XXL Nutrition

Waar/met wie ga jij Oudejaar vieren?

Bezoekers in dit topic

Ik ben 12 jaar ouder. Zo gedraag ik mij niet maar dat is een ander verhaal. Ik kan mij geeneens mijn 18e oud en nieuw meer herinneren:p.
je bent zo oud zoals je je gedraagt! dus ga lekker maar een sneeuwengel pap-engel maken deze winter
 
1x in het jaar met geluk ja
ff wandelen met goeie kleren, krakende sneeuw, mensen zien vallen in de sneeuw en thuiskomen, openhaardje aan, douche pakken, warme pyjama ofzo.
klinkt als een sprookje. gewoon lekker voor school werken en fitnessen
Klinkt leuk.


Altijd al wel eens willen ejaculeren in de sneeuw.
Naampje plassen is wat cliché.

Iemand ervaring mee?
 
Klinkt leuk.


Altijd al wel eens willen ejaculeren in de sneeuw.
Naampje plassen is wat cliché.

Iemand ervaring mee?
ja is grappig, doen op een school. kinderen happen die sneeuw met plezier en gooien t daarna nog op elkaar ook
 
Dat is helaas niet waar, wordt wel vaak gedacht.
Dat was vroeger zo, vraag maar eens aan je dierenarts. Onze hond kreeg alprazolam en die was vrij chill
 
ja is grappig, doen op een school. kinderen happen die sneeuw met plezier en gooien t daarna nog op elkaar ook
Fijn ravotten , zo een lekker bukakke ballen gevecht tijdens de pauze.
 
Dat was vroeger zo, vraag maar eens aan je dierenarts. Onze hond kreeg alprazolam en die was vrij chill

Mijn da is er geen voorstander van en aangezien ik het niet kan vragen aan m’n baby neem ik liever het risico niet.
 
Weet je wat er dan gebeurt? Ze lijken rustig, maar krijgen ondertussen alles mee, maar kunnen het niet aangeven en erop reageren. Germ.
Idd. Er zijn middelen die lichamelijk verslapping geven maar juist een verhoogde gevoeligheid voor geluiden. Nog angstiger dus maar het niet kunnen aangeven.
Er zijn wel middeltjes die kunnen helpen, kwestie van uitproberen.

Ik hoop dat er ooit een (aangescherpt) vuurwerk verbod komt. Laat de gemeente het maar doen, met mooi vuurwerk.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn middelen die lichamelijk verslapping geven maar juist een verhoogde gevoeligheid voor geluiden.
Mag ik hier het recept voor? ik vraag dit voor mezelf.
 
Nvm.
 
Laatst bewerkt:
  • Love
Waarderingen: LM
*bestelt Cobra-6*
 
Idd. Er zijn middelen die lichamelijk verslapping geven maar juist een verhoogde gevoeligheid voor geluiden. Nog angstiger dus maar het niet kunnen aangeven.
Er zijn wel middeltjes die kunnen helpen, kwestie van uitproberen.

Ik hoop dat er ooit een vuurwerk verbod komt. Laat de gemeente het maar doen, met mooi vuurwerk.

Hoop ik ook!
 
Vuurwerk is een traditie en hun je jeugd wat plezier, heb ik er vroeger ook aan beleefd.
 
Er moet gewoon iets gedaan worden aan het zware vuurwerk en handhaving op illegaal vuurwerk. Cijfers spreken voor zich. Volgens mij is zelfs de PVV, toch bewaker van tradities, inmiddels voor verdere aanscherping en zijn er zelfs in de fractie die voor een compleet verbod zijn.
 
True maar door het te verbieden ga je dat niet tegenhouden, dat mag immers nu ook al niet. Beetje net als de war on drugs; zolang er vraag is, zal er aanbod blijven.
 
True maar door het te verbieden ga je dat niet tegenhouden, dat mag immers nu ook al niet.
Dan blijft er wel meer tijd en geld over voor handhaving. Het is lastig als iets wordt afgestoken om te bepalen waar het vandaan komt, is bijna niet op te handhaven. Als er helemaal niets meer afgestoken zou mogen worden is dat wel beter te doen zo is de verwachting. Daarbij zullen er minder gewonden vallen (zowel dieren als mensen), ook hebben ziekenhuizen en eerste hulp posten het wat minder druk. De traditie (overigens een korte) kan in stand worden gehouden door o.a. mooi siervuurwerk vanuit de (lokale) overheid.

Op zich ben ik er niet voor om anderen een plezier te misgunnen maar het weegt niet op tegen de schade die er jaarlijks op meerdere fronten door ontstaat. Het wordt al minder gelukkig, er zijn ook steeds meer mensen die het niet meer doen en het huidige vuurwerk (legaal) is behoorlijk gereguleerd.
 
Dan blijft er wel meer tijd en geld over voor handhaving. Het is lastig als iets wordt afgestoken om te bepalen waar het vandaan komt, is bijna niet op te handhaven. Als er helemaal niets meer afgestoken zou mogen worden is dat wel beter te doen zo is de verwachting. Daarbij zullen er minder gewonden vallen (zowel dieren als mensen), ook hebben ziekenhuizen en eerste hulp posten het wat minder druk. De traditie (overigens een korte) kan in stand worden gehouden door o.a. mooi siervuurwerk vanuit de (lokale) overheid.

Op zich ben ik er niet voor om anderen een plezier te misgunnen maar het weegt niet op tegen de schade die er jaarlijks op meerdere fronten door ontstaat. Het wordt al minder gelukkig, er zijn ook steeds meer mensen die het niet meer doen en het huidige vuurwerk (legaal) is behoorlijk gereguleerd.

Ben het grotendeels met je eens, maar handhaving gaat gewoon net zo hard falen als die op de strijd tegen drugs. Dus ik vind dat geen goed argument om dan het "klootjesvolk" vuurwerk ook te verbieden, minder slachtoffers en overlast zijn natuurlijk wel valide. Maar denken dat je de strijd gaat winnen, omdat de opsporing makkelijker wordt of omdat er meer budget vrij komt (zie ik niet gebeuren) is een utopie. Pak de politiecijfers er eens bij en zie eens na hoeveel zaken er niet worden opgelost, al niet te spreken over het grijze gebied van zaken dat niet eens juist geregistreerd wordt en überhaupt nooit op de stapel terecht komt.

Verder is de knal van een lawinepijl of mortier natuurlijk wel degelijk goed te onderscheiden van het "normale" vuurwerk. Plus nog het feit dat de boeren gewoon nog carbid mogen knallen, dat komt al meer in de buurt van illegaal vuurwerk.

Veel te veel haken en ogen, maar dat er een algeheel verbod gaat komen in onze wet- en regelgevingsstaat is een zekerheid, de vraag is wanneer.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Bij ons zijn ze nu meer en meer bezig met geluidsarm vuurwerk.
 
Back
Naar boven