MuscleMeat

Goedkope HDMI kabels

Gewoon bij de Action paar euro en doen het goed.

Ik heb hem ook bij de action gehaald en ik moet zeggen dat dat het eerste action artikel is geweest wat niet uit elkaar is gevallen op de weg van de action naar huis. Wat een prul verkopen ze daar zeg.

Was ooit bij Kassa inderdaad.

Korte goedkope of dure kabels maakt geen ruk uit, zijn destijds getest door kerel van de TU Delft.

Ooit eens belachelijk veel betaald voor zo'n kabel, was speciale voor blu-ray 3D en ook maar meteen de duurste genomen (want je wilt toch het beste en je koopt het voor lange tijd).

Nadien natuurlijk geleerd dat het helemaal niets uitmaakt, beeld is precies hetzelfde of ik nu de dure of goedkope kabel gebruik. Zelfs storingen in het beeld krijg ik bij geen van de twee kabels.

Dit moet toch wel één van de grootste oplichterijen zijn in deze branche sinds lange tijd.

Koop ze bij de Action. 3 euro per stuk en werken perfect, heb de mijne al 3 jaar.

en uit onderzoek blijkt ook nog eens dat de 3 euro HDMI kabels van de action beter zijn dan kabels van 150 p/s. ik heb de 3 euro kabel namelijk ook om mijn laptop te koppelen aan mijn tv :)

en uit onderzoek blijkt ook nog eens dat de 3 euro HDMI kabels van de action beter zijn dan kabels van 150 p/s. ik heb de 3 euro kabel namelijk ook om mijn laptop te koppelen aan mijn tv :)

Welk onderzoek mag dat zijn dan ?

Het gaat er gewoon om dat een goedkope kabel gets the job done, dus waarom meer uitgeven. Om dan te beweren dat ze zelfs beter zijn twijfel ik aan.

Welk onderzoek mag dat zijn dan ?

Het gaat er gewoon om dat een goedkope kabel gets the job done, dus waarom meer uitgeven. Om dan te beweren dat ze zelfs beter zijn twijfel ik aan.

in die dure kabels zitten dure metalen in verwerkt zoals goud en dat maakt ze heel kwetsbaar. als je er met je voet op stapt kan je al dikke lag krijgen en kan je hem net zo goed weggooien. op nederland 1 was een documentaire over overgewaardeerde producten die minder waard zijn dan ze lijken.

Het verschil tussen een van 3 euro en een van 150 is dat de aansluiting langer heel blijft. Bij mijn broer trok zo een goedkope action kabel uit de tv brak de kabel af en de rest bleef in de tv zitten! Hahahah

Het verschil tussen een van 3 euro en een van 150 is dat de aansluiting langer heel blijft. Bij mijn broer trok zo een goedkope action kabel uit de tv brak de kabel af en de rest bleef in de tv zitten! Hahahah

Dan koop je weer een nieuwe. Desnoods koop je er 10, dan ben je nog vele maler goedkoper uit en heb je exact hetzelfde.

Je hoeft ook niet de goedkoopste te nemen, gewoon degelijk maar nog goedkoop. Als je vaak de kabels eruit haalt dan neem je beter iets dat wat duurzamer is.

in die dure kabels zitten dure metalen in verwerkt zoals goud en dat maakt ze heel kwetsbaar. als je er met je voet op stapt kan je al dikke lag krijgen en kan je hem net zo goed weggooien. op nederland 1 was een documentaire over overgewaardeerde producten die minder waard zijn dan ze lijken.

Zo snel krijg je geen kabelbreuk ;) . Het gaat om het transport van de informatie 'signaalsterkte' en bij goedkope kabels is de afscherming niet voldoende waardoor je pixels of freezes kunt krijgen. Een duur kabel betekent echter niet dat het ook werkt, ik heb verschillende kabels moeten uitproberen "15m". Daarnaast kun je ook problemen krijgen bij het transport van de audio 'PCM' vanwege de jitter.

Dan koop je weer een nieuwe. Desnoods koop je er 10, dan ben je nog vele maler goedkoper uit en heb je exact hetzelfde.

Verdiep je eens in afscherming, jitter etc.

Zo snel krijg je geen kabelbreuk ;) . Het gaat om het transport van de informatie 'signaalsterkte' en bij goedkope kabels is de afscherming niet voldoende waardoor je pixels of freezes kunt krijgen. Een duur kabel betekent echter niet dat het ook werkt, ik heb verschillende kabels moeten uitproberen "15m". Daarnaast kun je ook problemen krijgen bij het transport van de audio 'PCM' vanwege de jitter.

Verdiep je eens in afscherming, jitter etc.

Ligt ook aan de afstand. HDMI kabels geven tot 5m precies hetzelfde beeld, of het nou dure of goedkope zijn. Als je echt lange afstanden gaat overbruggen dan heb je wel betere kwaliteit nodig.

• Topic Starter Topic Starter
Er staan er nu ook op iBood. :p

naar aanleiding van dit topic vandaag voor het eerst eens bij action binnengelopen, wel leuke dingen daar en spotgoedkoop. die kabels zagen er wel degelijk uit. er is trouwens geen merkbaar verschil met de oude scartkabel, gewoon een handige marketingzet van de industrie. eerst iedereen scartkabels laten kopen om dan over te schakelen naar een kleiner formaat. als ze de mensen maar het geld uit hun zakken kunnen slaan :) ze zijn wel een stuk praktischer, alleen jammer dat sommige oudere toestellen zoals bijv. een hifi dan niet zo'n aansluiting heeft.

Terug
Naar boven