Fitness Seller

Good Cycles only.

Bezoekers in dit topic

Reken je je calorieen wel correct? 500gram rijst en 250gram kip, lijkt me toch hoger dan 750kcal.
Gekookt gewogen komt 100 gram rijst uit op 93 call. 500 gram komt uit op 465 call + 250gr kip komt uit op 278 call dat is toch wel samen 743 call?
 
Waarom weeg je je eten gekookt?
Lijkt mij niet de meest verstandige manier
 
Er klopt trouwens echt geen fuck van jouw berekeningen.

Ik weeg mijn rijst altijd eerst ongekookt (300gr) en daarna nog eens gekookt (dan is het 1200gr) zodat ik het precies door 3 kan delen voor het aantal meals dat ik eet. Afijn...

Dan is 100gr ongekookt dus ongeveer 400gr gekookt. 500gr gekookt is dus ongeveer 125gr ongekookt.

Bijna elke rijstsoort heeft 75gr carbs per 100, dus 125gr bevat dan bijna 95gr carbs.
95x4=380 kcal. Jouw portie rijst bevat dus ongeveer 380kcal en niet 465. Nou is dat misschien niet zo een groot verschil, maar als je alle meals zo fucked up aan het tracken bent kom je uit op totaal andere dagtotalen.

Veel succes met je cycle als je niet eens calorieën kan tellen.
 
-
 
Laatst bewerkt:
Er klopt trouwens echt geen fuck van jouw berekeningen.

Ik weeg mijn rijst altijd eerst ongekookt (300gr) en daarna nog eens gekookt (dan is het 1200gr) zodat ik het precies door 3 kan delen voor het aantal meals dat ik eet. Afijn...

Dan is 100gr ongekookt dus ongeveer 400gr gekookt. 500gr gekookt is dus ongeveer 125gr ongekookt.

Bijna elke rijstsoort heeft 75gr carbs per 100, dus 125gr bevat dan bijna 95gr carbs.
95x4=380 kcal. Jouw portie rijst bevat dus ongeveer 380kcal en niet 465. Nou is dat misschien niet zo een groot verschil, maar als je alle meals zo fucked up aan het tracken bent kom je uit op totaal andere dagtotalen.

Veel succes met je cycle als je niet eens calorieën kan tellen.

wow...:haha: lees je eigen post nog eens even heel goed, want zoals je het nu beschrijft is 1 gr = 1 kcal:roflol:

upload_2019-8-22_15-59-30.png
 
Er klopt trouwens echt geen fuck van jouw berekeningen.

Ik weeg mijn rijst altijd eerst ongekookt (300gr) en daarna nog eens gekookt (dan is het 1200gr) zodat ik het precies door 3 kan delen voor het aantal meals dat ik eet. Afijn...

Dan is 100gr ongekookt dus ongeveer 400gr gekookt. 500gr gekookt is dus ongeveer 125gr ongekookt.

Bijna elke rijstsoort heeft 75gr carbs per 100, dus 125gr bevat dan bijna 95gr carbs.
95x4=380 kcal. Jouw portie rijst bevat dus ongeveer 380kcal en niet 465. Nou is dat misschien niet zo een groot verschil, maar als je alle meals zo fucked up aan het tracken bent kom je uit op totaal andere dagtotalen.

Veel succes met je cycle als je niet eens calorieën kan tellen.
Wat huil je nou om die 80 call verschil? Ik kook zelf niet, wel weeg ik mijn eten gekookt af. Woon trouwens met 3 vrouwen thuis dus het koken en afwas gedeelte hoef ik niet te doen. Scheelt me tijd
 
Wat huil je nou om die 80 call verschil? Ik kook zelf niet, wel weeg ik mijn eten gekookt af. Woon trouwens met 3 vrouwen thuis dus het koken en afwas gedeelte hoef ik niet te doen.

Je hoeft mij niet te vertellen met wie jij in huis woont want ik doe ze allemaal wanneer jij vakken staat te vullen broertje
 
Bijna elke rijstsoort heeft 75gr carbs per 100, dus 125gr bevat dan bijna 95gr carbs.
95x4=380 kcal.

Nee? Op basis van wat kom jij dan op de berekening 95 x 4 = 380 kcal? Je hebt het zelf over 95 gr CARBS en als je die vermenigvuldigd met 4 dan worden het op miraculeuze wijze ineens Kcals???:roflol::roflol::roflol: Ga je schamen man
 
Nee? Op basis van wat kom jij dan op de berekening 95 x 4 = 380 kcal? Je hebt het zelf over 95 gr CARBS en als je die vermenigvuldigd met 4 dan worden het op miraculeuze wijze ineens Kcals???:roflol::roflol::roflol: Ga je schamen man

Welke verstandelijke beperking heb jij?
1gr koolhydraat = 4kcal
95gr carbs x 4 = 380kcal
 
Er klopt trouwens echt geen fuck van jouw berekeningen.

Ik weeg mijn rijst altijd eerst ongekookt (300gr) en daarna nog eens gekookt (dan is het 1200gr) zodat ik het precies door 3 kan delen voor het aantal meals dat ik eet. Afijn...

Dan is 100gr ongekookt dus ongeveer 400gr gekookt. 500gr gekookt is dus ongeveer 125gr ongekookt.

Bijna elke rijstsoort heeft 75gr carbs per 100, dus 125gr bevat dan bijna 95gr carbs.
95x4=380 kcal. Jouw portie rijst bevat dus ongeveer 380kcal en niet 465. Nou is dat misschien niet zo een groot verschil, maar als je alle meals zo fucked up aan het tracken bent kom je uit op totaal andere dagtotalen.

Veel succes met je cycle als je niet eens calorieën kan tellen.

Op de helft van de verpakkingen staan calorieën aangegeven als gekookt.
Met dan als bericht ## ongekookt staat gelijk aan ## gekookt.
 
Je hoeft mij niet te vertellen met wie jij in huis woont want ik doe ze allemaal wanneer jij vakken staat te vullen broertje
Wat ben je toch een dramatisch pietje precies persoontje. Mijn kcals schommelen sowieso iedere dag zonder probs.

Ik ga der niet verder op in
 
Welke verstandelijke beperking heb jij?
1gr koolhydraat = 4kcal
95gr carbs x 4 = 380kcal

Ja en rijst bestaat alleen maar uit koolhydraten... en enkel de kcals van de koolhydraten tellen toch? :roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:
 
Wat is dit voor vage discussie.

100 gram rijst (ongekookt) = +-340 kcal (Afhankelijk van soort rijst)
100 gram rijst (gekookt) = +-136 kcal (Afhankelijk van soort rijst)

Dat is ook waarom je per kop rijst er 1.5 kop water bij gooit. Dat zuigt 't helemaal op.
Daarom maakt het ook geen fluit uit of je rijst nou gekookt/ongekookt logged als je het bijv. in een rijstkoker gooit.
 
Back
Naar boven