AndroidHealthClinic

gevolgen als turkije nu bij de EU komt?

MeDieViL

Monstrous Giant
10.000 berichten
Waardering
560
Massa
40kg
zou dit een massa immigranten veroorzaken? mijn idee is juist dat hierdoor de situatie in turkije enorm gaan verbeteren en we juist minder immigranten hebben of klopt dit niet?

Laatst bewerkt:
mss dat ze dan denken dat ze net in heel europa welkom zijn en met nog meer afkomen? :dunno:

Een moslimland hoort gewoon niet bij de Europese Unie. Culturele verschillen zijn te groot.

• Topic Starter Topic Starter
Een moslimland hoort gewoon niet bij de Europese Unie. Culturele verschillen zijn te groot.
ben het daar niet mee eens, een bepaalde cultuur hangt aan een land vind ik... de EU is gwn een vereniging van landen, wat meer diversiteit vind ik geen kwaad kunnen
waar ik wel tegen ben is de islamisering van de landen zelf, maar turkije was altijd al een moslimland

Turkije was helemaal niet altijd al een moslim land, het is juist een seculier land (volgens de grondwet).

Nu hoeven ze er van mij niet bij, hoewel het inderdaad niet hoeft te betekenen dat immigratie naar onze landen zal toenemen.

ben het daar niet mee eens, een bepaalde cultuur hangt aan een land vind ik... de EU is gwn een vereniging van landen, wat meer diversiteit vind ik geen kwaad kunnen
waar ik wel tegen ben is de islamisering van de landen zelf, maar turkije was altijd al een moslimland

Als Turkije bij Europa komt gaat het voor problemen zorgen.
Wanneer we naar een Europese grondwet zal Turkije zich daarin niet kunnen schikken, door moslimachtergrond.
Wanneer Europa standpunt moet innemen tegen Midden-Oosten, zal het met Turkije niet makkelijk worden.

Voor mij is Europa nu al te groot. Hoe kan je een hecht blok vormen wanneer je geconfronteerd wordt met een grote diversiteit.Dit is het probleem nu al, door het groot aantal landen, heb je alleen maar problemen bij het nemen van beslissingen.

Om Europa sterk te maken is volgens mij eensgezindheid nodig, dit is er nu niet en zal met Turkije erbij zeker niet beter worden.

Note: Ik heb niets tegen het land Turkije, maar wel tegen het alsmaar groter willen maken van Europa en zeker wanneer deze helemaal geen culturele geschiedenis samen hebben.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
mss heb je daar wel een punt, mja een hecht blok is het allang niet meer, door de oostbloklanden...
maar toch, het kan alleen de mensenrechten in turkije maar tegoeden komen

Turkije steunt amerika tegen de irak oorlog en zijn vrienden met israel potverdikke.

Turkije zal in 1 klap het grootste EU land worden met dus ook de meestel EU parlementariers en het grootste procentuele stemrecht

Mede daarom wordt het zo tegen gewerkt en zal het dus nog wel een hele tijd duren mocht Turkijke zich bij de EU voegen

De turken zullen meer te vertellen hebben en het zal voor een kilometer lange rij aan nieuwe mensen in nederland en andere EU landen zorgen.

Ten strengst verboden dus.

Ik denk dat Turkije gaan der tijd zal inzien dat men uberhaupt niet genoodzaakt is om zich toe te voegen aan de EU.

Er zijn veel mensen hier in Nederland die ook graag in eigen land zouden willen wonen, maar gezien de 'slecht' geregelde sociale voorzieningen het houden bij Nederland.

ik geloof echt niet dat de toestroom van turken gaat toenemen, eerder afnemen!

Turkije zal in 1 klap het grootste EU land worden met dus ook de meestel EU parlementariers en het grootste procentuele stemrecht

ja dit klopt hier zijn ze bang voor !
ze zijn bang dat een machtig land als Turkije nog machtiger wordt !
ze spelen liever spelletjes met Turkije maar er komt een dag dat alles tegen hen wordt gekeerd ;)

Ik denk dat Turkije gaan der tijd zal inzien dat men uberhaupt niet genoodzaakt is om zich toe te voegen aan de EU.

