XXL Nutrition

Gristenen geven nieuwe uiting aan extreme stupiditeit

dus christenen belachelijk maken is wel geoorloofd?

wie is er hier kinderachtig bezig dan?
;)

christenen zijn de grootste hypocrieten die er rondlopen. Zelf zagen over verdraagzaamheid,... hoor ze hier nu bezig, kijk naar de folder.
En dan moet ik niet gaan beginnen over christenen in de geschiedenis want DAMN, ben k uren over aant zagen.

@dannymarx: "Alleen al die drang om te bewijzen dat er geen God is laat mij zien dat Hij er wel is"

eerste opmerking erop: ALS er al een god (let op! zonder hoofdletter) zou zijn, waarom zou die ene moer om ons mensen geven, denk even na, MILJARDEN ORGANISMEN hier op aarde alleen al, niet te spreken over leven in het heelal, waar wij 'lozers van mensen' te dom voor zijn om te ontdekken.
Precies weer de ijdelheid van de (gelovige)mens om zich zo hoog op 'de ingebeelde ladder' te stellen, net onder HET OPPERWEZEN.

2de opmerking: jij gelooft in god, dus je gelooft waarschijnlijk in het hiernamaals. Hmm probleempje, ik kan niet in mijn auto/ruimteschip stappen en naar het hiernamaals reizen. Conclusie: het hiernamaals ligt 'in een andere dimensie' bij gebrek aan een betere term.
2de probleem, hoe gaat het DODE lichaam naar die andere dimensie?
Daar hebben de idiote christenen weer een verklaring voor: namelijk de ziel, die kan naar daar reizen.
DEFINIEER HET WOORD ZIEL... gaat niet, aangezien wat een bepaalde mens tot mens maakt gewoon zijn hersenen zijn, in dat orgaan zit immers alle informatie opgeslagen die ons maakt tot wie we zijn. Hersenen zijn puur fysisch en kunnen bijgevolgd niet naar het hiernamaals => wanneer we dood zijn, weten we niets meer en liggen we fijn onder de grond te rotten:).

Wat een artikel zeg. Voor je mening opkomen is één ding, maar dit is liegen, en inderdaad de dingen verdraaien.
Het dringt nog steeds niet tot de mensen door dat er helemaal niet zoiets bestaat als een discussie tussen wetenschap en religie.
Je kan discussiëren over de bijbel, en je kan discussiëren over de evolutieleer, maar ze zitten beide in een totaal aparte wereld.

In de wetenschap wordt uitgegaan van een theorie die wordt gestaafd met bewijsmateriaal. Religie werkt niet met bewijsmateriaal, maar met één of ander heilig boek. En eerlijk vind ik de pogingen van onder andere christenen om hun scheppingsverhaal te staven ontzettend zielig. Het enige wat men doet is proberen huidige theorieën ontkrachten, wat helemaal niets zegt over god.

Laten we een voorbeeld gebruiken. Er was eens een grieks filosoof die bedacht dat licht iets is dat uit de ogen zelf komt, en we daardoor kunnen zien.
Stel dat we dan een foldertje laten rondgaan, waarin staat dat het ligt niet uitgaat als we onze ogen toedoen, is dit dan het bewijs dat licht iets goddelijk en onverklaarbaar is? Nee, het betekent enkel dat de licht-uit-ogen-theorie fout is.

Hetzelfde gebeurt met evolutietheorie. Eén of andere creationist vind een orgaan/cel/dier dat je niet meteen kan verklaren met evolutie (intermediare versies van een vleugel, oog; het imperfectieprobleem; het perfectieprobleem; statitische waarschijnlijkheden;...). De biologen denken na en komen ofwel uit op een oplossing binnen de huidige theorie, ofwel op een aanpassing van de theorie, ofwel op een totaal nieuwe theorie.

Bij geen van deze opties komt god aan bod. Want god is PER DEFINITIE onbewijsbaar. Als we een wetenschappelijk bewijs konden leveren voor god (bvb god is één over andere vorm van energie die we kunnen meten en zo), dan is het god niet, maar iets fysisch, iets wereld.
Hieruit volgt rechtstreeks dat god bewijzen niet mogelijk is, en nooit mogelijk zal zijn.
Elke poging om echte theorieën aan te vallen heeft enkel tot gevolg dat de wetenschap wordt uitgedaagd, en zichzelf kan verbeteren.

wetenschappers voelen zich op hun teentjes getrapt en als reactie gaan ze maar met modder gooien?
:roflol:
Vuile k*tchristen! Wie denkt hij wel dat hij is, hij kan zijn folder in zijn reet steken!

Dat is met modder gooien, je onderbouwde mening er over geven is dat niet.

http://www.oude-wereld.nl/

Krijgen kinderen dan soms geen informatie?

