijn plezier te laat vertrekt.

Big-T: de punten die je aanstipt heb ik aangegeven in mijn post: ja, de dame in kwestie vroeg het heel beleefd, bijna wat verlegen. En die chauffeur was gewoon met z'n collega aan het keuvelen.

• Topic Starter Topic Starter
//

Laatst bewerkt:
Big-T: de punten die je aanstipt heb ik aangegeven in mijn post: ja, de dame in kwestie vroeg het heel beleefd, bijna wat verlegen. En die chauffeur was gewoon met z'n collega aan het keuvelen.

Je moet het altijd dubbel checken als de hoofdrolspeelster in kwestie een allochtoon is/was.

PVV, op het werk noemen ze me nu rasist. Domme mensen weten niet wat racisme is. n*gers op aparte toiletten laten poepen noem ik racisme. Genoeg hebben van marokanen met een brutale mond is heel wat anders.

Tkoverzicht2.jpg

Dit zijn dan wel Tweede Kamerverkiezingen maar wat een grap is het hele concept toch ook.

Een D66 dat van gemiddeld grote partij naar grote partij gaat en daarna gestaag gedecimeerd wordt en nu weer op weg is om minimaal een middelgrote partij te worden.

Een CDA dat half jaren 90 nog maar iets meer dan de helft van de grootte had van weleer en daarna weer keihard terug kwam.

Een LPF dat heel even een grote partij werd en daarna gewoon verdween

Een SP die gestaag steeg, een explosie zag bij de laatste TK-verkiezingen en nu op weg is naar een implosie

Om het nog maar niet te hebben over Verdonk en haar partij die in peilingen even 1 van de grootste partijen was.

Als de geschiedenis een graadmeter is zal de PVV hetzelfde doormaken als de andere partijen die uitschieters hadden en hebben we over 4 jaar (of eerder) een kabinet met de partijen die al jaren de dienst uitmaken in Nederland.

Heb blanco gestemd er was totaal geen keuze in mijn gemeente VVD rechts en alle andere partijen centrum links met veel de zelfde standpunten, waarbij enkel d66 progressief genoeg was voor mijn smaak.

We krijgen overigens als we de pijlingen moeten geloven dadelijk een regering die het nog geen halfjaar uithoud door de vertroebeling van partij standpunten en specifieke aandacht enkel op integratie, godsdienstvrijheid en file oplossingen vergeten veel mensen verder te kijken dan deze punten.

Er zijn namelijk voldoende punten om als Jan Modaal niet op de PVV te stemmen ook al spreekt de partij's standpunt betreffende integratie je enorm aan.

PvdA is ondanks de afstraffing weer iets stijgende, D66 pakt landelijk waarschijnlijk meer zetels dan de peilingen aangeven, VVD is redelijk stabiel, GL stijgt nog steeds licht. Die coalitie zal ondanks de uiteenliggende standpunten wel een reeele mogelijkheid worden. Een volledig rechtse coalitie blijft ook een mogelijkheid maar dan moet de PVV veel meer water bij de wijn doen dan bijvoorbeeld de VVD t.o.v. PvdA of D66 t.o.v. GL.

Haha als je het gisteren dan weer ziet, wat is het toch een poppenkast bij elkaar.

En echt een hele slechte zet van de SP om die Agnes Kant als lijsttrekker te nemen, dat gaat ze zo veel stemmen kosten. Dat wijf kan wel ff wat mediatraining gebruiken.

Kant is gewoon te fel op de verkeerde momenten, teveel wiswijf. Als je alleen maar roept het moet socialer verlies je vanzelf kiezers.

Maar het MOET ook socialer:D

En hele tijd roepen dat de crisis van rechts komt schurkt ook tegen retardatie aan.

In dat geval hoop ik dat ze klacht neerlegt bij de bevoegde dienst. En uiteraard is er niets mis met verdedigen van anderen, eigenlijk zouden autochtonen dat vaker moeten doen, ook voor elkaar ;)

Haha als je het gisteren dan weer ziet, wat is het toch een poppenkast bij elkaar.

En echt een hele slechte zet van de SP om die Agnes Kant als lijsttrekker te nemen, dat gaat ze zo veel stemmen kosten. Dat wijf kan wel ff wat mediatraining gebruiken.

Ze wordt inderdaad met de dag minder, stompzinnig proberen te scoren met one-liners terwijl ze daar totaal geen timing voor heeft komt alleen maar zwak over.

Wat Jan kon en Agnes Can't

Kant is weg als lijsttrekker, denk alleen dat het de SP niet zal redden.

