Fitness Seller

Grand theft auto V SPECS kan mijn pc het aan?

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, weinig over te vinden. Zou hem zelf iig niet hergebruiken eerlijkgezegd. Als je alleen al aan je cpu 110 wilt uitgeven zou ik op safe spelen.
Wat kan er gebeuren dan? kan die voeding alles naar de klote helpen ofzo?

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:49 ----------

Oké iets uitgebreider (zat eerder op werk en via Tapatalk). Die HKC kan je beter meteen in de vuilnisbak gooien.. Mijn vermoeden werden nog eens duidelijk bevestigd toen ik een test op HW.info las, schijnt dat hij in plaats van 550 watt slechts 400 watt levert. Iets van 70% efficiëntie, dat beloofd niet veel goeds en zoiets zou ik in ieder geval nooit in mijn systeem willen en daar moet je ook echt niet op gaan bezuinigen vind ik.
Wat kan er gebeuren dan?
En ik wil niet dat mijn pc kapot kan gaan natuurlijk dus kan ik hem in deze pc ook alvast vervangen?

En tweedehands voeding is geen probleem of? want dan haal ik er gewoon een op tweakers voor 50 euro ofzo.

---------- Toegevoegd om 17:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:50 ----------

Kun je niet beter wachten tot het spelletje uit is en dan kijken wat de eisen zijn ipv nu al van alles te kopen?
Eigenlijk wel maar m'n pc mag ook wel is een upgrade gebruiken dus ik doe het niet alleen voor het spel.

Ja man, het is belangrijk dat je voeding van goede kwaliteit is en krachtig genoeg is. Het is niet net als een harde schijf of videokaart dat als hij defect gaat je hem zo kan vervangen. Als je psu slecht is en defect gaat kan hij je moederbord/cpu/videokaart ook nog beschadigen. Ik zou het risico niet nemen en inderdaad gewoon een betere voeding nemen.

En @ovosnovo Je hebt natuurlijk gelijk, het blijft onzeker wat voor game het wordt. Maar alles wijst erop dat het een prima geoptimaliseerde game net als max payne 3 wordt. Zelfs geen port, want developer notes wijzen erop dat hij gelijktijdig naast de console versies is ontwikkeld.

Eigenlijk wel maar m'n pc mag ook wel is een upgrade gebruiken dus ik doe het niet alleen voor het spel.

geef eens een budget, zeg de native resolution van je monitor, en hoofdzaken waar je je pc voor gebruikt, en ik zal eens kijken naar een samenstelling.

geef eens een budget, zeg de native resolution van je monitor, en hoofdzaken waar je je pc voor gebruikt, en ik zal eens kijken naar een samenstelling.
Ik wil het proberen onder de 300 te houden tweedehands.
Maar dat word denk ik wel wat meer nu?

Ik gebruik de pc alleen voor forum's en een paar normale games ( samp, cod black ops 2 etc ) draait momenteel allemaal gewoon goed.

Ik zat te denken aan:
Voeding van 50 euro tweedehands ( een goed merk 650W of meer )
Cpu + moederbord tweedehands voor 150 euro kopen
Videokaart tweedehands voor 100 euro proberen te regelen ( eentje van een nieuwprijs 200 euro ofzo )

Dit is wel te doen toch?

Of kan ik eerst beter een goede videokaart plaatsen en dan proberen?
Want zoals ik al zij hoef ik niet op HIGH specs te spelen medium ofzo is ook goed.
Als ik maar geen lag heb daar heb ik een hekel aan.

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Ja man, het is belangrijk dat je voeding van goede kwaliteit is en krachtig genoeg is. Het is niet net als een harde schijf of videokaart dat als hij defect gaat je hem zo kan vervangen. Als je psu slecht is en defect gaat kan hij je moederbord/cpu/videokaart ook nog beschadigen. Ik zou het risico niet nemen en inderdaad gewoon een betere voeding nemen.

En @ovosnovo Je hebt natuurlijk gelijk, het blijft onzeker wat voor game het wordt. Maar alles wijst erop dat het een prima geoptimaliseerde game net als max payne 3 wordt. Zelfs geen port, want developer notes wijzen erop dat hij gelijktijdig naast de console versies is ontwikkeld.
Thnx dan gewoon even een andere voeding halen, tweedehands kan wel toch?

Ik wil het proberen onder de 300 te houden tweedehands.
Maar dat word denk ik wel wat meer nu?

Ik gebruik de pc alleen voor forum's en een paar normale games ( samp, cod black ops 2 etc ) draait momenteel allemaal gewoon goed.

Ik zat te denken aan:
Voeding van 50 euro tweedehands ( een goed merk 650W of meer )
Cpu + moederbord tweedehands voor 150 euro kopen
Videokaart tweedehands voor 100 euro proberen te regelen ( eentje van een nieuwprijs 200 euro ofzo )

Dit is wel te doen toch?

