XXL Nutrition

Griekenland op ploffen. Euro bijna dood

Micro economie van de gewone man. Tijdens een referendum stemt 80 procent van een bevolking ook vaak tegen macro economische hervormingen vanwege dat soort klein burgerlijke percepties waarop hun doorslaggevende argument voor de besluitvorming exclusief wordt gemaakt.

Daarom is directe democratie een farce.

Hulde.

Man o man

wat een gezeik over de euro. Zonder de euro zouden veel europese landen zwarte sneeuw gezien hebben tijdens deze crisis, grote kans dat er dan van je eigen munt niet veel was overgebleven.

Griekenland moet gewoon eens grondig hun boeltje gaan aanpakken en die nest ambtenaren buitengooien. Communistische toestanden hebben nooit gewerkt en maken elke economie/samenleving kapot.

+1

Houston is zo'n persoon die over een tijdje een topic maakt over de countdown tot december 21 2012, waar hij als leider van de doom worshipers naar voren treed op dbb.

GeensT, net zoiets als Ergogenics. Soms zit er wel iets leuk tussen het puin maar blijft toch overwegend puin.

Hun laatste aanwinst Van Pruisen..verschrikkelijk slechte schrijver zeg, afschuwelijk.

Tja of de euro nou een goed idee was of niet, dat is toch al te laat. Destijds waarschuwde de VS er wel expliciet voor en ze hebben hun gelijk gekregen. Voor Nederland was het vooral een pro-europese keuze. De gulden was destijds een van de sterkste en stabiele munten van Europa. Daarnaast heeft het ook enkele voordelen opgeleverd, denk aan Duitsland waar het grootste deel van de export heen gaat, geen valutarisico's meer. Maar inderdaad, landen met zon groot tekort op de lopende rekening zoals Griekenland kan je er beter niet bij hebben. Teruggaan naar de gulden is geen optie, wel een optie is om de rijkere landen van de EU hun eigen euro te geven en de wat mindere landen van de EU.

• Topic Starter Topic Starter
ll

Laatst bewerkt:
Goede vraag man, ik vraag het me ook regelmatig af :o

Maarre, je bent wel een soort van e-stalker he?

:who:

De euro verdwijnt niet meer.

Maakt u klaar de Turkse lire staat klaar!

Morgen long in goud. :thumbup:

lol, gaat nooit gebeuren.
De euro is een ijzersterke munt.
Het is de politiek in diverse europese landen die de druk op de munt zet.
Ook België gaat eens dringend hervormd mogen worden of we komen in dezelfde situatie als griekenland terecht.

Hun laatste aanwinst Van Pruisen..verschrikkelijk slechte schrijver zeg, afschuwelijk.

Blijf dan weg bij geensT.

Van Pruisen zit er overigens al maaaanden

U bent eauwig fan begrijp ik?

Als je geen fan bent van die site Klaasje waarom reageer je daar dan zo veel op spitsnieuws en geensT?

Goede vraag man, ik vraag het me ook regelmatig af :o

Maarre, je bent wel een soort van e-stalker he?

priceless :roflol:

jep....dat was te verwachten met die klote munt van moment 1 :D

Ik zou zo snel niet weten wat ik TEGEN de euro zou moeten hebben.
Maar in het conservatieve DBB-wereldje passen de reacties hier perfect :)

Terug
Naar boven