AndroidHealthClinic

Gezellig die Amerikaanse politie

Nood breekt wet.

Altijd lachen die linkerzijde die dan met het vingertje gaat wijzen naar agenten die stevig optreden tegen zware criminaliteit. Want oei oei zo'n moordenaar/verkrachter/overvaller moet je zacht behandelen hoor, die zijn heel gevoelig.

Ze moeten eens een weekje meedraaien met zo'n team agenten in Amerika, dan begrijp je pas waar het over gaat. Een filmpje als dit is compleet uit de context gehaald. Je weet niet wat eraan vooraf ging.

Precies, en daarbij weet je natuurlijk ook niet wie die vent is, hij zal echt niet zo toetakeld zijn omdat hij een jaar geen belasting heeft betaald, misschien is het wel een levensgevaarlijke mafioso, of een seriemoordenaar/verkrachter die al jaren op de vlucht is en in de tussentijd nog talloze slachtoffers heeft gemaakt, en misschien zelfs ook agenten heeft vermoord.

Ergens is het laf natuurlijk, met zoveel tegen een paar individuen. Maar van de andere kant, als het brave communicantjes waren, werden ze niet door de politie onderschept. Voor te hard rijden krijg je ook niet zo'n afranseling. Maw, ze zullen het wel verdiend hebben, one way or another. Soms zijn ze niet streng genoeg, in het clipje is het er dan weer over...

Zo hoort het!!! Tijd dat ze dat hier ook doen.

In Amerika hebben de mensen tenminste gezag voor de politie.
Hier in Nederland worden ze al aangeklaagd als ze te hard tegen de bandiet schreeuwen.

Wat lul jij nou man ik zou jou wel zo eens willen zien beknuppeld worden kijken of je dan nog zo lult ! je weet nog eens niet wat ie heeft gedaan . daar sleuren ze je zelfs uit de auto als je je parkeerboete's niet hebt betaald .

Ze treden inderdaad behoorlijk hard op, maar het is belangrijk om te weten wat er dus aan vooraf is gegaan. Het feit dat er 30 man zijn, is zoals ik eerder las, om de situatie snel onder controle te krijgen, wat ook lukt.
Amerika is gewoon een heel ander land dan NL met volledig andere criminaliteit. Elke agent draagt standaard een kogelvrij vest. Het is niet voor niets dat je 2 handen aan het stuur moet houden, als je wordt aangehouden op de snelweg bijv. Hier gebeuren gewoon hele andere dingen en agent zijn is effe iets gevaarlijker dan agent zijn in NL. De wapenwet is een deel van alle ellende, maar dit is niet meer terug te draaien. De politie treedt hard op, maar dat moet ook, anders is er geen houden aan.

Ik moest echt lachen toen ik dat filmpje zag van 'Gevaar op de weg' of zoiets, waar bij die vrouw meemoest naar het bureau. Die agent zo van: Kom mevrouwtje...kom, u moet mee. Nou, komop, u moet nu echt mee hoor...En dan nog 10 minuten staan te trekken en jammeren dat ze mee naar het bureau moest. In de VS was dat heel anders gegaan. Als je mee moet, ga je mee en zit je binnen 10 sec in de surveillance wagen. En zo hoort het.

Ik wordt echt zo moe van het verdedigen van de Amerikaanse mentaliteit. Veel mensen zijn er nog NEVER geweest, hebben alleen films en het nieuws gezien, en baseren daarop een wel heel gedetailleerde mening... Complete BS.
Tuurlijk, het zijn niet allemaal schatjes, en men kan op veel fronten nog een hoop van Europa leren, maar om sommige zaken te begrijpen, moet je toch iets meer kennis hebben van het land dan uit het NOS journaal.

Klink ik gefrustreerd? :D

Terug
Naar boven