Of kan ik eerst beter een goede videokaart plaatsen en dan proberen?
Want zoals ik al zij hoef ik niet op HIGH specs te spelen medium ofzo is ook goed.
Als ik maar geen lag heb daar heb ik een hekel aan.

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:25 ----------

Thnx dan gewoon even een andere voeding halen, tweedehands kan wel toch?

Met een 7950(3gb versie) en een i5 sandy/ivy bridge ultra je gewoon de meeste current gen games, zelfs op 1080p. Ik weet nog steeds de native res van je monitor niet.

Ik denk dat die 2de hands zeker voor jouw budget mogelijk is. Een voeding 2de hands kopen is ms risicovoller, die gaan gemiddeld minder lang mee en hun effientie vermindert over tijd, en + 650w is overkill.

Ik weet trouwens niet hoe het met bitcoin mining zit, eens die market crashed gaan er veel top-end gpu's op de 2de hands markt komen.

Moet eerst werken, vandemiddag zal ik even kijken naar wat er op de 2de hands markt te krijgen is.

Laatst bewerkt:
Heb even wat opgezocht, en het leek mij het beste om moederbord+voeding gewoon nieuw te kopen, mede omdat ze nieuw toch al vrij goedkoop zijn. Je hebt dan volledige garantie + minder kans op defectie.

CPU: http://tweakers.net/aanbod/682733/intel-core-i5-3350p-ivy-bridge-socket-1155-processor.html
Voeding: http://tweakers.net/pricewatch/398089/xfx-550w-pro.html
Moederbord: http://tweakers.net/pricewatch/313110/asrock-b75-pro3-m.html
Videokaart: http://tweakers.net/aanbod/680592/asus-gtx660-ti-dc2-2gd5-met-ek-waterblock-en-backplate.html

CPU is een minder hoog geclockte 3570k, maar je kan in de toekomst er makkelijk het nieuwe equivalent van de GTX 780 bijzetten en hij zal het prima aankunnen.

Voeding is goed genoeg voor de videokaart. Heck, je kan er zelfs een kaart als de GTX 780 bijzetten.

Videokaart is ook prima. Hiermee kan je Battlefield 3, Bioshock infinite en Farcry 3 zonder al te veel moeite op ultra spelen. GTA 5 zal je denk ik minstens op medium 60fps of high 30fps kunnen spelen hiermee. Neem aan dat je een 1080p scherm hebt?

http://anandtech.com/bench/product/860

Enige wat wat lastig is dat je 3x moet bestellen.

http://afuture.nl/productview.php?productID=217257
http://afuture.nl/productview.php?productID=371166

Voeding + moederbord kan je hier bestellen.

EDIT: Zat nog even te zoeken op de suggestie van Calyptus, voor 10 euro meer heb je die kaart. Is niet significant beter zo te zien, maar wel 1GB meer vram.

http://tweakers.net/aanbod/678790/xfx-radeon-hd7950-double-dissipation-edition.html

Maar omdat het boven je budget gaat zou ik voor de 660 ti gaan.

Met een 7950(3gb versie) en een i5 sandy/ivy bridge ultra je gewoon de meeste current gen games, zelfs op 1080p. Ik weet nog steeds de native res van je monitor niet.

Ik denk dat die 2de hands zeker voor jouw budget mogelijk is. Een voeding 2de hands kopen is ms risicovoller, die gaan gemiddeld minder lang mee en hun effientie vermindert over tijd, en + 650w is overkill.

Ik weet trouwens niet hoe het met bitcoin mining zit, eens die market crashed gaan er veel top-end gpu's op de 2de hands markt komen.

Moet eerst werken, vandemiddag zal ik even kijken naar wat er op de 2de hands markt te krijgen is.
Ik weet niet wat native resolutie is maar ik heb een 27 inch scherm kan je daar wat mee? ( hij staat nu op 1920x1080 )

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

Thnx voor de tips man!

Ik weet niet wat native resolutie is maar ik heb een 27 inch scherm kan je daar wat mee? ( hij staat nu op 1920x1080 )

---------- Toegevoegd om 16:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

Thnx voor de tips man!

27 inch is meestal 1920x1080 of 2560x1440 native res. Ms type eens geven?

Thnx voor de tips man!

Dan is 1920x1080 zeer waarschijnlijk je native resolutie ;) Zou een beetje zonde zijn als je 1080p draait op een duur 27'' scherm dat 2560x1440 aan kan haha.. Als het nou 2560x1440 was geweest op 27'' had je wat meer gpu power nodig gehad. Voor 1920x1080 kan je met een GTX 770/R9 280x/79xx zo'n beetje alle huidige games (bekende uitzonderingen daargelaten) op max settings spelen met meer dan genoeg frames (rond de 60 fps of hoger). Steeds een tier lager lever je iets in op performance.