Er zijn veel mensen hier in Nederland die ook graag in eigen land zouden willen wonen, maar gezien de 'slecht' geregelde sociale voorzieningen het houden bij Nederland.

klopt! en na een tijd heeft het de EU zeker niet nodig, nu ook al niet!
het wordt tijd dat we een andere partij aan de macht krijgen in Turkije

en heel veel Turken willen ook terug naar Turkije verhuizen, waaronder ik...
het is alleen heel moeilijk om bepaalde zaken te regelen...ook gaat het moeilijk als je bijvoorbeeld kinderen hebt die hier op school zitten etc

het klinkt makkelijk maar het is heel moeilijk om ''terug'' te gaan naar je eigen land ;)

Mede daarom wordt het zo tegen gewerkt en zal het dus nog wel een hele tijd duren mocht Turkijke zich bij de EU voegen

In de Europese Commissie wordt het aantal commissarissen beperkt tot twee derde van het aantal lidstaten. Elke lidstaat, ook Turkije, kan maar een commissaris afvaardigen. In de Europese Raad zal Turkije een grote rol spelen, maar het zal de besluitvorming nooit kunnen blokkeren. Volgens het Grondwettelijke Verdrag steunt de Europese besluitvorming immers op 2 pijlers: een voorstel moet door 55% van de lidstaten gesteund worden, en die lidstaten vertegenwoordigen minstens 65% van de bevolking. Turkije telt in deze context als één lidstaat, en vertegenwoordigt 15% van de bevolking. In het Europees Parlement ligt het aantal zetels per lidstaten vast. Zo zijn er 732 zetels te verdelen over de verschillende lidstaten. België heeft 24 zetels voor 10 miljoen inwoners. Duitsland heeft 99 zetels voor 80 miljoen inwoners. Grote lidstaten zijn dus ondervertegenwoordigd in het Europees Parlement. Kleinere lidstaten zijn oververtegenwoordigd. Turkije zal dus heel wat vertegenwoordigers hebben in het Europese Parlement, het precieze aantal ligt nog niet vast, maar zal relatief gezien toch ondervertegenwoordigd zijn.

http://www.politics.be/duiding/504/

De turken zullen meer te vertellen hebben en het zal voor een kilometer lange rij aan nieuwe mensen in nederland en andere EU landen zorgen.

Ten strengst verboden dus.

Jongen, lul je nou gewoon voor de lol de boel bijelkaar of wat?

Turkije bij de EU zorgt voor een betere economie in dat land, dus zullen Turken daar willen blijven (plus dat steeds meer Turken vanuit Nederland terugkeren). Daarnaast gaan politici echt niet toestaan dat ons land overspoelt zal worden met Turken dat is politieke suicide, dus ga er maar niet vanuit. Ten slotte is het aardig om op te merken dat we tegen die tijd aardig wat Turken nodig hebben voor onze eigen economie. Overigens minimaal 15 jaar eer ze lid worden.

Degene die zegt dat Turkije niet in Europa ligt heeft zeker een punt. Het ligt voor relatief klein deel (wel het belangrijkste gedeelte van Turkije!) in Europa. Maar ik vind dit geografische argument niet sterk. Imo is de EU een strategisch bondgenootschap. Dat bondgenootschap zal sterker worden met een wereldspeler als Turkije erbij. Daarnaast vind ik het belangrijk dat andere mensen in de wereld het een stukje beter krijgen, en reken maar dat TUrkije de laatste 15 jaar is vooruitgegaan (dat is voor een groot gedeelte te danken aan de EU-katalysator). Wat als het EU perspectief wegvalt? Waarom nog wat doen aan het minderheidsprobleem, nationalisme, corruptie enzovoort? Daarnaast is een democratisch moslimland in een Europees bondgenootschap een fantastisch signaal en voorbeeld voor de regio. Maar nogmaals, als het je geen reet uitmaakt dat de wereld beter wordt buiten Nederland, dan doet mijn betoog je wss niks. Alhoewel het ook prima te verdedigen valt dat Nederland profiteert van het lidmaatschap. Overigens hadden Bulgarije en Roemenië nooit toegelaten moeten worden, wat dat betreft wordt er wel met twee maten gemeten.

Cyprus is in de eu en ligt volledig in azie.
Geografische argument is dikke bullshit.

Ik zie niet in wat Turkije aan de EU kan bijdragen.

De EU is al veelste groot geworden met al die oostblok landen erbij.

gelukkig heb ik het net een beetje getypt voor je. je kunt het ook even opzoeken op wikipedia of iets dergelijks. vervolgens bestrijd je de argumenten, of wie weet ben je het er mee eens. Als je vragen hebt mag je ze ook in deze thread stellen, het is namelijk helemaal niet vreemd om geen mening te hebben, eerst eens te lezen over zaken die best ingewikkeld zijn.

Ik ben benieuwd :)

Hoe groter hoe sterker

@ boogie: dat zijn terechte argumenten, maar tegelijkertijd geen argumenten om gezamenlijk tegen de toetreding van eu te zijn. Eu is geen machtspel van frankrijk en duitsland, er moet geen grote eigenbelang heersen.

Terug
Naar boven