Haha epic dat ze nu weg is :roflol:

In ieder geval iemand die weet wat haar te doen staat, genoeg verliezers die gewoon aanblijven als ze weer een dreun hebben gekregen. Ook al is dat bij Pechtold dan goed uitgepakt maar die had nog weinig dreunen gekregen toen D66 volledig naar de klote ging.

Kan er wel inkomen waarom de PVV 1ste is geworden in Almere, maar vanuit m'n objectieve zetel bekeken is het echte probleem van Almere niet de hoofddoek, maar de veelal negroïde pimp/macho cultuur van jonge Antillianen/Surinamers en blanke jongeren met dezelfde lifestyle.

Negroïde bevolkingsgroepen geven het straatbeeld van Almere veel meer het aanzien dan Marokkanen of Moslims.

Opvallend vind ik hoe laag het percentage Almeerse jongeren daar is dat tot de hardcore scene gerekend kan worden.

Kan er wel inkomen waarom de PVV 1ste is geworden in Almere, maar vanuit m'n objectieve zetel bekeken is het echte probleem van Almere niet de hoofddoek, maar de veelal negroïde pimp/macho cultuur van jonge Antillianen/Surinamers en blanke jongeren met dezelfde lifestyle.

Negroïde bevolkingsgroepen geven het straatbeeld van Almere veel meer het aanzien dan Marokkanen of Moslims.

Opvallend vind ik hoe laag het percentage Almeerse jongeren daar is dat tot de hardcore scene gerekend kan worden.

het is dan ook 2010 voor iets.

(snip)
Lees jij je eigen posts wel na het plaatsen?
Ik zou dat nog een keer doen:

"Het is je na het doorlezen van de sites hopelijk gewoon duidelijk geworden dat NVU en PVV voor een heel erg groot deel dezelfde punten hebben he? Daar waar de PVV zich dus voordoet als zogenaamd nette mainstream partij hebben ze op hoofdlijnen en in veel details dezelfde agenda als de neo-nazi's "

Als dit geen duidelijke nazi-demonisering is richting de PVV dan weet ik het niet meer.

Aha...ik zie waar de schoen knelt. We kijken er beide vanuit een andere richting naar. Inderdaad heb ik het niet zo handig geformuleerd dus dat is mijn fout.

Dat de PVV nazi's zouden zijn kwam niet eens bij me op. Ik dacht dit ook al in een eerdere post te hebben aangegeven. (En ergens ben ik, ook al begrijp ik het wel, ook een klein beetje teleurgesteld dat je het zo hebt gelezen ;)...het is nl een feitelijke onmogelijkheid)

Neo-nazi's zijn per definitie antisemitisch en de PVV is dat absoluut niet. Laat ik dus duidelijk zijn en het misverstand wegnemen: in mijn ogen is de PVV geen neo-nazi partij.

Wat wel direct bij me op kwam, en hoe ik mijn opmerkingen ook bedoelde, is dat zowel de PVV als de NVU beide gericht zijn op het uitsluiten en maatschappelijk, sociaal en juridisch discrimineren van een bevolkingsgroep op basis van afkomst, geloof, etniciteit en politieke mening. En zowel de NVU als de PVV staan een uitzondering beleid voor dat gericht is op het inperken van burgerlijke vrijheden, het opheffen van de rechtsbescherming en rechtszekerheid. beide gaan uit van de eigen superieure identiteit en van de inferieuriteit van de identiteit van anderen en beide staan een door de overheid gericht beleid van geweld (in de breedste zin van het woord: dwang en repressie) om hun eigen visie af te dwingen en op te leggen en sociaal, politiek en religieus conformisme af te dwingen.

Dat maakt de PVV geen neo-nazi partij maar daarmee vallen wel zowel de NVU als de PVV imo onder de algemene term: fascistisch

Daar kan en mag je over van mening verschillen, maar dit is simpelweg hoe ik het, op basis van de partijprogramma's en de uitspraken zie.

Dat is ook geen demonisering want deze argumentatie van mijn mening laat zich nl onderbouwen met toetsbare punten en niet op basis van smaad en laster. Zoals ik al aangaf mag je over de juistheid van de conclusie van mening verschillen maar op basis van de gegevens is de conclusie zelf in principe valide.

Het is uiterst relevant. Hun standpunten komen niet overeen met die van de neonazi's. Die van de neonazi's komen deels overeen met die van de PVV omdat ze de PVV hebben gekopieerd op punten waar ze op zich niet tegen zijn. Dat is wat anders dan insinueren dat de PVV een nazistische partij is of standpunten gebruikt van nazistische partijen. Je kan net zo goed standpunten van de SP gebruiken als nazistische partij, is de SP dan ook schuldig aan nazisme? Het moet niet gekker worden met jouw manier van redeneren.