Laatst bewerkt:
27 inch is meestal 1920x1080 of 2560x1440 native res. Ms type eens geven?
Hij staat op z'n hoogst nu dus ik denk dat het een 1920x1080 is.
Het is een philips 273EL LCD

---------- Toegevoegd om 20:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:59 ----------

Dan is 1920x1080 zeer waarschijnlijk je native resolutie ;) Zou een beetje zonde zijn als je 1080p draait op een duur 27'' scherm dat 2560x1440 aan kan haha.. Als het nou 2560x1440 was geweest op 27'' had je wat meer gpu power nodig gehad. Voor 1920x1080 kan je met een GTX 770/R9 280x/79xx zo'n beetje alle huidige games (bekende uitzonderingen daargelaten) op max settings spelen met meer dan genoeg frames (rond de 60 fps of hoger). Steeds een tier lager lever je iets in op performance.
Ahh mooi dat scheelt ook weer.

Wanneer is de release?

14 november 2014 las ik ergens? De officiële requirements laten nog even op zich wachten.

Maar goed, voor een tweedehands gpu zou ik max. 150 euro uitgeven in jouw geval, hoe minder hoe beter. De HD 7950 van AMD die nu goed geprijsd is kom je gloednieuw al tegen vanaf 160-170 euro, dus dat blijft de sweet spot om zo goed als alles op de hoogste settings te kunnen draaien rond de 50-60 fps gemiddeld. Als je op medium settings wilt spelen haal je met een GTX 750ti (ongeveer 135-140 euro) tussen de 40-60 fps afhankelijk van de game. Voor een gloednieuwe uit de winkel die sowieso alles max. kan spelen op jouw resolutie (R9-280x of GTX 770) ben je respectievelijk zo'n 240-280 euro kwijt, maar dat is dus boven jouw budget. De twee laatstgenoemde kom je soms nog tweedehands tegen rond de 200 euro, maar dan kan je net zo goed voor de HD 7950 gaan. Voor de rest een beetje benchmarks vergelijken van zoveel mogelijk games die je speelt.

14 november 2014 las ik ergens? De officiële requirements laten nog even op zich wachten.

Maar goed, voor een tweedehands gpu zou ik max. 150 euro uitgeven in jouw geval, hoe minder hoe beter. De HD 7950 van AMD die nu goed geprijsd is kom je gloednieuw al tegen vanaf 160-170 euro, dus dat blijft de sweet spot om zo goed als alles op de hoogste settings te kunnen draaien rond de 50-60 fps gemiddeld. Als je op medium settings wilt spelen haal je met een GTX 750ti (ongeveer 135-140 euro) tussen de 40-60 fps afhankelijk van de game. Voor een gloednieuwe uit de winkel die sowieso alles max. kan spelen op jouw resolutie (R9-280x of GTX 770) ben je respectievelijk zo'n 240-280 euro kwijt, maar dat is dus boven jouw budget. De twee laatstgenoemde kom je soms nog tweedehands tegen rond de 200 euro, maar dan kan je net zo goed voor de HD 7950 gaan. Voor de rest een beetje benchmarks vergelijken van zoveel mogelijk games die je speelt.

Rond die tijd komt ook far cry 4 uit. Kan nu al niet wachten!!!!

Rond die tijd komt ook far cry 4 uit. Kan nu al niet wachten!!!!

Ja Rockstar zelf houdt het op najaar 2014/Q3-Q4 2014 tot op heden, lekker veilig :roflol: Een Deense webshop schijnt de exacte datum te hebben gelekt (zo zijn ze op 14 november gekomen voor de EU), en daarop gebaseerd gaan ze uit van een release op 11 november in de VS. Het blijven allemaal geruchten uiteraard, maar het lijkt mij logisch dat ze wel willen concurreren met andere ''AAA-titels''.

Ja Rockstar zelf houdt het op najaar 2014/Q3-Q4 2014 tot op heden, lekker veilig :roflol: Een Deense webshop schijnt de exacte datum te hebben gelekt (zo zijn ze op 14 november gekomen voor de EU), en daarop gebaseerd gaan ze uit van een release op 11 november in de VS. Het blijven allemaal geruchten uiteraard, maar het lijkt mij logisch dat ze wel willen concurreren met andere ''AAA-titels''.

Volgends wehkamp in september al?
http://www.wehkamp.nl/entertainment...ay1lap1LrNElJghFEa80zjpJtWEGEWR8YMaAu5a8P8HAQ

Dat zegt niks en is misschien gebaseerd op oude berichten, op Bol.com staat er 31-12-2014 maar dat doen ze gewoon omdat dat de uiterste datum is gezien Rockstar Q3-Q4 aangeeft :roflol: Het blijft een pre-order, dus ja ze leveren gewoon wanneer het binnen is, ongeacht de datum. Blijft gewoon afwachten, net als de PS3 en Xbox 360 versie moet Rockstar op een gegeven moment wel met een persbericht en exacte datum komen.

Ik dacht dat er een GTA5 thread was, ?!
maar kan het niet vinden, dan gooi ik het hier even (ook voor mezelf)..

officiële release datum:
31-12-2014.

Kan zijn dat het een dag eerder of later wordt :roflol::windup:
pfffffffffffffff

Meeste gamesites gaan uit van 14 november dacht ik.

Terug
Naar boven