XXL Nutrition

George Farah & Kai Greene Full seminar ! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Physiological effects
Increase of DNA replication and protein synthesis via control of amino acid uptake
Bron: wiki

Zal straks artikel proberen op te zoeken.

Ik let erop dat ik dat niet meer doe, Ben Pakulski had het ook al gezegd in zijn MI40 programma dat koolhydraten en vetten af te raden zijn in een maaltijd omdat je dan sneller dik wordt en dat lijkt me ook gewoon logisch. Je moet niet alleen naar de kcal kijken, ook naar de inhoud van het voedsel.
Bvb als je 2500 kcal eiwitten eet en 2500 kcal koolhydraten ga je toch sneller dik worden van de koolhydraten omdat je bij de eiwitten meer energie verbruikt om deze te verwerken(bron: burn the fat, feed the muscle)

Ik heb het nu zo gedaan tijdens de bulk en vond dat ik minder snel vet gainde.

Why Is It Bad to Eat Carbs and Fats Together?
When you eat carbohydrates you end up with lots of sugar in your blood. When there is alot of sugar in your blood, your body releases insulin. Insulin tells your body to store those sugars away in muscle tissue in order to generate lots of energy later. Unfortunately, insulin also tells your body to store fat molecules in the nearest possible adipose tissue.
Therefore, we can theorize a possible strategy: eat high protein meals to burn fat and build muscle, and avoid mixing carbs and fat in order to minimize potential fat storage from excess calories.
Here are some common examples of mixing carbs with fat:


Read more: http://www.projectswole.com/diet/nutrition-tip-do-not-mix-carbs-with-fat/#ixzz2H63BwzP1

zijn allemaal leuke theorieen van die gasten en klinkt vrij logisch maar zo werkt het gewoon niet.
er komen veel meer dingen bij kijken dan wat jij hierboven post.

daarbij is elk lichaam anders.
als dit voor jou werkt, vooral blijven doen!
maar ik heb bijv. vrij gevoelig voor schommelingen in bloedsuikerspiegel en dan is het zeker aan te raden wat vetten te consumeren naast je eiwitten en carbs om zo voor een minder heftige stijging van bloedsuiker te zorgen.
 
Als je naar dorian zijn seminaries luistert, predikt hij altijd dat je vetten nodig hebt in elke maaltijd wat volgens mij ook logisch is (wel gezonde vetten !)
 
Als je naar dorian zijn seminaries luistert, predikt hij altijd dat je vetten nodig hebt in elke maaltijd wat volgens mij ook logisch is (wel gezonde vetten !)

hij zegt dat ie vetten belangrijk vindt omdat hij vroeger tijdens pre contest heel laag zat in vetten. Toen hij eenmaal zijn vetten wat hoger had geschroefd zag hij dr beter uit volgens hem. Maar hij zegt nooit dat je volgens hem in elke maaltijd vetten moet toevoegen of dat je vet en kh tegelijk moet nemen???

Maar denk dat inname moment en voeding samenstelling zeker wel effect heeft om je resultaat. Voorbeeld is als iemand 200eiw 300carb 50vet neemt per dag. En allen de carbs in de eerste 2 maaltijden eet, al zijn proteine in de volgende twee maaltijden eet en al zijn vetten alleen in de laatste maaltijd neemt. Dat dit zeker wel een ander resultaat zal geven dan goed verdeeld.

Veel mensen zeggen ..jaa het gaat om de totale kcal of eiwit of vet inname gedurende dag. Maar je lichaam zegt echt niet om 23;59 : Okee laten we even kijken wat de balanstotaal is voor vandaag hehe:P. dus inname moment + samenstelling macros boeit zeker in mijn optiek
 
En voor proteinsynthesis moeten er gewoon aminozuren voorradig zijn, anders zal je insuline niet veel kunnen doen hoor.

Ja tuurlijk maar we eten allemaal genoeg eiwitten dus tis specifiek op onze sport gebaseerd wat ik bedoel.

---------- Post toegevoegd Sat 5 Jan 2013 om 13:27 ----------

zijn allemaal leuke theorieen van die gasten en klinkt vrij logisch maar zo werkt het gewoon niet.
er komen veel meer dingen bij kijken dan wat jij hierboven post.

daarbij is elk lichaam anders.
als dit voor jou werkt, vooral blijven doen!
maar ik heb bijv. vrij gevoelig voor schommelingen in bloedsuikerspiegel en dan is het zeker aan te raden wat vetten te consumeren naast je eiwitten en carbs om zo voor een minder heftige stijging van bloedsuiker te zorgen.

Ja tuurlijk maar dat is ook helemaal niet het punt, het gaat over de algemene bodybuilder, zonder problemen met bepaalde zaken zoals een schommelende bloedsuikerspiegel.
 
hij zegt dat ie vetten belangrijk vindt omdat hij vroeger tijdens pre contest heel laag zat in vetten. Toen hij eenmaal zijn vetten wat hoger had geschroefd zag hij dr beter uit volgens hem. Maar hij zegt nooit dat je volgens hem in elke maaltijd vetten moet toevoegen of dat je vet en kh tegelijk moet nemen???

