Fitness Seller

Gespierder worden

Fitnesser1995

Cool Novice
10 jaar lid
Waardering
3
Lengte
1m75
Massa
75kg
Hallo,

Ik ben sinds 3 weken non-stop aan het trainen, maar ik zie nog niet echt resultaat.
Sommigen trainen 2 weken en zien direct resultaat, maar ik niet.
Is dat normaal? Ik snap dat iedereen anders gebouwd is, maar toch zou ik graag al resultaat willen zien.

Dit is mijn schema:
Maandag, donderdag: Biceps en rug
Dinsdag, vrijdag: Schouders en benen
Woensdag, zaterdag: Borst en triceps

Dus ik train 6 dagen per week.
Ik train meestal iedere dag 1 - 1,5 uur.
Per spiergroep doe ik 4 à 5 oefeningen.

Zit mijn trainingsschema goed?

Verder eet ik ook regelmatig, ik let op wat ik eet en ik zorg ervoor dat ik voldoende voedingsstoffen binnen krijg.

Alle reacties zijn welkom :cool:

Je traint volgens mij teveel, je verwacht teveel en heb je een voedingsschema?

3 weken is wel wat weinig om resultaat te zien.
Je merkt wel of sterker word op de compounds neem ik aan?
Opzich is je trainingsschema goed denk ik al is 4 a 5 oefeningen per spiergroep nogal veel.
Als je macro's goed zitten en je voldoende eet moet je gewoon aankomen.

Als je niet aankomt moet je meer eten.
Wat voor series doe je en hoeveel reps?

3 weken is echt een beetje weinig om al resultaten te boeken, veel eten en compound oefeningen, squats deads, bench, 6weken lang merk je het wel

gewoon door blijven gaan. Resultaten komen vanzelf. Vaak denken mensen dat ze goed bezig zijn met voeding etc. Maar er is altijd ruimte voor verbetering.... het zijn de kleine dingetjes die het doen

3 weken lol, deze sport is geen sprint maar een marathon.
Kijk over 6 maanden nog eens. Succes!

je traint 6 dagen per week? Als beginner... That right there is your answer.
Doe eens gewoon een beginnersschema fullbody… daar ga je
als beginner veel beter op. Als je net begint heb je ook geen 4 of 5
oefeningen per spiergroep nodig, doe gewoon de compounds en
wat accesory lifts… Je bent er van op de hoogte dat spieren niet
groeien in de sportschool maar tijdens je rust… right?

Hallo,

Ik ben sinds 3 weken non-stop aan het trainen, maar ik zie nog niet echt resultaat.
Sommigen trainen 2 weken en zien direct resultaat, maar ik niet.
Is dat normaal? Ik snap dat iedereen anders gebouwd is, maar toch zou ik graag al resultaat willen zien.

Dit is mijn schema:
Maandag, donderdag: Biceps en rug
Dinsdag, vrijdag: Schouders en benen
Woensdag, zaterdag: Borst en triceps

Dus ik train 6 dagen per week.
Ik train meestal iedere dag 1 - 1,5 uur.
Per spiergroep doe ik 4 à 5 oefeningen.

Zit mijn trainingsschema goed?

Verder eet ik ook regelmatig, ik let op wat ik eet en ik zorg ervoor dat ik voldoende voedingsstoffen binnen krijg.

Alle reacties zijn welkom :cool:

Schei nou toch uit man, wat een misplaatste verwachtingen.... :rolleyes:

'echt' zichtbaar resultaat in de zin van hypertrofie komt pas op z'n vroegst na 2-3 maanden.
Wat je na 2 weken al wél kunt zien is een verhoogde spiertonus, extra vocht en glycogeenopslag in de spieren, waardoor het LIJKT als de spieren al gegroeid zijn.

Wat je schema betreft, volkomen onzinnig voor iemand die (neem ik aan) net begint met trainen.
Te vaak en onnodig veel oefeningen.

Een fullbody 3x per week met 1 belangrijke oefening per spiergroep om mee te beginnen en na een jaar ofzo iets van een LB/UB split 3-4 dagen per week met 2 a 3 oefeningen per spiergroep is een veel zinvollere strategie.

TS traint al 2 jaar en nog steeds geen resultaat?

Dan na bijna 2 jaar trainen een periode 6x per week trainen en geen opbollende spieren? Dan zit er iets niet goed in de trainingen maar hoogstwaarschijnlijk is ook de voeding niet toereikend.

3 weken is echt te weinig om resultaat te zien. Daarbij vind ik 6 dagen per week trainen persoonlijk teveel, je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen en te groeien.

Pak alle spiergroepen elke week lekker 1x met 8 oefeningen, daarbij kan je nog een dagje full body doen of een dagje waar je zin in hebt.

Over 3-4 maand maar eens vergelijken wat je progressie is, want met 3 weken zie je misschien net dat adertje oppompen in je bicep.

Het is geen gek schema, alleen je moet geen wonderen verwachten binnen 3 weken. Denk dat dit een tripje is van korte duur aangezien je al resultaten verwacht na 3 weken. Geduld is wel erg belangrijk, Rome is ook niet in één dag gebouwd.

Terug
Naar boven