Fitness Seller

Graag jullie tips over mijn voedingsschema

TisRizky

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
67kg
Ik ben benieuwd naar jullie mening en feedback aangezien jullie meer ervaring hebben dan mij. Ik train nu bijna 3 jaar naturel maar nooit serieus een voedingsschema gevolgd.
Dit zijn mijn stats:
Lengte: 1.70m.
Gewicht: 80kg.
BF: 14%. (Schatting) Abs zijn heeel lichtjes te zien maar heel vaag.
Trainprogram: MFT28. (1x per dag niet 2x zoals de program adviseert.
Anabolen: Nee.
Doel: Spier aankomen en vet verliezen tegelijk. (Dit is mogelijk bro-science en science bewezen.

Voeding:

Ontbijt: 07:30
2 Volle Kommen Bruine Rijst.
4x Eieren.
50g Tonijn.
100g Kipfilet.
Superfood Smoothie #1.

__
Snack: 10:00
Almond/Walnoten.
Superfood Smoothie #1.

__
Lunch: 12:00
Superfood Smoothie #1.

__
Snack #2: 14:00
Walnoten/Almonds.
Superfood Smoothie #1.

__
Pre Workout: 16:00
Whey Shake.
Cellucor C4.

__
Post Workout: 17:00
Whey Shake.

__
Diner: 17:30
2 volle kommen Bruine Rijst.
2x Eieren.
Tonijn/Zalm.

__
Snack #3: 20:00
Superfood Smoothie #1.

----------------------------------
Superfood Smoothie #1:
1x Sinaasappel.
1 volle hand andijvie.
Broccoli.
Blue berries, frambozen, bramen, kersen, aardbijen.
Eetlepel Honing.
Eetlepel Olijfolie.
Melk.
----------------------------------

Koolhydraten heb ik vooral gefocust op het ontbijt en post workout.
En die proteine, vitamine, mineralen, anti-oxidanten en onverzadigde vetten verspreid op de dag.

Spier aankomen en vet verbranden tegelijkertijd is inderdaad bro-science, tenzij je pro bodybuilder of beginner bent die aan het cutten is.

Hoeveel kcal is je onderhoud?
Hoeveel kcal is dit schema en wat zijn de macro's?

• Topic Starter Topic Starter
Hoeveel de cijfers precies zijn dat weet ik niet omdat die superfood smoothies moeilijk is te ontleden kwa voedingswaarde.
Wat ik misschien erbij had moeten vermelden is ik ben noet van plan om pro te worden dit doe ik puur voor me zelf ik vind het leuk om gezond bezig te zijn en wat meer spieren kweken en droog zijn in de zomer. Naar schatting denk ik toch wel zo 3500 kcal. Het zal er niet veel van ontwijken. Any tips voor een paar aanpassingen en is dit goed genoeg voor vooral spiergroei? Droog worden kan ik altijd in februari nog doen. Het gaat mij vooral om spiergroei met zo min mogelijk vet aankomen.

Hoeveel de cijfers precies zijn dat weet ik niet omdat die superfood smoothies moeilijk is te ontleden kwa voedingswaarde.
Wat ik misschien erbij had moeten vermelden is ik ben noet van plan om pro te worden dit doe ik puur voor me zelf ik vind het leuk om gezond bezig te zijn en wat meer spieren kweken en droog zijn in de zomer. Naar schatting denk ik toch wel zo 3500 kcal. Het zal er niet veel van ontwijken. Any tips voor een paar aanpassingen en is dit goed genoeg voor vooral spiergroei? Droog worden kan ik altijd in februari nog doen. Het gaat mij vooral om spiergroei met zo min mogelijk vet aankomen.

Ik weet niet wat die smoothies bevat ook dus 3500 kcal is dan wel echt een schatting. Als je vooral voor spiergroei gaat zou ik gewoon dit schema doen dan en kijken wat het wordt..Kom je te weinig aan, dan eet je meer.
IMO bevat een smoothie niet veel kcal en veel suikers, wat ook niet echt handig is, maar goed, daar zijn meningen over verdeeld.

Mijn onderhoud is trouwens 3200kcal.
School - fitness - werk.

---------- Toegevoegd om 21:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:47 ----------

Deze smoothies maak ik zelf he niet uit de winkel.
Smoothies bevatten zo'n 300kcal+/-
Thanks voor de advies.

Als de smoothies zo'n 300 kcal zijn en je het zelf maakt, hoezo kan je dan niet je totaal aan kcal en je macro's berekenen?

Ze zijn niet precies 300 dat was weer een schatting. Maar persoonlijk voor mezelf vind ik tellen onnodig aangezien ik niet op stage hoef en mijn doel is om gespierder te worden als hobbie niet professioneel zeg maar. Ik weet dat je over je onderhoud moet zitten om te groeien maar ik weet dat ik over de onderhoud zit. Het ging mij er eigenlijk meer om de voedingswaarde, of de aantal complexe carbs genoeg zijn aangezien ik die alleen eet als ontbijt en post workout en of er voldoende fibers, omega3 zuren, vitamine, mineralen etc in zitten.

Ze zijn niet precies 300 dat was weer een schatting. Maar persoonlijk voor mezelf vind ik tellen onnodig aangezien ik niet op stage hoef en mijn doel is om gespierder te worden als hobbie niet professioneel zeg maar. Ik weet dat je over je onderhoud moet zitten om te groeien maar ik weet dat ik over de onderhoud zit. Het ging mij er eigenlijk meer om de voedingswaarde, of de aantal complexe carbs genoeg zijn aangezien ik die alleen eet als ontbijt en post workout en of er voldoende fibers, omega3 zuren, vitamine, mineralen etc in zitten.

Dit weet ik pas als je post hoeveel eiwit, koolhydraat en vetten erin zit.
Of verwacht je van mij dat ik ga uitrekenen voor je hoeveel koolhydraten er in je voeding zit..?

Terug
Naar boven