MuscleMeat

Geweld tegen inbrekers niet langer straffen

Ja er valt iets voor te zeggen maar zouden inbrekers dan niet buitensporig geweld gaan gebruiken om te zorgen dat het zover niet komt?

Buitensporig geweld kan en zal hopelijk flink afgestrafd worden. Maar het is natuurlijk te idioot zoals het nou is dat je wettelijk niet in je gelijk staat wanneer je een redelijke hoeveelheid aan pre-emptive geweld toepast om het potentiele gevaar van een inbreker te neutralizeren.

Heeft absoluut niets met 'rechts' te maken zoals sommigen beweren maar is geboren uit het redelijke idee dat je jezelf en dierbaren en eigen goederen moet kunnen beschermen binnen het kader van de wet zonder dat je eerst moet afwachten op een aanval van de perpetrator. Iets wat nou dus duidelijk niet het geval is.

Goede zet dus. :)

Slechte zaak. Hiermee wordt je aangemoedigd om eigen rechter te gaan spelen.

Begrijp me niet verkeerd ik ben voor het harder straffen van inbrekers en tegen de veroordelingen van huiseigenaren die door het lint gaan. Maar als dit erdoor komt zijn alle inbrekers vogelvrij.
eensch.

Ik vind het ook een goed idee. Anderzijds hoop ik niet dat inbrekers zich beter gaan wapenen en voorbereiden op geweld.
yes, dat is het nadeel.

Nostradamus met z'n strakke groene broek! ;)

Het is van een ongelooflijke absurditeit dat je een inbreker enkel vriendelijk mag vragen te vertrekken. In mijn geval heb ik alleen goederen te beschermen. Goederen waar ik voor gewerkt heb. Wat een rechts egoistisch idee dat ik die wil behouden.

Anderen hebben dierbaren een kamer verder liggen.

En geweld heeft een geweldige reputatie als 'problemsolver'. :thumbs:
Wat mij betreft zijn er een aantal zaken te vrezen wat dit betreft.
Men streeft feitelijk naar anarchie, de problemen die ontstaan als gevolg van een invoering zijn imo veel groter dan de problemen die ermee bestreden worden en het geweld zou feitelijk niet proportioneel zijn. De preventieve werking lijkt me ****ing nihil. En de overvallen die er zijn, zullen geweldadiger van aard zijn. Lijfstraffen zijn daarbij uit den boze. Ain't gonna happen.

Ik vind het ook een goed idee. Anderzijds hoop ik niet dat inbrekers zich beter gaan wapenen en voorbereiden op geweld.

Alsof een inbreker daar nu niet op berekend is. Omdat wij niks "mogen" doen, verwacht hij dat wij niks doen? Die lui hebben nu ook al wapens mee hoor.
En als jij met je slaapdronken kop wakker word en je ziet een inbreker in je huiskamer staan zal hij echt niet twijfelen om geweld te gebruiken:(

En geweld heeft een geweldige reputatie als 'problemsolver'. :thumbs:

Wat losstaat van het feit dat in de context van zelfverdediging het toepassen van geweld inderdaad erger kan voorkomen en makkelijk te verdedigen valt als een zogenaamd natuurrecht.

Wat mij betreft zijn er een aantal zaken te vrezen wat dit betreft. Men streeft feitelijk naar anarchie, de problemen die ontstaan als gevolg van een invoering zijn imo veel groter dan de problemen die ermee bestreden worden en het geweld zou feitelijk niet proportioneel zijn. De preventieve werking lijkt me ****ing nihil. En de overvallen die er zijn, zullen geweldadiger van aard zijn. Lijfstraffen zijn daarbij uit den boze. Ain't gonna happen.

Anarchie? Totale onzin. We hebben het hier gewoon over zelfverdediging, lees dat artikeltje nog maar eens goed: "Je moet je eigen lijf en goed mogen beschermen." M.a.w. geen vrijbrief voor het spelen van eigen rechter en degene die dat als dusdanig opnemen zouden waarschijnlijk toch al voor eigen rechter spelen ongeacht de wet.

En wat is dat met 'de problemen die ontstaan als gevolg van een invoering'? Het is een wetsvoorstel, joh. Vet koffiedikkijken om nou al te voorspellen welke problemen er uit voort zullen vloeien. En ja, alsof de huidige situatie niet problematisch is. Lijkt me dat dit dan toch altijd een beter alternatief is.

En wat betreft de preventieve werking -- daar gaat het helemaal niet om dus totaal onbelangrijk als dat nihil mocht zijn. Nogmaals, het draait erom dat je wettelijk gemachtigd bent jezelf en je bezit te beschermen.

Betwijfel overigens sterk dat het zou maken dat overvallen per definitie gewelddadiger van aard zouden worden.

ongeacht de wetgeving had ik sowieso inbrekers mijn huis uitgetrapt!

inbreker loopt risico wegens huisvredebreuk...................beroepsrisico dus!

aangifte doet hij toch niet wegens zijn geweten dat IK daarna ooit eens bij hem/haar op huisbezoek zal gaan!
:roflol:

met zo'n instelling zul je weinig last hebben van criminelen!
;)

@ builderB Jij gaat er van uit dat de inbreker in het achterhoofd heeft dat de bewoners van een huis hem vriendelijk de deur naar buiten wijzen?

