XXL Nutrition

Geweld tegen inbrekers niet langer straffen

• Topic Starter Topic Starter
mee eens ik heb er vaak genoeg bij nagedacht en elke keer kwam ik tot het besluit dat ik de inbreker kapot zou beuken met of zonder vrouwe justitia aan mijn kant.

Maar het is natuurlijk altijd handig als je door de wet word bijgestaan , kan alleen maar in je voordeel werken tenzij je beroepskeuze bij het inbreken ligt.

Als jij die inbreker betrapt of hij betrapt jou zal hij uit angst zonder er bij na te denken jou invalide slaan, en vaak ben jij als bewoner er niet van bewust dat er een inbreker in je huis is, en inbrekers moeten maar van te voren weten wat ze te wachten staat als ze betrapt worden, gewoon total loss slaan die hap, moet ie maar niet je huis in komen, dus ik vind het een goed plan, belachelijk dat je die inbreker niet mag aanraken, alsof hij zo kalmpjes weg loopt als jij em betrapt of andersom, en inbrekers hebben altijd wat bij zich uit voorzorg.

I :heart: VVD

Dat word snacht's booby-traps plaatsen voor de achter en voordeur :D

Als jij die inbreker betrapt of hij betrapt jou zal hij uit angst zonder er bij na te denken jou invalide slaan, en vaak ben jij als bewoner er niet van bewust dat er een inbreker in je huis is, en inbrekers moeten maar van te voren weten wat ze te wachten staat als ze betrapt worden, gewoon total loss slaan die hap, moet ie maar niet je huis in komen, dus ik vind het een goed plan, belachelijk dat je die inbreker niet mag aanraken, alsof hij zo kalmpjes weg loopt als jij em betrapt of andersom, en inbrekers hebben altijd wat bij zich uit voorzorg.

Durf een leesbare tekst te maken he.

Tevens heeft Rita Verdonk dit al lang geleden voorgesteld toen ze nog bij de VVD zat, het is dus haar idee.

Agh dan hou ik stiekem misschien ook een beetje van die heks.

Vind het een goed voorstel. Gewoon een flinke dreun op ze kop geven en hem overmeesteren moet gewoon kunnen vind ik. Hem neersteken, hem schoppen als hij weerloos op de grond ligt etc. vind ik dan wel weer te ver gaan.

Jesus Christ.

Maar goed, het lijkt me goed passen in een straatje van verregaande individualisering. Met het opbreken van de ervaring van wederzijdse persoonlijke noodzaak (money buys you everything, being nice doesn't) gaat ook het sociale contract ten onder. Democratie op z'n best. 16.000.000 vrijstaten. Langleve de opleving van rechts.

Daarbij voorspel ik een effectiviteit van 0 in het laten dalen van het aantal inbraken, een grote belasting op het justitieel apparaat en vollere ziekenhuizen. Maar daar hebben we het dan wel weer over.

Dat jij een tijd vast wilt zitten voor 1 of andere kruimeldief......:o

Dumpen in een sloot of kanaal...Dat inbrekers zich dan gaan bewapenen is niet echt boeiend in mijn ogen want als inbreker zou je dat waarschijnlijk toch al zijn -van uit gaande dat een inbreker liever jou uit zijn vluchtweg ruimt dan dat hij je voor het gerecht moet slepen-.

Je mag straks alles doen bij een inbreker.
Een beetje Pulp Fiction idee:evil2:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:jk:
Het lijkt me een goede regel, tot op zekere hoogte natuurlijk.
Zodat je een inbreker op een natuurlijke manier mag wegjagen en je natuurlijk goed kan/mag verdedigen.

Jesus Christ.

Maar goed, het lijkt me goed passen in een straatje van verregaande individualisering. Met het opbreken van de ervaring van wederzijdse persoonlijke noodzaak (money buys you everything, being nice doesn't) gaat ook het sociale contract ten onder. Democratie op z'n best. 16.000.000 vrijstaten. Langleve de opleving van rechts.

Daarbij voorspel ik een effectiviteit van 0 in het laten dalen van het aantal inbraken, een grote belasting op het justitieel apparaat en vollere ziekenhuizen. Maar daar hebben we het dan wel weer over.

Nostradamus met z'n strakke groene broek! ;)

Het is van een ongelooflijke absurditeit dat je een inbreker enkel vriendelijk mag vragen te vertrekken. In mijn geval heb ik alleen goederen te beschermen. Goederen waar ik voor gewerkt heb. Wat een rechts egoistisch idee dat ik die wil behouden.

Anderen hebben dierbaren een kamer verder liggen.

Ik vind het ook een goed idee. Anderzijds hoop ik niet dat inbrekers zich beter gaan wapenen en voorbereiden op geweld.

Jesus Christ.

Stelling: er wordt bij je ingebroken. Je slaat de inbreker die met je dierbare spullen aan de haal wilt een gebroken neus. Hij dient een aanklacht in. Jij voor de rechter.. boete.. voorwaardelijk bla bla.. Dief alleen een tik op de pols. Justice? Of dief vast (met een gebroken neus) jij je spullen terug en tomorrow the sun shines again?

Stelling: er wordt bij je ingebroken. Je slaat de inbreker die met je dierbare spullen aan de haal wilt een gebroken neus. Hij dient een aanklacht in. Jij voor de rechter.. boete.. voorwaardelijk bla bla.. Dief alleen een tik op de pols. Justice? Of dief vast (met een gebroken neus) jij je spullen terug en tomorrow the sun shines again?

En stel he we doen het op de linkse manier: Dief vrij , jij 3 dagen in hechtenis en een geldboete. Zelfs dan is er een grote kans dat je naar je spullen kan fluiten want het blijkt aardig lastig te zijn om je goederen terug te krijgen via het gerecht , terug stelen zou waarschijnlijk beter lonen.

En stel he we doen het op de linkse manier: Dief vrij , jij 3 dagen in hechtenis en een geldboete. Zelfs dan is er een grote kans dat je naar je spullen kan fluiten want het blijkt aardig lastig te zijn om je goederen terug te krijgen via het gerecht , terug stelen zou waarschijnlijk beter lonen.

Dus lijkt me logisch dat we voor punt 2 gaan.. die van mijn stelling dan..

Als er iemand in mijn huis komt inbreken, mag hij blij zijn dat hij niet in het zicht komt van mijn jachtgeweer. En dat meen ik.

Weer zo'n moeilijk punt..

Punt is dat inbrekers zich nu gaan bewapenen en we een stap richting de V.S. gaan. Wat iets is dat we juist moeten zien te voorkomen.

Mensen die achter een inbreker aangaan of een inbreker uitschakelen totdat de politie gearriveerd is doen het toch wel, of het nu verboden is of niet. Nu is alleen die kleine barriere weg en gaan de mensen die zich normaal gesproken aan de wet zouden houden ook hun gang.

Ik ben voor de rest eigenlijk wel hiervoor, maar er moeten bepaalde voorwaarden zijn voordat je een insluiper/inbreker mag uitschakelen. Vogelvrij verklaren kan gewoonweg niet.

Edit: En volgens mij mag je nu al een inbreker demobiliseren totdat de politie er is ALS hij of jou aanvalt of jouw goederen meeneemt.

dit lijkt me een zeer goed plan. hoe meer een burger zichzelf mag verdedigen, hoe minder criminaliteit je hebt. een inbreker zal immers minder snel inbreken als hij het risico loopt een kogel te krijgen of helemaal de t*ring in te worden gestoken. al zal het natuurlijk zo niet mogen in nederland.. ;)

ik vind als je zelf in gevaar loopt of anderen dat je je mag verdedigen met alle gevolgen van dien. sla je per ongeluk een inbreker dood? boeiend..

Die wetten toch altijd :mad:

Wat moet je dan doen?

Hoi inbreker, doe gerust verder, ik mag toch niet schieten, maar ik bel ondertussen wel de politie

Terug
Naar boven