AndroidHealthClinic

gewicht aankomen met boterhammen

Robin85

Cool Novice
Waardering
0
Massa aankomen

voedingsschema:

06:30 : 2 boterhammen met kaas (20gr eiw)
500ml melk + wat koffie (15gr eiw)

09:00: 2 boterhammen met kaas (20 gr eiw)
0.5 liter fruitsap

12:30: 4 boterhammen met kaas (40gr ewit)
soep + cola

17:30: dan vreet ik veel avondeten (+- 40gr eiw)

22:00: princkoeken + 600 ml melk (25 gr gr eiw)
300gr kwark + 50gr muesli (30gr eiw)

totaal: een kleine 190 gram eiwit

ik eet vooral veel brood...
mss denken jullie dat ik teveel kaas eet, maar ik heb heel men leven vet gevreten en toen ik begon te trainen had ik vet 9%, dus ik ga geen vet aankomen van vet te eten.

verder train ik 3 x per week men bovenlichaam en doe dit intensief en hard

supplementen neem ik nog niet, maar ben van plan whey te gebruiken (enkel na de training 30-40 gram).

Zou ik met dit voedsingschema + training + eventueel whey massa kunnen aankomen. of zijn er dingen die niet in orde zijn? ???

Laatst bewerkt:
Robin85 zei:
mss denken jullie dat ik teveel kaas eet, maar ik heb heel men leven vet gevreten en toen ik begon te trainen had ik vet 9%, dus ik ga geen vet aankomen van vet te eten.

Hahahaha... LOL .... :D

Robin85 zei:
verder train ik 3 x per week men bovenlichaam en doe dit intensief en hard

hehehe en je benen ?

Toevallig zag ik vandaag ook weer iemand... mooie schouders, breed ruggetje, mooie dikke armen, alleen toen zag ik zijn benen onder zijn korte broek uitsteken... luciferhoutjes... echt, ik wou hem bijna vragen of hij svp voortaan wou gaan trainen in een lange broek, alsjeblieft, negeer je benen niet.

Ik eet ook veel brood :D
maar ben benieuwd wat onze deskundigen ervan zeggen :rolleyes:
Ik wacht in spanning af!

Ik eet nu een jaar lang als mainsource brood. 12 sneeën per dag. Tegenwoordig 16. Ben er goed van aangekomen, en nog lekker droog gebleven ook :P

mja allemaal goed en wel, maar is dit bruin of wit brood waarover je spreekt?

prince koeken en cola, onontbeerlijk in elk goed body builder dieet :D

• Topic Starter Topic Starter
:D . Ik eet vooral bruin meergranen brood. En mijn benen staan echt nog niet achter, ze zijn al behoorlijk getraind na 10 jaar zwemmen, dus ik kan wel nog een jaartje trainen tegen ze gaan achterstaan.

Je bent zelf een boterham! :lol:

ik zou toch ook ff je Kcal, KH en VET berekenen, want het gaat niet alleen om de eiwitten.
wat erg belangrijk is, is dat je welbeetje verhouding in je schema hebt, dus uitrekenen die handel :rolleyes:

Het nadeel van veel brood vreten vind ik dat het te eentonig is. Ik vrat vroeger 16
volkoren boterhammen op een dag, na een tijdje kreeg ik het echt me strot niet meer
door.
Wat ik doe is dat ik een aantal pasta gerechten maak in grote hoeveelheden,
halve kilo pasta, halve kilo tonijn, tomaatjes er door, lekker sausje erbij en gewoon
invriesen. Of meer asiatisch met mie kipfilet en roerbakgroenten. Dan haal ik
iedere dag uit de vrieser waar ik trek in heb en dan vind ik dat bulken een stuk
aangenamer. Voor mij is de key van bulken lang volhouden dat je moet genieten
van wat je eet anders gaat het tegenstaan. Maar overigens vind ik 8 boterhammen
helemaal niet zo veel. Drie keer per dag lekker warm eten daar kom je van aan :D

190 gr eiwit/ 600 gr koolhydraten/ 130 vet/ 4355 kCal

verhouding: 20/65/14

hier komt het onegveer op neer. het is meer dan ik verwacht had.

ik at eerst ook veel brood en ben nu meer kwark en tonijn aan het vermalen:D
tonijn met btj saus erover voor de smaak en kwark gewoon omdat t lekker is, belangrijk dat je regelmatig blijft wisseleen als je aan voelt komen dat je dat brood een btj klote begint te vinden! dan moet t wel lukken denk ik, pleur alles gewoon even in dat schema dat hier gepost staat, en reken je verbruik uit, dan wet je iig cker dat je goed zit, heb ik zelf ook gedaan, alleen hek totaal geen honger momenteel :(

OK maar denken jullie dat ik genoeg eet om te gainen als ik me aan dit schema houdt of niet?

190 gr eiwit/ 600 gr koolhydraten/ 130 vet/ 4355 kCal (dit is waarschijnlijk iets te ruim geschat)

verhouding: 20/65/14

14% van je calorieinname is vet ? Dat klopt niet. 20 + 65 + 14 is geen 100 (maar 25% is 120 gram vet, dus dat zal een betere schatting zijn).

Als je dagelijks verbruik echt op 3700 zit ga je op 4355 waarschijnlijk wel groeien. Als je verbruik op 4500 zit ga je er op afvallen... beetje moeilijk voor ons om dat in te schatten. Beste is gewoon een paar weken proberen. Groei je niet, dan moet er wat bij.

ik bak mn brood zelf, ben je zeker van de bestandsdelen
9 granen, is nog lekker ook, en meteen vrij veel kcal's
alleen zijn er volgens mij wel nog betere KH bronnen maar brood biedt je een voordeel omdat het relatief "normaal" en goedkoop voedsel is dat je altijd wel in huis hebt

ik vreet 18 broodjes per dag verdeeld over 5 maaltijden,
dan eet ik s'avonds nog lekker veel warm en over de dag drink ook nog 3 eiwit/koolhydraat shakes

Dat je E/K/V-verhouding er toch goed uitziet voor een bulk is allemaal leuk en aardig. Maar ik zie geen enkele onverzadigde vetbron in je dieet staan. Gooi er een aantal verzadigde vetten uit (bijv. die uit kaas of melk) en vervang deze door onverzadigde vetbronnen (bijv. lijnzaadolie, vette vis of noten, pindakaas).

verzadigde vetten uit men schema zal ik niet doen, kga wel een poging doen om wat extra onverzadigde vetten te eten. Ik vind men vet% toch te laag, en zelfs al doe ik een poging om het te verhogen, het lukt me niet. ik zou ongelooflijk veel liever op 13-14-15% staan ipv 9%.

Terug
Naar boven