AndroidHealthClinic

Goedkope HDMI kabels

naar aanleiding van dit topic vandaag voor het eerst eens bij action binnengelopen, wel leuke dingen daar en spotgoedkoop. die kabels zagen er wel degelijk uit. er is trouwens geen merkbaar verschil met de oude scartkabel, gewoon een handige marketingzet van de industrie. eerst iedereen scartkabels laten kopen om dan over te schakelen naar een kleiner formaat. als ze de mensen maar het geld uit hun zakken kunnen slaan :) ze zijn wel een stuk praktischer, alleen jammer dat sommige oudere toestellen zoals bijv. een hifi dan niet zo'n aansluiting heeft.

Not sure if serious?

Meeste HDMI kabels heb ik gekregen bij het aanschaffen van mijn apparatuur en die werken prima. Allemaal aangesloten op mijn Onkyo TX-SR608 receiver en via HDMI out één kabel naar m'n TV. In het verleden heb ik ook veel te dure HDMI kabels aangeschaft, kwa beeld is er geen verschil met goedkopere kabels. Ik beb dit zelf ondervonden.

naar aanleiding van dit topic vandaag voor het eerst eens bij action binnengelopen, wel leuke dingen daar en spotgoedkoop. die kabels zagen er wel degelijk uit. er is trouwens geen merkbaar verschil met de oude scartkabel, gewoon een handige marketingzet van de industrie. eerst iedereen scartkabels laten kopen om dan over te schakelen naar een kleiner formaat. als ze de mensen maar het geld uit hun zakken kunnen slaan :) ze zijn wel een stuk praktischer, alleen jammer dat sommige oudere toestellen zoals bijv. een hifi dan niet zo'n aansluiting heeft.

Onzin. SCART komt uit het analoge tijdperk en is prima geschikt voor CRT maar kan geen HD resoluties weergeven. Ik zou je ogen toch echt laten onderzoeken als je het verschil tussen SCART en HDMI op een HD-TV niet ziet. Component ondersteunt ook hoge resoluties maar het blijft een analoge verbinding en ziet er op mijn TV beduidend minder uit dan HDMI wat een volledig digitaal signaaloverdracht is. DVI is weliswaar digitaal en kan overweg met HD resoluties maar geeft enkel beeld door. HDMI = digitaal beeld en geluid via één kabel. Ik heb mijn oude consoles zoals mijn SEGA Dreamcast ook via SCART aangesloten, omdat de SD scaler van m'n TV erg goed is ziet dit er redelijk uit met een resolutie van maximaal 640x480 maar komt toch echt veel beter tot z'n recht op een oldschool CRT TV. Een HD-TV is hier niet voor gemaakt.

En wil je genieten van lossless audio formats (DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD, LPCM) dan heb je HDMI echt nodig (en een lossless audio receiver uiteraard).
Als je deze geluidssporen éénmaal hebt gehoord dan wordt je weggeblazen. Enorm ruimtelijk en levensecht geluid.

Laatst bewerkt:
Nou inderdaad zeg. Of er mankeert iets aan je ogen of aan je complete installatie

Hahahahaha, dude, are you kiddin' me :D?

Ik haal altijd mijn kabels bij dealxx.nl
ze zijn ergt super goedkoop en met gratis verzending ik denk niet dat er lageren prijzen zijn ? (als u die heeft graag een e-mail)
Hierzo is een link naar de site
Goedkopen hdmi kabel

Thanks iedereen voor de info. Ik zal eens bij de Action gaan kijken.
Wat is eigenlijk het verschil tussen de dure en de goedkope en is er een zinnige reden om toch dure kabels te kopen?
tijd geleden was er is een test op tv, en die van de action waren het beste ofzo terwijl je in sommige winkels 2 tientjes voor zo'n kabel betaald.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Feb 2013 om 07:23 ----------

Ik haal altijd mijn kabels bij dealxx.nl
ze zijn ergt super goedkoop en met gratis verzending ik denk niet dat er lageren prijzen zijn ? (als u die heeft graag een e-mail)
Hierzo is een link naar de site
[Link niet meer beschikbaar]

9 euro voor zo'n kabeltje is nou niet echt goedkoop.

tijd geleden was er is een test op tv, en die van de action waren het beste ofzo terwijl je in sommige winkels 2 tientjes voor zo'n kabel betaald.

---------- Post toegevoegd Wed 13 Feb 2013 om 07:23 ----------

9 euro voor zo'n kabeltje is nou niet echt goedkoop.

Alleen werkt een kabel voor een tientje niet over een lengte van 10 meter en meer...

Of je zet er een HDMI repeater tussen.

Terug
Naar boven