MuscleMeat

goddelozen

Als gelovigen nou 'es stoppen met de niet-gelovigen proberen te overtuigen en andersom kan de wereld eindelijk eens normaal worden. Als jij gelooft in God en de Hel en je gelooft dat een ongelovige naar de Hel gaat, laat hem dan lekker. Het boeit hem zeker niet dus waarom zou het jou boeien? En niet aankomen met naastenliefde en dat soort onzin want anders waren er 0 religieuze oorlogen auf die Welt. En andersom, als jij denkt dat gelovigen hun tijd verprutsen door de helft van hun leven te bidden naar iets wat in jouw ogen totaal onbelangrijk is.. Laat hem dan lekker, het boeit hem niet dat hij het in jouw ogen verprutst.

kt;
Jij weet dat God bestaat, ben jij dan nog een gelovige?

Als gelovigen nou 'es stoppen met de niet-gelovigen proberen te overtuigen en andersom kan de wereld eindelijk eens normaal worden. Als jij gelooft in God en de Hel en je gelooft dat een ongelovige naar de Hel gaat, laat hem dan lekker. Het boeit hem zeker niet dus waarom zou het jou boeien? En niet aankomen met naastenliefde en dat soort onzin want anders waren er 0 religieuze oorlogen auf die Welt. En andersom, als jij denkt dat gelovigen hun tijd verprutsen door de helft van hun leven te bidden naar iets wat in jouw ogen totaal onbelangrijk is.. Laat hem dan lekker, het boeit hem niet dat hij het in jouw ogen verprutst.

kt;
Jij weet dat God bestaat, ben jij dan nog een gelovige?
neen

srry Klus daar ben ik het toch echt niet mee eens. Religie staat aan de bakermat van de maatschappij. Het heeft de waardes en normes en zelfs wetten van ons hedendaagse leven niet alleen beinvloed maar ook gecreerd. Ik vind dat er wel iets meer respect voor religie zou mogen zijn in de politiek. ik zeg niet meteen dat ze zouden moeten gaan mee regeren, maar rekekening houden met het een en ander zou zekers wel mogen en moeten vind ik ...
zelfs Groen/Links heeft dat al door:
[Link niet meer beschikbaar]
;)

Wat mij betreft horen ze helemaal niet in de politiek thuis. GroenLinks beseft dat heel goed. Ze heeft joden, christenen en moslims onder haar leden, maar haar politieke visie berust op universele waarden, die door allen gedeeld worden. Dat blijkt allemaal heel goed samen te gaan

Een eerlijke persoonlijke gewetensvraag: speelt angst voor de gewelddadigheid van bepaalde gelovigen daarbij een rol?

Een merkwaardige vraag, die ik al eerder in de islamdraad beantwoord heb. Een huwelijksambtenaar die homo's niet huwt vliegt bij mij de laan uit. Een man (moslim, christen of atheïst) die het recht meent te hebben om zijn vrouw te slaan en dat ook doet, gaat bij mij achter de tralies. Daar hoeft voor mij geen theologisch debat aan vooraf te gaan.

zoals je ziet, de waarheid is hard, geloven mag zeker maar in de politiek heb je niets te zoeken.

Aandacht voor religie in de politiek voor het feit dat het religie is is natuurlijk onzin.

Terug
Naar boven