Fitness Seller

graspop eerste namen bekend

hehe ouwe rot, toch zou ik zeggen dat de jaren negentig de hoogdagen zijn van metal, was het daarvoor niet meer van die typische hardrockmeuk

Sorry maar de 80's waren 100% zeker de hoogdagen !!! en der was wel veeeeel meer dan hardrock in de 80's ;)

Als bekenste:
- Thrash metal
- heavy metal
- first wave of black metal
- death metal
(en uiteraard AOR en glam/hair metal)

On topic: graspop word de max !!! ik luister persoonlijk uitsluitend naar 80's metal en met die namen (angel witch, journey, scorpions, whitesnake, JUDAS PRIEST, OZZY OSBOURNE) ben ik echt blij !!! Alleen nog wat old school Thrash en het is in orde voor mij :P

22... je bent vast opgegegroeid met slipknot hé. kan het begrijpen dat het niet leuk is om dan iets slecht over je favoriete bandje te horen. het is al jaren armoe troef in metalland, geen enkele nieuwe band meer die er met kop en schouders bovenuit steekt en dan wordt men al snel blij van een bende clowns die wat stoer staan te zwaaien met gitaren maar er niet kunnen op spelen... oew :( sad but true story, brah. ga jij je nu maar eerst eens verdiepen in de rock 'n' rollgeschiedenis, you've got a lot to learn.

:trollfacex:
Jaja, vroeger was alles beter en wat wij luisteren is niks en omdat we jong zijn kennen we niks van muziek van vroeger, altijd leuk om te discuteren met mensen met zo'n instelling ... :rolleyes:

OT: Spijtig van al die metalcore, niet omdat ik het slechte muziek vind(hoewel ik die vocals niet altijd zoveel vind), maar deze stijl klinkt imo live nooit zo goed als Heavy/Power metal.

Volbeat, Arch enemy, Firewind, Arkona, Judas Priest en Sepultura zal ik zeker kijken als ik ga, maar momenteel zijn er nog niet genoeg goeie namen voor mijn weinige geld aan op te maken.

Ik ga in alle geval niet meer aan m'n haar laten knippen tot graspop misschien komt het zelf tot het midden van m'n rug. Tkomt nu net voorbij de schouders

nvt

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Het feit dat de headliners bejaard zijn lijkt mij eerder om volk te trekken en verschillende doelgroepen aan te spreken (niet dat de muziek slecht is uiteraard)

Sorry maar de 80's waren 100% zeker de hoogdagen !!! en der was wel veeeeel meer dan hardrock in de 80's ;)

Als bekenste:
- Thrash metal
- heavy metal
- first wave of black metal
- death metal
(en uiteraard AOR en glam/hair metal)

On topic: graspop word de max !!! ik luister persoonlijk uitsluitend naar 80's metal en met die namen (angel witch, journey, scorpions, whitesnake, JUDAS PRIEST, OZZY OSBOURNE) ben ik echt blij !!! Alleen nog wat old school Thrash en het is in orde voor mij :P

* AOR en glammetal zijn niet eens metal.
* first wave of black metal is gewoon tamme hardrock met griezelige teksten. black metal kwam pas echt van de grond met burzum, emperor, mayhem etc
* death metal ken zijn hoogtepunt ook pas echt begin jaren 90 (morbid angel, deicide, ...) en wordt pas echt goed met die zweedse gothenburg bands
* thrash en heavy metal geef ik je gelijk in, maar daar tegenover staan tal van nieuwe en innovatievere bands en genres.

Allreet, een dezer nekeer doen :)

---------- Toegevoegd om 18:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:45 ----------

het is trouwens nu even lang als rocco's haar op Fodman's avatar

* AOR en glammetal zijn niet eens metal.
* first wave of black metal is gewoon tamme hardrock met griezelige teksten. black metal kwam pas echt van de grond met burzum, emperor, mayhem etc
* death metal ken zijn hoogtepunt ook pas echt begin jaren 90 (morbid angel, deicide, ...) en wordt pas echt goed met die zweedse gothenburg bands
* thrash en heavy metal geef ik je gelijk in, maar daar tegenover staan tal van nieuwe en innovatievere bands en genres.

Je snapt m'n punt niet, ik legde gewoon uit dat de 80's GEEN "typische hardrockmeuk" waren...
En de hoogdagen van metal waren voor de bands ZEKER de 80's want niemand kreeg in de 90's (en volgende jaren) zo'n budgetten voor hun platen; laat staan voor al de promotie !

Je snapt m'n punt niet, ik legde gewoon uit dat de 80's GEEN "typische hardrockmeuk" waren...
En de hoogdagen van metal waren voor de bands ZEKER de 80's want niemand kreeg in de 90's (en volgende jaren) zo'n budgetten voor hun platen; laat staan voor al de promotie !

Dat van die hardrockmeuk was misschien overdreven, en van die budgetten kan in niet meespreken. Maar louter kwalitatief gezien is er uit de jaren 80 weinig vooruitgekomen boven die enkele megabands die nu nog spelen, maar das misschien inderdaad meer een discussie over smaak.

Dat van die hardrockmeuk was misschien overdreven, en van die budgetten kan in niet meespreken. Maar louter kwalitatief gezien is er uit de jaren 80 weinig vooruitgekomen boven die enkele megabands die nu nog spelen, maar das misschien inderdaad meer een discussie over smaak.

;)

Anyway ik kijk al uit naar GMM! ik ga naar Hellfest ook... jammer dat het zo ver is :s

Leuk zo'n instelling van "mijn muzieksmaak is de beste, en wie andere muziek goed vindt, is een klein kindje die de echte muziek nog moet ontdekken".

De vrijdag is echt ****ing epic ! Heaven Shall Burn + Sepultura + Parkway drive = eargasm to the max

Heh ik heb heel veel naar metalcore/hardcore geluisterd een jaar of 5-7 terug, nu eigenlijk helemaal niet meer (al 4-5 jaar die-hard old school 80's metal :D )

Ik herinner me nog heaven shall burn in een hele kleine zaal !!! Ik heb een pak van die nu heel bekende bands gezien in cafés enzo!

Niet te geloven hoe dingen veranderen...

---------- Toegevoegd om 11:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:50 ----------

Allee ik spreek hier over BEKENDE metalcore/hardcore bands

;)

Anyway ik kijk al uit naar GMM! ik ga naar Hellfest ook... jammer dat het zo ver is :s

Veel interessanter dan GMM op alle vlakken!! De enige reden waarom ik voorlopig naar GMM zou gaan zijn Electric Wizard, Ozzy en Scorpions.
Die staan ook op Hellfest met nog een hele lading andere interessante bands (Bolt Thrower, Sodom, Coroner, Kylesa, The Gates of Slumber, Vader, Krisiun, Grave, Karma to burn, The exploited, The Melvins...).

De keuze is vlug gemaakt dus...

• Topic Starter Topic Starter
update:

Arkona
Cavalera Conspiracy
times of grace

deze bands zijn ook toegevoegd aan de affiche

Tot nu toe alleen vrijdag interessant, jammer dat Arch Enemy op zaterdag optreden en Rob Zombie op zondag...

Veel interessanter dan GMM op alle vlakken!! De enige reden waarom ik voorlopig naar GMM zou gaan zijn Electric Wizard, Ozzy en Scorpions.
Die staan ook op Hellfest met nog een hele lading andere interessante bands (Bolt Thrower, Sodom, Coroner, Kylesa, The Gates of Slumber, Vader, Krisiun, Grave, Karma to burn, The exploited, The Melvins...).

De keuze is vlug gemaakt dus...

CORONER word echt te hek !!! En Sodom live is een feest :P ik sprak ooit met de drummer over Belgische bieren enzo! Echt chille gasten!
Mja heel de Hellfest affiche is gewoon de max !

Sodom gaat nu 4 feb ook naar de Biebob ee! ik kan jammer genoeg niet gaan..

Terug
Naar boven