XXL Nutrition

gezond?

Kweet niet hoor maar als ik 40 minuten getraind heb benk kapot! dus pak dan meer gewicht en train maar een uur
 
Goed topic.
 
nu zul je er geen last van hebben, maar door de overdreven druk op je gewrichten kun je er wel last van krijgen als je ouder bent. hang er van af welke sporten je doet natuurlijk
 
Verder had Einstein enzo ook geen dyslectie, dat is ook een leugen, verzonnen zodat de onfortuinlijke ouders het idee hebben dat hun zoon/dochter iets kan bereiken (wat dus niet waar is, want je bent een dommerik).

De manier waarop jij jouw zin construeert even voor lief nemend, is het nog altijd hadden Einstein enzo

Men spreekt bovendien van dyslexie :eek:
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij wordt het tijd voor een ingebouwde spellingschecker....
 
Ik weet niet of ik het de topicstarter gun, maar vooruit, ik doe nog een poging om te helpen:

Als je na +- 40 minuten het gevoel hebt alsnof je niet genoeg hebt gedaan, dan zou ik haast zeggen dat je mogelijk met te lichte gewichten traint. Volgens mij gun je je lichaam geen rust en dat kan niet gezond zijn. Gaat minimaal ten koste van je weerstand en concentratievermogen. Van dat laatste zien we al een beetje volgens mij :D.

Ik weet niet wat je exacte doelen zijn. Als trainingsdoel tijdverdrijf is, ben je prima bezig. Als het jouw trainingsdoel is om vet vrije massa op te bouwen, dan ben je niet optimaal bezig denk ik.

Maar neem vooral niets van mij aan, ik heb geen stats om mee te pronken :rolleyes:
 
wp-.jpg
 
Tijd dat de TS en andere dyslectische mensen over stappen op Firefox. Ingebouwde spellingscontrole FTW
 
Zei er iemand taalfouten?
------[/SIZE]

[/COLOR]En dyslectie is een leugen, het is geen aandoening en/of stoornis omdat er bij een MRI-scan niets anders oplicht dan bij normale mensen (tijdens lezen).
Bron graag, voor zo'n mooie drogredenering zie ik graag bewijzen. Er zijn namelijk wel fysiologische afwijkingen in de hersenen van mensen met dyslexie. Hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Planum_temporale bijvoorbeeld.

Abstract

The planum temporale is clearly involved in language processing, for it serves as the auditory association cortex. Research has consistently demonstrated that 60 to 70% of the population has leftward asymmetry of the planum temporale. Research has also suggested that dyslexic individuals tend to have either rightward asymmetry or symmetrical plana. Moreover, many studies have found a relationship between the presence of dyslexia and/or language impairment and deficits in the normal right ear advantage found in dichotic listening paradigms. In this context, this study examined the relationship between planum temporale asymmetry and ear preference in dichotic listening performance in children with Developmental Dyslexia and Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD). Subjects included 19 children with dyslexia (10 of whom had a comorbid diagnosis of ADHD), 23 children with ADHD, and 12 diagnosed normal control children. Dichotic listening data were not collected for 8 of the 12 normal control children and for 3 of the 23 ADHD children. Results revealed no significant difference between ADHD and dyslexic subjects in regard to ear advantage on the free recall dichotic listening task. In addition, although the directed dichotic listening tasks were not related to degree of planum asymmetry, as predicted, results indicated that subjects who consistently displayed an atypical left ear advantage tended to have larger right bank lengths than those who consistently displayed a typical right ear advantage. These findings support the notion that some individuals with dyslexia or language deficits tend to have a larger right planum temporale and that performance on dichotic listening tasks may reflect this relatively unusual pattern.

Abstract
The search for a neurobiological substrate for dyslexia has focused on anomalous planum symmetry. The results of imaging studies of the planum have been inconsistent, perhaps due to diagnostic uncertainty, technical differences in measurement criteria, and inadequate control of handedness, coïtus, and cognitive ability. Although structural imaging studies have not clarified the neurobiology of reading disability, converging evidence suggests that variation in asymmetry of the planum temporale does have functional significance. Studies in a variety of populations have shown a significant association between planar asymmetry, the strength of hand preference, and general verbal skills such as vocabulary and comprehension. Future structural imaging studies of dyslexia should match participants on hand preference and general verbal ability in order to determine the relationship between brain structure and written and oral language. MRDD

Abstract This article addresses the relationship between patterns of planum temporale symmetry/asymmetry and dyslexia and neurolinguistic abilities. Considerable research indicates that dyslexic individuals typically do not display the predominant pattern of leftward planum temporale asymmetry. Variable findings on the structural basis of symmetry are due partially to measurement issues, which are examined in some detail in this critical review. The physiological basis of symmetry may be reduced neuronal elimination in the right planum, although other alternatives are offered. Theories are offered to explain how symmetrical plana are related to dyslexia, and it is evident that symmetrical plana are not sufficient to produce dyslexia. However, some evidence suggests that nonleftward plana asymmetry is associated with deficits in verbal comprehension, phonological decoding, and expressive language. It is concluded that nonleftward asymmetry is associated with linguistic deficits, but that explanatory theories need to be further developed. Among the many issues that need to be addressed, future research needs to determine whether the relationship between patterns of planum temporale symmetry/asymmetry and linguistic ability is specific to dyslexia or if asymmetry covaries lawfully with linguistic abilities in nondyslexic populations.

Maar AD(H)D bestaat zeker ook niet?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven