XXL Nutrition

Graag tips 2 dagen trainingsschema gecombineerd met fietsen

paul1

Novice
Waardering
0
Lengte
1m68
Massa
53kg
Hallo, mijn naam is Paul ben 32 jaar. Slechts 1.70m kort en ong. 53 kg droog aan de haak. Ik zou graag wat meningen willen horen omtrent het gecombineerd trainen voor zowel een 2-daags massa schema maar daarnaast fiets ik ook 2 a 3 dagen in de week een 30 a 60km op de racefiets/mountainbike. Ik train op dinsdag en vrijdag en heb 3 kwartier tot mijn beschikking daarnaast wil ik zoveel mogelijk fietsen omdat dit nu eenmaal een fijne hobby is (voor mij dan..haha!)
ik heb reeds wat jaartjes ervaring met wat train werk maar heb nooit serieuze schema's aangehouden dus de effecten zijn er ook naar. Ik ben recentelijk weer begonnen met gewichten trainen.
Ik ben bang dat ik me zal overtrainen en hoop wat adviezen te kunnen krijgen omtrent het schema en oefeningen en de hersteltijd voor de benen.

Ik hoeg geen 80 kg te gaan wegen maar wil wel zoveel mogelijk effect krijgen met de training die ik ga doen. Mijn doel is in ieder geval de 60kg te passeren en van dit kinderlijfje af te komen..

Bedankt voor jullie tijd alvast!!

Ik doe een opleiding waarbij ik 3 dagen cardio doe, (dus het fietsen zegmaar) en nog twee tot drie keer krachttraining. Heb er geen problemen mee. Fietsen komt niet verkeerd aan op je gewrichten of iets dergelijks. Dus met fietsen zal je geen blessure krijgen. Met krachttraining kan je beter eerst goed opletten hoe je de oefeningen doet, en met een full bodyschema beginnen, om je lichaam weer te laten wennen aan gewicht training.

Bereken wat je dagelijks aan calorieën verbruikt, en zorg ervoor dat je in ieder geval MEER dan dat binnen krijgt.

Je spieren kunnen zichzelf pas groter en sterker maken met een overschot aan energie, ongeveer 500-1000 kilocalorieën extra is genoeg.

Train verder elke spiergroep 1 maal per week deftig (ook je benen, doet Lance Armstrong ook). Liever train je ook 3 of meer keer per week, dan heb je meer tijd en kun je dus efficiënter trainen en hoef je het niet af te raffelen.

Succes!

• Topic Starter Topic Starter
re:

Ik train nu 2x per week het bovenlijf en 1x per week benen. Ik doe dit middels deadlift, dus geen squats etc ivm eventuele overtraining. Verder doe ik zoveel mogelijk samengestelde sets en zo min mogelijk isolatie. Ik zal dit een paar weken gaan volhouden en kijken wat de resultaten zijn, keep you posted!

Terug
Naar boven