Maar denk dat inname moment en voeding samenstelling zeker wel effect heeft om je resultaat. Voorbeeld is als iemand 200eiw 300carb 50vet neemt per dag. En allen de carbs in de eerste 2 maaltijden eet, al zijn proteine in de volgende twee maaltijden eet en al zijn vetten alleen in de laatste maaltijd neemt. Dat dit zeker wel een ander resultaat zal geven dan goed verdeeld.

Veel mensen zeggen ..jaa het gaat om de totale kcal of eiwit of vet inname gedurende dag. Maar je lichaam zegt echt niet om 23;59 : Okee laten we even kijken wat de balanstotaal is voor vandaag hehe:P. dus inname moment + samenstelling macros boeit zeker in mijn optiek

Ik zal is zoeken of ik het clipje niet terug vind, want gij laat me twijfelen !
 
In ieder geval, een interessante seminar.
 
iig zeer interessant stukje wat hij verteld over je nieren! m.b.t. overschot aan eiwit nemen..
 
iig zeer interessant stukje wat hij verteld over je nieren! m.b.t. overschot aan eiwit nemen..

dit soort gasten weten precies hoe je optimaal eet voor spiergroei en vetverlies.
maar dat geld niet voor optimale gezondheid! ;)
wat hij daarover zegt klinkt aannemelijk en is waarschijnlijk waar. het is nog nooit bewezen.
 
dat grote hoeveelheid eiwit slecht is voor je nieren , is zeker wel bewezen! de hoeveelheid wanneer het schadelijk word is de vraag..
 
Heb ik het goed begrepen dat een gewone bodybuilder die geen cardio doet of een marathon loopt ZEKER GÉÉN snelle suikers moet consumeren DIRECT na de training? Als ik het goed begrepen heb raad hij aan om pas 20-25 minuten na de training carbs te gebruiken...

Hoe zit het dan voor mensen die wel aan cardio doen en lang hebben gelopen tijdens de workout? Is het dan wel aan te raden om snelle suikers te consumeren direct na de training?
 
Laatst bewerkt:
Is toch logisch? Dan word je gewoon dik.
Je gaat eerst een bepaalde macro gebruiken en dan ga je de andere opslagen als vet.

Btw ivm bvb dextrose na de training had ik nog een vraagje:
Je gebruikt dextrose --> insuline komt vrij.
Insuline verhoogt ook de eiwitsynthese, zou je zo op deze manier ook niet meer kunnen gainen of
is de winst marginaal te noemen?

Wat een onzin! Kh en vet tegelijkertijd wordt je vet? Ik heb er zelfs eiwitten bij dus dan wordt ik mega vet?
Je kunt gewoon elke dag Mc Donalds eten zonder vet te worden. Gaat om je macro's...hoeveel kcal eet je en hoeveel kcal vebrand je. Krijg je meer binnen dan je verbrand ja dan wordt je "uiteindelijk" vet!
 
@ reus laat sibil jullie eigelijk snelle kh eten na de training ???
 
Hoe zit het dan in de gevallen van een diabeet? Als je als type 1 diabeet zijnde hebt getraind en je eet daarna snelle suikers en eiwitten? De alvleesklier maakt daar immers geen insuline meer aan.
 
In het begin van de seminar wilde ik t afzetten want vond het een beetje bullshit om aan te horen maar daarna werd het beter. Ze hebben het er alleen over carbs carbs carbs vreten maar kai zit daarnaast alleen aan de boontjes + kip volgens mij?

Wel mooi dat hij nog begon over dat "you got the eat big to become big" want dat wordt naar mijn mening ook zo zwaar overtrokken. Sowieso is "veel eten" een relatief iets en zeker als je al een paar jaar traint zul je in een jaar 2-3-4 kg spiermassa gainen en dan heeft het echt geen nut zo overdreven in kcal (of carbs te zitten). Zorg gewoon heel het jaar dat je vet% niet to hoog wordt want kg's klinkt leuk maar is niet altijd zo'n goede maatstaf :)

---------- Post toegevoegd Wed 9 Jan 2013 om 16:53 ----------

@ reus laat sibil jullie eigelijk snelle kh eten na de training ???

Ja die vond ik ook wel mooi. "Als je na je training amino's neemt en 25 min later pas carbs ga je een enorm verschil merken" dan wanneer je meteen na je training carbs neemt :o
 
Heb ik het goed begrepen dat een gewone bodybuilder die geen cardio doet of een marathon loopt ZEKER GÉÉN snelle suikers moet consumeren DIRECT na de training? Als ik het goed begrepen heb raad hij aan om pas 20-25 minuten na de training carbs te gebruiken...

Hoe zit het dan voor mensen die wel aan cardio doen en lang hebben gelopen tijdens de workout? Is het dan wel aan te raden om snelle suikers te consumeren direct na de training?

Niemand?
 
Als je geen bodybuilder bent hoef je je ook niet druk te maken om gh level ja;)
 
En wat als je in de cut zit, en dus kracht + 20 min cardio doet?

Is het dan: Krachttraining - aminio's - cardio - whey - (25 min wachten) eerste carbs?

Of mogen de carbs dan gelijk bij de whey naar binnen worden geschoven, omdat je al 25 minuten na je krachttraining zit?
 
ik zit in de cut en doe zo:

na kt alleen whey+bcaa

dan cardio.

daarna bambix met whey+bcaa

dan naar huis
 
Super interessante seminar!
 
Back
Naar boven