Fitness Seller

Goede post meal na KT+Cardio

Dreumes

Dutch Bodybuilder
Waardering
10
Lengte
1m70
Dag allemaal,

Wederom een vraagje:

Wat is een ideale post meal na KT+cardio (in de avond)?

- Dreumes

Wat ideaal is, is per persoon verschillend.
Het ligt er ook aan wat je ervoor hebt gegeten, maar IMO is het beste om gewoon een maaltijd met koolhydraten en eiwitten te nemen, zoals rijst met kip of iets dergelijks.

Een bak kwark.

Persoonlijk herstel ik gevoelsmatig veel sneller door na de training eerst enkel koolhydraten en eiwitten te nuttigen.
Geloofde eerst nooit zo in snelle suikers als dextrose bijvoorbeeld. Echter na het uitgeprobeerd te hebben kom ik daar wel van terug. Ik maak nu een shake met 20 gr dextrose, 40 gr waxy maize, 50 gr oats en 30 gr whey en daar herstel ik echt heel snel van.

Een paar uur na je workout volstaat elke meal die in je macro's past.

Kwark zou ik tot voor het naar bed gaan bewaren.

• Topic Starter Topic Starter
Persoonlijk herstel ik gevoelsmatig veel sneller door na de training eerst enkel koolhydraten en eiwitten te nuttigen.
Geloofde eerst nooit zo in snelle suikers als dextrose bijvoorbeeld. Echter na het uitgeprobeerd te hebben kom ik daar wel van terug. Ik maak nu een shake met 20 gr dextrose, 40 gr waxy maize, 50 gr oats en 30 gr whey en daar herstel ik echt heel snel van.

Een paar uur na je workout volstaat elke meal die in je macro's past.

Kwark zou ik tot voor het naar bed gaan bewaren.

Snelle suikers na m'n KT+cardio is toch zonde v/h cardio gedeelte omdat je daarna toch juist alle koolhydraten moet vermijden??? Dus hoe kan rijst en kip dan goed zijn? Vandaar ook dit topic :)

Koolhydraten na de training zorgen ervoor dat het glycogeen dat opgeslagen zit in je spieren snel weer wordt aangevuldt.
Dit is effectiever direct na de training en bevordert herstel.

Waarom moet je na KT+cardio dan koolhydraten vermijden volgens jou?

0% vet chocomelk. Snelle suikers en eiwitten :D

Koolhydraten na de training zorgen ervoor dat het glycogeen dat opgeslagen zit in je spieren snel weer wordt aangevuldt.
Dit is effectiever direct na de training en bevordert herstel.

Waarom moet je na KT+cardio dan koolhydraten vermijden volgens jou?

Omdat je voor een effectievere verbranding (daarvoor doe je tenslotte de cardio) toch zo min mogelijk koolhydraten moet binnenkrijgen. Ik wel zelf dus niet of dit voor max een uur na de sessie geldt, of langer...

Omdat je voor een effectievere verbranding (daarvoor doe je tenslotte de cardio) toch zo min mogelijk koolhydraten moet binnenkrijgen. Ik wel zelf dus niet of dit voor max een uur na de sessie geldt, of langer...

Koolhydraten worden alleen het eerste kwartier (geloof ik) verbrand, daarna niet meer. Je moet gewoon koolhydraten blijven eten (tenzij je een low carb schema hebt).

Ik bedoelde er eigenlijk mee dat het niet zo is dat als je koolhydraten eet voor je cardio, dat je tijdens je hele cardio dan geen vet zal verbranden. Volgens mij denkt hij van wel.

Het gaat mij vooral om wat daarna te doen. :rolleyes:

Het gaat mij vooral om wat daarna te doen. :rolleyes:

Je hoeft geen koolhydraten te vermijden, maar als je je daarbij prettig voelt dan eet je voor je training+cardio ongeveer 40 gram koolhydraten en daarna 20-30 gram eiwitten.

Sommige mensen geloven wel dat suikers sneller tot vet aan kan zetten, als jij dit ook denkt en om die reden suikers wilt vermijden, kan je gewoon complexe koolhydraten nemen. Als je voor de training dus ongeveer 40 gram koolhydraten eet, hoef je na de training niet direct koolhydraten te nemen. Je kunt dan wel snelle eiwitten nemen en na een uurtje bijvoorbeeld je maaltijd met koolhydraten en nog wat eiwitten of als je in de avond traint, alleen koolhydraten en later je kwark voor het slapengaan.

Verder, kijk wat fijn voor jou voelt. Als je merkt dat je je opgeblazen voelt tijdens de training omdat je 40 gram koolhydraten hebt gegeten, dan moet je dat iets minderen (door de helft en de andere helft na de cardio thuis). Als je merkt dat je je juist flauw voelt omdat je van tevoren weinig koolhydraten hebt gegeten, moet je meer eten.
Goed uitproberen wat jij fijn vind. De 40 gram complexe koolhydraten (zo'n 30-60 minuten voor de training) en de 20-30 gram eiwitten (30 minuten voor of 30 minuten na de training) zijn enkel richtlijnen die je wat vooruit kunnen helpen.

Terug
Naar boven