Fitness Seller

Gewichtmogelijkheden 30-50mm

ending

Novice
Waardering
0
Ik vroeg me af wat een gemiddelde halter van maximaal 30mm (die zelf rond 10 kilo is) kan dragen en hoeveel dit het geval is bij 50mm (olympisch, 20 kilo). Maakt de kwaliteit van het product hier nog heel veel in uit of valt dat verschil wel mee?

Alvast bedankt

Kwaliteit altijd. Maar zo een stang kan meer hebben dan goed voor je is.

Ja maar zoals ik al zij is kwaliteit dan toch wel op zijn plek. :D

eq_909 zei:
Nou, dat kan anders vies tegenvallen! Genoeg barbells die bij een 200 kilo deadlift al (blijvend) buigen.
idd in onze gym is het lastig om een rechte stang te vinden:o .
En het is dan ook flink irritant als de BB gaat rollen in je handen of op je schouders, want dan raak je wel wat uit concentratie...

Ik had ergens gelezen dat een olympische bar 250 kg kon houden. In mijn geval is dit voldoende. Maar in onze gym gooien ze er soms 500kg aan en ze breekt niet. Ook buigt ze wel tijdens de oefening, maar permanent gebogen niet.

Toevallig studeer ik Civiele techniek en daarmee inbegrepen het vak toegepaste mechanica waar je bijvoorbeeld het berekenen van een ronde staaf geleerd wordt. Nu heb ik zelf al een barbell laten maken in de fabriek waar ik werk alleen weet ik niet wat voor soort staal dat is. Het hangt dus van de lengte van de staaf af, diameter, het gewicht een waar dat gewicht geplaatst wordt en wat voor staal het is. Zodra je lengte (kan ik morgen ook even berekenen desnoods) en soort staal hebt dan kan je het hoe en wat geven. Toch nog ergens zinnig voor:P

Gusev zei:
Toevallig studeer ik Civiele techniek en daarmee inbegrepen het vak toegepaste mechanica waar je bijvoorbeeld het berekenen van een ronde staaf geleerd wordt. Nu heb ik zelf al een barbell laten maken in de fabriek waar ik werk alleen weet ik niet wat voor soort staal dat is. Het hangt dus van de lengte van de staaf af, diameter, het gewicht een waar dat gewicht geplaatst wordt en wat voor staal het is. Zodra je lengte (kan ik morgen ook even berekenen desnoods) en soort staal hebt dan kan je het hoe en wat geven. Toch nog ergens zinnig voor:P

Neem je S35 of S355 kwaliteit voor de bouwkundige onder ons :)

Wij hebben olympische stangen in de gym, en er word af en toe met 300+ kg gedeadlift, maar is geen probleem. Buigt wel een beetje, maar niet blijvend ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
De 30mm is 165cm, en de 50mm 220 cm. Over het materiaal.. tsja.. ik denk iets van staal.

mijn olympische stang van 220 cm. kan in ieder geval 300 kg houden zonder blijvende buiging. en ik denk dat ie nog meer aan kan ook.

iets van staal hmm ja dat is nou het probleem hehehe zoals erwin zei heb je de zogenaamde S-klasse nodig

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou echt niet weten wat voor type staal het is. Hoe groot zijn de mogelijkheden bij het beste en slechtste metaal? (Het gaat voornamelijk om de 30mm)

Terug
Naar boven