@ builderB Jij gaat er van uit dat de inbreker in het achterhoofd heeft dat de bewoners van een huis hem vriendelijk de deur naar buiten wijzen?
met de wet in zijn achterhoofd maak je inbrekers wel zo brutaal om op die wijze hun slag te gaan!

behalve bij sommigen die hun eigen wet naleven!
:roflol:

Met of zonder vrijbrief, ik heb geen zin om een inbreker de kans te geven terug te komen mocht ik hem de eerste keer overmeesteren.

Ik heb vrij weinig binnen staan kwa inboedel, cash vrijwel niet aanwezig in huis, wel heb ik wat anders geladen klaar liggen bij mijn bed dus ze komen niet helemaal voor niets. ;)

Met of zonder vrijbrief, ik heb geen zin om een inbreker de kans te geven terug te komen mocht ik hem de eerste keer overmeesteren.

Ik heb vrij weinig binnen staan kwa inboedel, cash vrijwel niet aanwezig in huis, wel heb ik wat anders geladen klaar liggen bij mijn bed dus ze komen niet helemaal voor niets. ;)
laat me raden................

...............je collectie ongewassen onderbroeken?
:D

J/K!!

Dan ben je al dom bezig. Zoiets moet altijd op een ongeluk lijken, daar heb je dan je voordeel mee :)

Het efficientste is om bijvoorbeeld een kort ( 30 cm) stuk staaf te hebben van zwaarwegend lood en gericht op de hypofyse (neusbotje), slaap, op het stuitje, achter het scapula, achterhoofd zenuw meer te mikken dan te rossen.

Dit legt de prikkeling in het centraal zenuwstelsel stil, waardoor gedeeltelijke verlamming optreed of het hersensignaal voor orgaanfunctie wordt stopgezet.

In een man op man gevecht waarbij geen verdere getuige aanwezig zijn, is een okkernoot (knokkel tik) op de hypose veel verwoestender dan een vuiststoot die zich enkel toespits op schade in plaats van (gedeeltelijke) levensontneming. Instictief grijp je naar je vuist om een wang of oog te raken. Maar zelfs een platte vuisstoot onder de kin is harder (zowiezo tijdelijk zicht of bewustzijnsverlies), ofschoon het niet effect uitoefend op zenuwoverdracht.

Uiteindelijk kun je je altijd beroepen op het feit dat het een paniek aanval was waar je uit angst om je heen sloeg en toevallig dat gedeelte raakte.

Dus deze wet is voor wiskundig denkende met een degelijke motoriek overbodig. Alleen juridisch en straftrechtelijk zul je minder strategisch hoeven denken om verklaringen en een pleidooi voeren. De wind waait sterker in je rug.

Verder zou ik zowiezo intern alarm aanbrengen waarbij je uitsluitend in je slaapkamer een sein krijgt en dus wetend dat je bezoek hebt, hetgeen de inbreking zal doen schrikken waardoor je een stap voor bent. Nooit licht aan als gaat checken, sluipen en de deur met een ruk open.

Sowieso kleine voorwerpen gebruiken, met een grote knuppel zwaaien in een kleine gang zal alleen maar nadelen hebben.

Het efficientste is om bijvoorbeeld een kort ( 30 cm) stuk staaf te hebben van zwaarwegend lood en gericht op de hypofyse (neusbotje), slaap, op het stuitje, achter het scapula, achterhoofd zenuw meer te mikken dan te rossen.

Dit legt de prikkeling in het centraal zenuwstelsel stil, waardoor gedeeltelijke verlamming optreed of het hersensignaal voor orgaanfunctie wordt stopgezet.

In een man op man gevecht waarbij geen verdere getuige aanwezig zijn, is een okkernoot (knokkel tik) op de hypose veel verwoestender dan een vuiststoot die zich enkel toespits op schade in plaats van (gedeeltelijke) levensontneming. Instictief grijp je naar je vuist om een wang of oog te raken. Maar zelfs een platte vuisstoot onder de kin is harder (zowiezo tijdelijk zicht of bewustzijnsverlies), ofschoon het niet effect uitoefend op zenuwoverdracht.

Uiteindelijk kun je je altijd beroepen op het feit dat het een paniek aanval was waar je uit angst om je heen sloeg en toevallig dat gedeelte raakte.

Dus deze wet is voor wiskundig denkende met een degelijke motoriek overbodig. Alleen juridisch en straftrechtelijk zul je minder strategisch hoeven denken om verklaringen en een pleidooi voeren. De wind waait sterker in je rug.

Verder zou ik zowiezo intern alarm aanbrengen waarbij je uitsluitend in je slaapkamer een sein krijgt en dus wetend dat je bezoek hebt, hetgeen de inbreking zal doen schrikken waardoor je een stap voor bent. Nooit licht aan als gaat checken, sluipen en de deur met een ruk open.

een inbreker met insuline inspuiten heeft ook een fijn effect; je hebt geen last meer van een dode inbreker, en insuline is na de dood niet meer te achterhalen in het lichaam!
:rolleyes::D

Dan ben je al dom bezig. Zoiets moet altijd op een ongeluk lijken, daar heb je dan je voordeel mee :)

Ik woon alleen dus ik heb alle tijd om de troep op te ruimen.
De schade van de inbraak neem ik zelf wel voor mijn rekening dus er hoeft geen verzekering of politie bij te pas te komen;)

Forensisch instituut stelt dat vast Klusmier, dan ben je dus de sjaak.

Terug
Naar boven