Fitness Seller

Gezellig die Amerikaanse politie

Hoorde et net op de radio.

De reden hierachter is dat een collega van ze net was neergeschoten door een overvaller oid, ze wouden agressie kwijt :o

Nood breekt wet.

Altijd lachen die linkerzijde die dan met het vingertje gaat wijzen naar agenten die stevig optreden tegen zware criminaliteit. Want oei oei zo'n moordenaar/verkrachter/overvaller moet je zacht behandelen hoor, die zijn heel gevoelig.

Ze moeten eens een weekje meedraaien met zo'n team agenten in Amerika, dan begrijp je pas waar het over gaat. Een filmpje als dit is compleet uit de context gehaald. Je weet niet wat eraan vooraf ging.

Nee, nooit. Iemand is pas schuldig als hij in een rechtszaal schuldig is verklaart en tot die tijd dient geweld alleen gebruikt te worden om iemand dusdanig uit te schakelen dat hij geen gevaar vormt. En nee, daar valt met 30 man op iemand intrappen niet onder. Filmpje uit de context gerukt my ass :rolleyes:

ook heel leuk dat 'keihard aanpakkuuhhhh' allemaal, totdat jij een keer ergens van wordt beschuldigd en invalide getrapt.

Nee, nooit. Iemand is pas schuldig als hij in een rechtszaal schuldig is verklaart en tot die tijd dient geweld alleen gebruikt te worden om iemand dusdanig uit te schakelen dat hij geen gevaar vormt. En nee, daar valt met 30 man op iemand intrappen niet onder. Filmpje uit de context gerukt my ass :rolleyes:

ook heel leuk dat 'keihard aanpakkuuhhhh' allemaal, totdat jij een keer ergens van wordt beschuldigd en invalide getrapt.

Volgens mij heeft die man zijn parkeerboete niet betaald

Eens kijken hoe jij nog praat als blijkt dat iemand die ze zo aanpakken net je dochter vermoord had.

Als politie in Amerika zo te keer gaat en als er helikopters boven hangen dan mag je zeker zijn dat ze 100% zeker zijn van de schuld en dat het iets heel ernstigs is.

Dat de context bepaald hoe je hier tegenaan kijkt. Amerika is Nederland niet, je kan het niet vergelijken.

Oh en dat agenten met een heel team op één persoon vliegen is niet om hem kapot te slaan maar om de situatie snel onder controle te krijgen.

Dan moeten ze eerst maar leren om zichzelf onder controle te houden. Als iemand al op de grond ligt is er 0,0 reden om erop in te schoppen. Voor hetzelfde geld was het een burger geweest die op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd was, en we weten allemaal dat zulke dingen ook gebeuren in Amerika.

Dat de context bepaald hoe je hier tegenaan kijkt. Amerika is Nederland niet, je kan het niet vergelijken.

Oh en dat agenten met een heel team op één persoon vliegen is niet om hem kapot te slaan maar om de situatie snel onder controle te krijgen.

Dat ze met een heel team op 1 persoon vliegen om em snel in bedwang te krijgen oke. Maar zoals ze hier in de film doen is ronduit belachelijk! Dit is botweg uitleven van je frustaties en onnodig. En context, bullshit! Jij bent politie- agent, het is JOUW PROFESSIE, je hebt er zelf voor gekozen en dan weet je dus dat je neergeschoten kan worden/ mishandelt/ etc. Dus m.a.w. je hebt je PROFESSIONEEL te gedragen!! Kun je dat niet, dan hoor je dat vaak ook niet uit te oefenen.

Jouw argument van context begrijp ik, maar dit geld voor een prive- persoon. En idd als iemand aan mijn dochter komt, dan is ie zwaar de %^&%& als ik em te pakken krijg voordat de politie em heeft.

Ja ik hoorde net dus op tv wat ik al verwachtte over deze beelden: vorig weekend werd er een agent doodgeschoten (waarschijnlijk een goede vriend van die agenten) en nu hebben ze waarschijnlijk de dader te pakken.

