apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Je valt in herhaling.![]()
Maar zullen we hier verder gaan?
![]()
Tweede Kamer/ NL Politiek
Er komen weer verkiezingen aan waaronder de Tweede Kamerverkiezingen NL, Presidentsverkiezingen Frankrijk, Bondsdag Duitsland; kortom campagne tijd!forum.bodybuilding.nl
goei leven 👏Mijn voornemen aankomend jaar:lekker veel tijd met m'n zoontje doorbrengen. Veel leuke dingen gaan doen. Hem leren voetballen. Samen lekker op de bank hangen en tekenfilms kijken.
Meer gamen. 3 a 4 dagen per week werken. Nog minder fucks geven om alle drama in de wereld.
Vrij veel. Sociale huurwoning+huurtoeslag en dat is wat je er ongeveer netto aan kwijt bent.Maar wat kun je tegenwoordig nog huren voor € 400,00![]()
Dan heb je dus wel de max aan huurtoeslag wat betekent dat je echt geen hol verdiend en wrs de energierekening niet kan betalen.Vrij veel. Sociale huurwoning+huurtoeslag en dat is wat je er ongeveer netto aan kwijt bent.
Van een afbetaald eigen huis heb je geen inkomen. Je hebt minder vaste lasten doordat je blijkbaar zelf de juiste keuzes gemaakt hebt.Dat was mij argument helemaal niet.
Als iemand ervoor kiest om al zijn vermogen in de eigen woning te stoppen ipv een pensioenverzekering dan is dat een eigen keuze.
Belastingen zijn nodig om een land draaiende te houden. Wat mij betreft gaat de discussie vooral over wie en wat je in welke mate belast, maar ook over waaraan en op welke manier die pot met geld wordt ingezet.
Grote bedrijven en mensen met meer vermogen dragen ten opzichte van de winst die ze maken, mede dankzij publieke voorzieningen als infrastructuur, bijzonder weinig bij. Hun aandeel in de belastingen is gedaald ten koste van mensen die het van hun inkomen op arbeid moeten hebben.
Als je max huurtoeslag krijgt verdien je idd zo fucking weinig dat je op het moment amper nog boodschappen kunt doen.Dan heb je dus wel de max aan huurtoeslag wat betekent dat je echt geen hol verdiend en wrs de energierekening niet kan betalen.
Opzich klopt dit deels natuurlijk, ware 't niet dat je vanuit bijstand met allerlei toeslagen ook geen enkele mogelijkheid op verbetering creëert. Ik kwam toevallig een paar dagen terug een oude loonstrook tegen van een mindere periode een jaar of 10 geleden. Woonde wel samen toen maar verdiende toen iets van 1400 euro per maand voor 40 uur werken. Hilarisch bedrag natuurlijk en de tijden waren ook wel wat anders. Maar deed wel wat werkervaring op waardoor ik bij een ander bedrijf aangenomen werd voor netto bijna 2.50 euro per uur meer. Was nog steeds geen dik loon maar ging daar op een gegeven moment nachtdiensten werken en kreeg zo weer een bedrag per maand extra. Ging ernaast in de weekenden portierswerk doen in de horeca wat kut betaalde want 2e baan maar deed daar ook weer wat sociale vaardigheden op in tegenstelling tot thuis zitten in de bijstand en je hand ophouden. Kon door dat alles solliciteren bij m'n huidige baan in wel een totaal andere sector maar waar ik alles bij elkaar volgend jaar iets tussen de 50 en 60k per jaar krijg waar je prima van rond komt.Het hele Nederlandse subsidie systeem is pervers en de enige reden waarom er geen normale marktwerking is op heel veel economische vlakken.
Werken loont niet in veel gevallen, je hand op houden in die vele gevallen wel. Perverser dan dit kan haast niet.
Opzich klopt dit deels natuurlijk, ware 't niet dat je vanuit bijstand met allerlei toeslagen ook geen enkele mogelijkheid op verbetering creëert. Ik kwam toevallig een paar dagen terug een oude loonstrook tegen van een mindere periode een jaar of 10 geleden. Woonde wel samen toen maar verdiende toen iets van 1400 euro per maand voor 40 uur werken. Hilarisch bedrag natuurlijk en de tijden waren ook wel wat anders. Maar deed wel wat werkervaring op waardoor ik bij een ander bedrijf aangenomen werd voor netto bijna 2.50 euro per uur meer. Was nog steeds geen dik loon maar ging daar op een gegeven moment nachtdiensten werken en kreeg zo weer een bedrag per maand extra. Ging ernaast in de weekenden portierswerk doen in de horeca wat kut betaalde want 2e baan maar deed daar ook weer wat sociale vaardigheden op in tegenstelling tot thuis zitten in de bijstand en je hand ophouden. Kon door dat alles solliciteren bij m'n huidige baan in wel een totaal andere sector maar waar ik alles bij elkaar volgend jaar iets tussen de 50 en 60k per jaar krijg waar je prima van rond komt.
Is natuurlijk maar 1 voorbeeld en er zijn zat schrijnende gevallen te vinden in Nederland maar gewoon alleen je hand ophouden en dan klagen dat de toeslagen te laag zijn werkt iig niet. Is niet persoonlijk naar jou natuurlijk.
Maar hoe zie je 't dan voor je? De bijstand en alle toeslagen zijn van origine enkel een tijdelijk vangnet voor als 't je even tegen zit. Dat Jan en alleman daar misbruik van maakt en de hele dag thuis blijft zitten terwijl ze hun muren behangen met 0.5 liter blikken Aldi bier kan een overheid weinig aan doen behalve 't bestraffen en de uitkering wegnemen of iets dergelijks? De sollicitatieplicht is hilarisch gezien je prima 4 sollicitaties op een functie als hartchirurg kunt doen zonder dat iemand er naar kijkt 😂Volledig mee eens en daarmee onderschrijf je juist de andere perverse kenmerken van het systeem. De medaille kent altijd twee kanten, maar zelden is het zo dat ze beiden dezelfde uitkomst onderstrepen, ware het niet op een ander vlak, zo niet complementair aan elkaar. Dat maakt het juist zo ziekelijk in mijn ogen.
Maar hoe zie je 't dan voor je? De bijstand en alle toeslagen zijn van origine enkel een tijdelijk vangnet voor als 't je even tegen zit. Dat Jan en alleman daar misbruik van maakt en de hele dag thuis blijft zitten terwijl ze hun muren behangen met 0.5 liter blikken Aldi bier kan een overheid weinig aan doen behalve 't bestraffen en de uitkering wegnemen of iets dergelijks? De sollicitatieplicht is hilarisch gezien je prima 4 sollicitaties op een functie als hartchirurg kunt doen zonder dat iemand er naar kijkt 😂
Idd, laat dit topic maar voor de voornemens.![]()
Maar zullen we hier verder gaan?
![]()
Tweede Kamer/ NL Politiek
Er komen weer verkiezingen aan waaronder de Tweede Kamerverkiezingen NL, Presidentsverkiezingen Frankrijk, Bondsdag Duitsland; kortom campagne tijd!forum.bodybuilding.nl