XXL Nutrition

German Volume Training - schema

The Bishop

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
1m92
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Na een upper/lowerbody split te hebben gedaan is het tijd voor iets nieuws, wil eens GVT training gaan proberen. Aan de hand van informatie die ik heb gelezen op diverse websites heb ik zelf het volgende schema in elkaar gezet. Ik zou graag reacties willen van mensen die bekend zijn met GVT.

Mijn schema:

Maandag rug en borst:
-BP 10 x 10
-BOR 10 x 10
-Cable/dumbbell fly 3 x 10
-Lat pulldown 3 x 10

Woensdag benen en onderlichaam:
-Squat 10 x 10
-DL 3 X 10
-Abs (crunches / leg raise)

Vrijdag schouders en armen:
-MP 10 x 10
-Dippen 3 x 10
-3 supersetjes bestaande uit 5 pull ups direct gevolgd door 10 dumbbell curls

Dit schema heb ik zo van internet gehaald alleen de vrijdag heb ik naar mijn eigen wensen aangepast, in het orginele schema werden er skullcrushers toegepast ipv dippen en zaten er geen pull ups in. Zelf vind ik dit erg lekkere oefeningen daarom heb ik ze erin opgenomen. Comments please!

Laatst bewerkt:
German Volume training, kende ik nog niet...
Klinkt wel leuk voor de afwisseling.

German Volume training, kende ik nog niet...
Klinkt wel leuk voor de afwisseling.
Epic.

OT:
Is mijns inziens meer voor spieruithoudingsvermogen dan kracht en/ of massa. De 'progressie' gedurende template komt vaak door te licht te beginnen denk ik. Verder is het bij de originele gvt enkel 10x10 en geen supersets, iets dat er later bij bedacht werd. Dat hoge volume vind ik persoonlijk meevallen uit perspectief van BB, eerder gemiddeld.

Heb ook een tijdje GVT gedaan, is heel zwaar. De eerste paar sets lijken nutteloos (omdat het zo licht is) maar daar kom je snel van terug :)

Gruwelijk schema.. Elke week progressie!

Wat heeft GVT jou opgeleverd? Was je tevreden met het resultaat?

Ik doe een vergelijkbaar schema, het Russian Bear schema, meer gefocust op kracht dan 10x10.

dit is setjes van 5 reps met zoveel sets als je maar kunt totdat je vorm slecht word. qua idee is het heel vergelijkbaar alleen NOG meer terug naar the basic 3.

Heb er in 2 mnd 12,5kg BP, 10kg squat en 20kg deadlift bijgepakt, echt gruwelijk ook al is het redelijk geestdodend en zwaar.

Vooral in kracht zie je veel progressie, als je wil kijken naar results enzo check me log (wou eerst ook GVT gaan doen)

Ben er sinds 6 weken mee begonnen alleen voor SQ

begonnen met 10x10 op 50% van mijn 1rm en elke weeg 5kg erbij,
de andere lb wat zwaarder maar normale reprange.

vandaag pak ik easy 5 reps met mijn 1rm want nog een enorme grinder was ook.

voor mij helpt het dus, zowel in kracht en massa.

Terug
Naar boven