MuscleMeat

Gorilla schema

burnside0575

Advanced Bodybuilder
Waardering
120
Lengte
1m80
Massa
85kg
Ik ben ongeveer 3 maanden serieus bezig met trainen, daarvoor was het aankooien met 2x in de week, als ik zin had en te weinig vreten.

3 maanden terug heb ik bij een sportschool in Apeldoorn (eurofitness), waar de instructeur zelf aan BB wedstrijden doet, dit schema gekregen.

Ik train nu in Zutphen (perfect body) omdat ik verhuisd ben. Daar is weinig begeleiding (veel dikke huisvrouwen), maar ze hebben wel alles wat nodig is (squatrek, veel losse gewichten enz) .

Ik train ongeveer 1 maand met dit schema en ik ben er best tevreden over. Maar nou vroeg ik me af of ik niet beter voor wat anders kan kiezen.

Ik ben nog steeds een redelijke beginner en als ik kijk naar Rippertoe en Bill Star schemas zien die er heel anders uit dan wat ik heb.

Mijn vraag is; moet ik er wat uitgooien en dingen aanpassen, met Rippertoe ofzo beginnen of gewoon lekker dit schema blijven volgen omdat het gewoon goed is?

Schema:

Dag 1 (borst en triceps)
dumbbell press 8x 18 kg 3x
incline bankdrukken 8x 40 kg 3x
cable cross over 8x 20 kg 3x
triceps pull down 8x 35 kg 3x
triceps pull foward rope 8x 45 kg 3x
triceps extension dumbbell 8x 6 kg 3x
buik

Dag 2
wide grip lat pull down 8x 70 kg 3x
in apparaat gewicht naar beneden trekken 8x 80 kg 3x
T-bar rowing 8x 80 kg 3x
dumbbell row 8x 30 kg 3x
dumbbell curl 8x 10 kg 3x
preacher curl 8x ..kg 3x
hammer curl 8x 10 kg 3x
buik

Dag 3 (mijn favoriet)
front press 8x 40 kg 3x
neck press 8x 35 kg 3x
upright rowing 8x 35 kg 3x
squat 8x 75 kg 3x
leg press 8x 110 kg 3x
deadlift 8x 85 kg 3x
leg extension 8x 60 kg 3x
seated calf raise 8x 90 kg 3x
buik

Laatst bewerkt:
ik zou bij sommige oefeningen 10 herhalingen doen
bijv. bij schouders is beste VOLGENS MIJ minimaal 12 herhalingen.
Lijkt mij beter

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
eten en stats er bij

Om het af te maken zijn hier mijn dagelijkse voeding en gewicht en lengte

gewicht 72,5 kg
lengte 1,78 meter
vet laag (ongeveer 12 procent)

ontbijt; 0,5 liter melk met brinta
rest van de dag; 8 boterhammen met van alles (kaas, vlees, kipfilet, pindakaas, iig geen zoet)
savonds; wat mam gekookt heeft, wel altijd een grote portie vragen :)
grote bak yogurt of kwark met musli of een lepel jam erdoor
een bakje pindas om ongeveer 2200 uur

In het weekend hetzelfde maar dan ongeveer 16 bier erbij (8 vrijdag en 8 zaterdag) en shoarma om 4 uur snachts. Ik weet dat het slecht is, maar HOE slecht precies is het? En kan ik de shoarma beter inruilen voor iets anders dat ze bij de turk hebben? Ik wil wel eten snachts, maar kan ik dan beter mss beter tostis nemen of iets anders?

Alsvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
Kom je aan met dit voedingsschema? Zo niet, meer eten (als het je doel is om spiervolume op te bouwen).

--

Laatst bewerkt:
Ik kom wel aan. 2,5 kilo de laatste maand. En dat vind ik best goed.

1,5 jaar geleden woog ik 64 kg dus de vooruitgang, en zeker de laatste maanden, gaat lekker. Nu ik meer van voeding weet, gaat het ook beter. Ik heb nu pindakaas in huis gehaald en kwark voor savonds.

Ouders worden alleen een probleem nu (kost teveel, niet gezond) dus ik denk dat ik binnenkort zelf boodschappen ga doen.

Shoarma en alcohol gaat goed samen om je katabolisme te verhelpen.
Maar PROBEER de bier te beperken tot 1 dag en als je op het moment aan het bulken(bijkomen) bent vind ik je voedingsschema mager.

Vervang de dumbbell curls met barbell curls, het is een military press geen front press en je doet VEELS te veel oefeningen, met name dag 3!

tnx voor de reactie!!!

Wat vind je hier van? :

op dag 3 alle schouderoefeningen verplaatsen naar dag 2 (rug biceps en schouders wordt het dan)

en op dag 2 een paar isolatie oefeningen schrappen. (anders heb ik er daar weer te veel)

Als dit mager is dan ga ik nog meer eten. Een paar extra boterhammen bij het ontbijt met kip en pindakaas

Dr wordt niet meer gereageerd zie ik.

Ik heb iig de laatste training alleen de benen gedaan. Schouders er uit gegooid en die ga ik nu bij de borst mee pakken de volgende keer.

De deadlift ging lekker makkelijk deze keer. Volgende week weer 2,5 kilo dr bij. jeuh!!

Terug
Naar boven