MuscleMeat

Peiling Goede voornemens 2023

Maar hoe zie je 't dan voor je? De bijstand en alle toeslagen zijn van origine enkel een tijdelijk vangnet voor als 't je even tegen zit. Dat Jan en alleman daar misbruik van maakt en de hele dag thuis blijft zitten terwijl ze hun muren behangen met 0.5 liter blikken Aldi bier kan een overheid weinig aan doen behalve 't bestraffen en de uitkering wegnemen of iets dergelijks? De sollicitatieplicht is hilarisch gezien je prima 4 sollicitaties op een functie als hartchirurg kunt doen zonder dat iemand er naar kijkt 😂
Het zou in mijn optiek moeten beginnen met een groter verschil tussen werkenden en uitkeringstrekkers. Het nettoverschil tussen bijstand + toeslagen en werk tegen minimumloon moet drastisch groter. Stel je voor dat je niet heel slim bent en ook geen vak hebt geleerd. Je hebt dan geen perspectief om ooit veel meer dan minimumloon te gaan verdienen. Stel dat zo iemand netto + toeslagen op 1900 p/m uitkomt. Als je dan met een bijstandsuitkering + toeslagen op +/- 1500 uitkomt (wat volgens mij ongeveer klopt), dan werkt de werkende dus feitelijk 160 uur per week voor een extra 400 euro netto p/m. Feitelijk dus 2,5 euro per uur. Dat verschil is zo klein, dat ik dat ook niet zou doen. Dan zou ik nog eerder 10 uur per week zwart gaan werken om dat gat op te vullen.

In mijn optiek is dit op te lossen door een hogere belanstingvrijstelling op Box 1. Mogelijk kun je dan ook korten op de toeslagen. Dan houden alle werkenden meer over, ook (juist!) de werkenden onderaan de ladder. En zeker ten opzichte van uitkeringstrekkers. Wellicht dat je ze daarmee prikkelt om aan het werk te gaan.

Het zou in mijn optiek moeten beginnen met een groter verschil tussen werkenden en uitkeringstrekkers. Het nettoverschil tussen bijstand + toeslagen en werk tegen minimumloon moet drastisch groter. Stel je voor dat je niet heel slim bent en ook geen vak hebt geleerd. Je hebt dan geen perspectief om ooit veel meer dan minimumloon te gaan verdienen. Stel dat zo iemand netto + toeslagen op 1900 p/m uitkomt. Als je dan met een bijstandsuitkering + toeslagen op +/- 1500 uitkomt (wat volgens mij ongeveer klopt), dan werkt de werkende dus feitelijk 160 uur per week voor een extra 400 euro netto p/m. Feitelijk dus 2,5 euro per uur. Dat verschil is zo klein, dat ik dat ook niet zou doen. Dan zou ik nog eerder 10 uur per week zwart gaan werken om dat gat op te vullen.

In mijn optiek is dit op te lossen door een hogere belanstingvrijstelling op Box 1. Mogelijk kun je dan ook korten op de toeslagen. Dan houden alle werkenden meer over, ook (juist!) de werkenden onderaan de ladder. En zeker ten opzichte van uitkeringstrekkers. Wellicht dat je ze daarmee prikkelt om aan het werk te gaan.
Er staat nu wel genoeg politiek geneuzel in dit topic, zet gerust de discussie verder in een passend topic.

Politieke posts verwijderd, dit topic is genoeg vervuild.

Goede voornemens
-nog een 20kg kwijtraken (ongeveer en misschien met een coach gaan werken)
-toch meer naar de sportschool gaan om nog meer ritme te krijgen
-weer een stap hogerop in mijn werkzaamheden op mijn werk
-meer kennis vergaren over crypto en alles wat daar bij hoort
-minder roken

Goede voornemens
-nog een 20kg kwijtraken (ongeveer en misschien met een coach gaan werken)
-toch meer naar de sportschool gaan om nog meer ritme te krijgen
-weer een stap hogerop in mijn werkzaamheden op mijn werk
-meer kennis vergaren over crypto en alles wat daar bij hoort
-minder roken
Je hebt werkzaamheden op je werk!

Sure.

Goedkoopste hotelkamers in de stad, met terugwinactie.
Ja toevallig.

Was bij je moeder op bezoek.
My5Z2DO.gif

Nee het was niet toevallig. We gingen dim sum lunchen bij de Oriental City. Die zit op de wallen. Daarna nog ff een rondje gelopen met z'n 4tjes (vriend van me had ons uitgenodigd).

Kwas €22 kwijt voor 2 uur parkeren..

Moet je nagaan dat je ipv 4,5 uur parkeren ook gewoon kan laten afzuigen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven