Fitness Seller

Geschikt voedingschema samenstellen?

Joeyke

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Wie weet hoe ik een voedingschema kan maken die voldoet aan mijn eisen?
En dit makkelijk kan bijhouden bijvoorbeeld op een iPhone hoeveel calorieën ik eet?

Lengte : 189
Gewicht : 91
Vetpercentage : 14%

Wil graag ook afvallen iemand tips met shakes!?
Weet dat hier veel mensen met véél ervaring zitten vandaar deze vraag!

Alvast bedankt allemaal!!

Gr Joeyke

Voedingsschema maken:

Eerst je calorieen behoefte uitrekenen (op google te vinden hoe je dit uitrekent). Dan ga je als je wilt afvallen daar 500 calorieen onder zitten.

Verdeel deze calorieen over 5-6 maaltijden en in vetten/eiwit/kh.

Ik zou als ik jou was ongveer 2 gram eiwit per kilo vet vrije massa (van je lichaam dus) en 1 gram vet per kilo vet vrije massa (in de cut kan je dit beter wat hoger hebben) en de rest kh.

Calorieen tellen doe je door dingen te wegen op een weegschaaltje.

Als je nog meer vragen heb, stel ze dan gerust. Verder is er genoeg te vinden op het forum! De zoek functie werkt maar je kan ook via google dingen op het forum zoeken, werkt soms iets makkelijker.

Succes :D

Voedingsschema maken:

Eerst je calorieen behoefte uitrekenen (op google te vinden hoe je dit uitrekent). Dan ga je als je wilt afvallen daar 500 calorieen onder zitten.

Verdeel deze calorieen over 5-6 maaltijden en in vetten/eiwit/kh.

Ik zou als ik jou was ongveer 2 gram eiwit per kilo vet vrije massa (van je lichaam dus) en 1 gram vet per kilo vet vrije massa (in de cut kan je dit beter wat hoger hebben) en de rest kh.

Calorieen tellen doe je door dingen te wegen op een weegschaaltje.

Als je nog meer vragen heb, stel ze dan gerust. Verder is er genoeg te vinden op het forum! De zoek functie werkt maar je kan ook via google dingen op het forum zoeken, werkt soms iets makkelijker.

Succes :D

Ik heb een vraag.. hoe kan je weten hoeveel calorieen/eiwit/koolhydraten er zit in avondeten, dat je zelf niet maakt?

Laatst bewerkt:
Kijken wat er gemaakt word wegen en berekenen moeilijk hoeft het niet te zijn

Zoals al gezegt is gewoon op de verpakking kijken en wegen hoeveel je neemt, al kun je dit met 20 jaar zelf wel verzinnen toch?

Ik heb een vraag.. hoe kan je weten hoeveel calorieen/eiwit/koolhydraten er zit in avondeten, dat je zelf niet maakt?

Als je dat niet zelf maakt wordt het lastig. Bijvoorbeeld gekookte aardappelen kan je gewoon afwegen nadat het gekookt is. Maar gebakken aardappelen wordt veel lastiger aangezien je niet weet hoeveel vet er gebruikt is om ze in te bakken. Voor vlees geld het zelfde.

Rijst/aardappelen en gekookte groente ect kan je dus gewoon afwegen na het gekookt is (aantal calorieen per 100 gram even googlen). Dus als ik jou was en je wilt niet je hele avondeten zelf maken, zou ik gewoon dit soort dingen mee eten en je vlees zelf bakken. Je eet vast ook wel meer vlees dan de andere gezinsleden ivm je sport, kan je gelijk wat meer bakken!

Terug
Naar boven