XXL Nutrition

Gewichtsgrens doorbreken

BSN89

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
75kg
Vetpercentage
10%
Lees nu al voor lange tijd mee op DBB sinds ik serieus aan het trainen ben.

Ben 11 maanden geleden begonnen met trainen (60KG en 8% BF met 1,83 CM). Nu zit ik rond de 76 KG en 12% BF. Dit heb ik kunnen bereiken door goede training, voeding en slaap. Mijn eerste doel is de 80 KG halen, 85 etc.

Op dit gewicht zit alleen al een maand of 2/3. Ik kan er maar niet doorheen breken met mijn huidige manier van trainen.

Trainingsschema:
dag1: Borst, Rug
dag2: Armen, Schouders
dag3: Rust
dag4: Benen
dag5: Rust
dag1: ...
dag2: ...

Setjes:
3 weken: 12-8-6-6
2 weken: 10-8-6-6

De rustdagen switchen wat van positie afhankelijk wat ik die dag moet doen.

Wat voeding betreft heb ik volgende schema:

9:00 Brinta 500ml met whey
12:00 5 Boterhammen (kipfilet, zalmsalade, pindakaas etc)
14:00 2 Stokbroden met ei, zalmsalade of ander eiwitrijk beleg
16:00 Shake weightgainer (BSN) en whey (Optimum Nutrition)
18:30 Avond eten
21:00 Shake
23:00 500ml Magere kwark

Kwa voeding kan er zeker nog veel verbeteren. Het aantal shakes en maaltijden rond de middag kan ik nog verhogen.

Heb een periode van 6 weken creatine gebruikt van Muscletech (anabolic halo) maar merkte hier niets van.

Heeft iemand tips over mijn:

Trainingschema, voedingschema, aantal setjes, andere creatine, meer variatie in oefeningen etc? Wil namelijk asap naar de 80KG.

Heb je je schema al eens omgegooid? En let ook op dat je meer zal moeten gaan eten om aan te komen omdat je meer verbruikt naarmate je zwaarder wordt.
Als je net zoveel eet als 10 maand terug zou je kunnen beginnen om met 400 kcal te verhogen.

Regel: niet aankomen = te weinig eten

Want als je genoeg zou eten zou je ten minste wat vetmassa aan moeten komen.

Je indeling qua spiergroepen klopt natuurlijk voor geen meter .. Borst rug en de dag er na armen en schouders....??

Terug
Naar boven