(snip)

Overigens is het niet de bedoeling om de grote verdediger te spelen van de PVV, maar dat onzinnig demoniseren mag wel eens ophouden.

Ik heb dit laatste misverstand hierboven al uit de weg gehaald. Ik zal voor de volledigheid nog even herhalen dat ook in mijn ogen de PVV geen
neo-nazi partij is.

Dat neemt echter niet weg dat zowel de PVV als de NVU op deze punten op zodanige wijze invulling geven dat deze een op een over te nemen zijn en dat ze alleen verschillen van mening over de bevolkingsgroep die zij willen uitsluiten.

Laat die implicatie even op je inwerken >>>>

Dat wil dus zeggen dat ze alleen verschillen van standpunt over wie ze uitsluiten...en niet over de methode.

Blijkbaar is het dus zo dat als je de bevolkingsgroep veranderd je opeens een NN-kernvisie te pakken hebt...een kern visie dit in dat geval opeens absoluut niet acceptabel is voor de overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking. Maar inhoudelijk niet verschilt. En ik vermoed dat als je hetzelfde standpunt op de NVU manier brengt het overgrote deel van de PVV stemmers zich er ook van zouden afkeren.

En natuurlijk heeft elke partij in haar programma wel ergens een goed punt te pakken....en natuurlijk zij er wel vaker overeenkomsten tussen partijen.
Maar het gaat hier niet om zo maar even een paar puntjes hier en daar.

Het gaat hier over essentiele kern visies van deze partijen waaraan ze in hun ogen hun identiteit ontlenen en ophangen en die speerpunten vormen van de maatschappelijke visie van deze partijen.

Beide hebben nl als kernpunt het uitsluiten van bepaalde bevolkingsgroepen.

En daarom heeft de NVU de standpunten van de PVV gekozen en niet die van bijvoorbeeld de SP. Niet omdat ze toevallig het meest rechts zijn, maar omdat het de enige partij is die actief in hun kernvisie een beleid van maatschappelijke en juridische uitzondering, discriminatie en uitsluiting heeft opgenomen. Dat heeft geen enkele andere partij in Nederland.

En dat is wel even van een geheel ander orde dan economische ideeen en of standpunten over de AOW of kilometerheffing kopieren. Ik denk dat ik je goed genoeg ken om in te kunnen schatten dat je dat met me eens bent.

En ja...als de SP dat standpunt opeens wel zou opnemen dat bevolkingsgroepen moeten worden uitgesloten dan zou ik de eerste zijn om dit net zo als fascistisch te beargumenteren.Dus ik meet hier niet met twee maten.

En ik weet donders goed dat er op andere punten verschillen zijn tussen de PVV, een kapitalistische partij, en de NVU een, anti-kapitalistische partij.
En ik vind de NVU alleen maar minder schimmig omdat ik compleet weet wat ik van neo-nazies moet en kan verwachten. Dat weet ik bij de PVV nog helemaal niet...ik denk dat het daadwerkelijk effectueren van de standpunten waarschijnlijk, hopelijk, niet zal radicaliseren naar een "endlosung" die de NVU onvermijdelijk zal voorstaan.

Dat neemt niet weg dat het mijn mening is dat gegeven de kans de PVV altijd onherroepelijk zal resulteren in fascisme. Of dat in Nederland waarschijnlijk is kan je over discussieren. Ik vind het in iedergeval buitengewoon onwenselijk en gevaarlijk.

En hoewel de PVV dus geen neo-nazistische partij is zie ik zowel de PVV en de NVU op de hierboven beschreven grond beide als een zeer ernstige bedreiging voor de samenleving. En ervan uitgaande dat naties (staten) een gegeven realiteit zijn vind ik ook dat beide partijen voor alles staan wat mijn gevoel en emotie is bij Nederland.

Nogmaals...je kan en mag hierover van mening verschillen...je kan hierover discussieren....maar zo zie ik het.

Dat gezegd hebbende wil ik hier nog wel heel duidelijk stellen dat ik hier NIET betoog dat PVV stemmers fascisten zijn.

Ik zeg het er maar even bij zodat we daar geen misverstanden over kunnen ontstaan.

Dit alles heeft, nogmaals, niets te maken met demoniseren, maar simpelweg een mening op basis van de feiten zoals ze zijn aangereikt door beide partijen en de definities zoals gehanteerd.

Ik hoop dat deze uitleg het misverstand uit de weg heeft geruimd en duidelijkheid heeft verschaft.

Terug
Naar boven