Was het netjes om er op te schoppen? Nee. Maar begrijpelijk in deze omstadigheden? Vind ik wel. Ze verdienen een sanctie maar zeker geen ontslag ofzo.

• Topic Starter Topic Starter
Eens met Peccie.

acab

Klopt! Kijk maar naar Amerika, daar is stukken minder criminaliteit als gevolg van het harde optreden van de politie...

:rolleyes:
Dat hoeft geen correcte analyse te zijn. Het is mogelijk dat er nóg meer criminaliteit zou zijn geweest met een soft beleid. Dat kan jij niet inschatten, daarvoor moet je zeer goede kennis van het land hebben.

Zero tolerance heeft in New York vruchten afgeworpen, ook al beweren enkele tegenstanders dat dit ook met andere invloeden te maken kan hebben.

Het grote probleem met de VS, is oa de wapenwet (die veel te makkelijk toelaat dat iemand een wapen in huis haalt). Ook mag je niet vergeten dat Amerika een echt immigratieland is en waar veel culturen samenkomen ontstaan meer getto's en meer getto's betekent meestal meer criminaliteit.

Wel moet ik zeggen dat de straffen er soms TE hoog zijn in verhouding met de daden of daders. Ook zullen de gevangenissen niet altijd zorgen voor een verbetering van de persoon. Maar om te zeggen dat het hier zoveel beter is? Ik denk het niet. Wij hebben hier ook onze problemen met jeugdcriminaliteit en taakstraffen die volgens studies geen ruk uithalen.

Dat hoeft geen correcte analyse te zijn. Het is mogelijk dat er nóg meer criminaliteit zou zijn geweest met een soft beleid. Dat kan jij niet inschatten, daarvoor moet je zeer goede kennis van het land hebben.

Zero tolerance heeft in New York vruchten afgeworpen, ook al beweren enkele tegenstanders dat dit ook met andere invloeden te maken kan hebben.

Het grote probleem met de VS, is oa de wapenwet (die veel te makkelijk toelaat dat iemand een wapen in huis haalt). Ook mag je niet vergeten dat Amerika een echt immigratieland is en waar veel culturen samenkomen ontstaan meer getto's en meer getto's betekent meestal meer criminaliteit.

Wel moet ik zeggen dat de straffen er soms TE hoog zijn in verhouding met de daden of daders. Ook zullen de gevangenissen niet altijd zorgen voor een verbetering van de persoon. Maar om te zeggen dat het hier zoveel beter is? Ik denk het niet. Wij hebben hier ook onze problemen met jeugdcriminaliteit en taakstraffen die volgens studies geen ruk uithalen.
Agree, vooral die taakstraffen moeten ze afschaffen. Er is nu al zo vaak gebleken dat taakstraffen geen enkele, maar dan ook geen enkele invloed hebben...

• Topic Starter Topic Starter
Denk je dat afranselen met verdachten helpt?

Actie > Reactie. Dat is iedereen wel bekend.

Na dit te hebben gezien gaan bepaalden groeperingen zich gediscrimineerd voelen, haat jegens politie zal dan stijgen.

Dus met zulke praktijken los je het dus zeker niet op.
Politie heeft al een negatieve imago daar, hierdoor wordt die nog slechter.

Binnekort L.A Riots 2008?

Nood breekt wet.

Altijd lachen die linkerzijde die dan met het vingertje gaat wijzen naar agenten die stevig optreden tegen zware criminaliteit. Want oei oei zo'n moordenaar/verkrachter/overvaller moet je zacht behandelen hoor, die zijn heel gevoelig.

Ze moeten eens een weekje meedraaien met zo'n team agenten in Amerika, dan begrijp je pas waar het over gaat. Een filmpje als dit is compleet uit de context gehaald. Je weet niet wat eraan vooraf ging.

Gelukkig iemand die het een beetje snapt :(

Terug
Naar boven