In de media, musea en schoolboeken hoor of lees je gewoonlijk maar van één verklaring voor het ontstaan van de mens: het evolutiemodel. In werkelijkheid bestaan er twee wetenschappelijke ontstaansmodellen. De onderzoeksgegevens kunnen op twee manieren in een verklarend model worden geordend. Het evolutiemodel is niet per definitie het juiste model. Er bestaan zelfs grote twijfels: een groep van vijf professoren gaf in 1991 aan dat de evolutietheorie geen globale verklaring meer heeft voor de ontwikkeling van het leven op aarde. Met tweehonderd natuurwetenschappers waren zij bijeen geweest in de Franse stad Tours en tot deze conclusie gekomen.
Het tweede belangrijke ontstaansmodel is het bijbels ontstaansmodel, in wezen de zienswijze van vóór de opkomst van het evolutiedenken anderhalve eeuw geleden (de zienswijze van veel pioniers van de wetenschap), maar wel aangevuld en bijgesteld aan de hand van recent onderzoek. Dit model gaat uit van de betrouwbaarheid van de oude, bijbelse geschriften en probeert daarop voort te bouwen met de laatste inzichten uit de diverse vakgebieden. Net als ieder model is het gebaseerd op vooronderstellingen en met behulp daarvan worden de gegevens tot een logisch geheel geordend. Het bijbels ontstaansmodel biedt wetenschappelijk gezien een even waardevolle verklaring als het evolutiemodel. Over dit model hoor of lees je echter gewoonlijk niets in de media, musea en schoolboeken. Helaas moet dus worden geconstateerd dat kinderen gewoonlijk maar half worden geïnformeerd.

zoals je ziet, zelfs wetenschappers en professoren twijfelen al aan 1 evolutie model.
;)
Opnieuw, het bijbels scheppingsverhaal is geen "model", het is gebaseerd op niets. Modellen kan je op basis van het bewijsmateriaal tegenover elkaar afwegen, dat lukt hierbij niet.
Laat ik even een fictieve poging doen (fictief, want officieel weet ik dat discussie nutteloos is):
Fox zei:
Als god alles gemaakt heeft en zo, waarom zijn onze zaadleiders dan zo slecht gelegd?
Creationist zei:
Daar zal God best een goeie reden voor gehad hebben
Fox zei:
Als god alles gemaakt heeft en zo, waarom is ons oog dan van zo'n slecht design?
Creationist zei:
Daar zal God best een goeie reden voor gehad hebben

Zie je wat ik bedoel? Jou "bijbels model" kan per definitie alles verklaren (want god is alwetend en almachtig). Leuk, als je gelooft, en alle respect voor mensen die er in geloven. Maar op wetenschappelijk vlak heeft het geen enkele waarde. Vandaar dat het in een les biologie op school niet mag gegeven worden, biologie is een wetenschap. Stuur je kind naar een katholieke school en hij krijgt het wel te horen.

Nog even iets over dat evolutietheorie niet het juiste model zou zijn: uiteraard! Het boek van Darwin is 150 jaar oud hé. Het heeft de evolutiebiologie in een stroomversnelling gebracht en vele principes worden nog steeds als juist gezien. Maar inmiddels zijn er andere mechanismen een toegevoegd, bepaalde aspecten bijgesteld en zelfs het systeem van natuurlijke selectie wordt al lang niet meer aanzien als de enige mogelijkheid.
Wetenschap is een dynamisch iets.

Dus Klusmier: ik heb altijd gezegd dat ik respect heb voor je geloof, maar besef goed waar je aan begint voor je hier ook over wil discussiëren.

Nog even over dit:
Het tweede belangrijke ontstaansmodel is het bijbels ontstaansmodel, in wezen de zienswijze van vóór de opkomst van het evolutiedenken anderhalve eeuw geleden
Het evolutiedenken is een stuk ouder dan de bijbel zelf.

Mwa, de geplande 6 miljoen folders gaan denk ik via de standaard kanalen verspreid worden. Kan me niet voorstellen dat ze zoveel vrijwilligers hebben.

Ik werk bij de post, dus die komen nooit aan in mijn wijk :D

En krijgen we dat oog-argument weer hoor... pff.
Hier heb ik toevallig een voorbeeld van wat duidelijk maakt dat het best mogelijk is door evolutie; kwallen. Deze hebben geen ogen maar een aantal zenuwknopen, waarmee ze kunnen waarnemen of er iets in de buurt van ze komt of niet. Een primitief oog dus. Verder weten we dat kwallen een van de eerste diersoorten zijn, dus dikke kans dat dit door evolutie verder is ontwikkeld tot ogen.

Ik werk bij de post, dus die komen nooit aan in mijn wijk :D

En krijgen we dat oog-argument weer hoor... pff.
Hier heb ik toevallig een voorbeeld van wat duidelijk maakt dat het best mogelijk is door evolutie; kwallen. Deze hebben geen ogen maar een aantal zenuwknopen, waarmee ze kunnen waarnemen of er iets in de buurt van ze komt of niet. Een primitief oog dus. Verder weten we dat kwallen een van de eerste diersoorten zijn, dus dikke kans dat dit door evolutie verder is ontwikkeld tot ogen.
Ja, dat bedoelde ik:p

Definitie van reglie = zwakzinnigheid ;)

Ow gaan we weer,echt een dbb kwaal is dat...vergeet een letter tijdens het typen en ze hebben een punt hoor !

de duivel is idioot bezig als hij zulke zwakke ideeen gaat uitvoeren...........en ook nog laat posten door nog grotere idioten!
:roflol:

JESUS IS THE WINNERMAN!!
:D

En winnerman is geen woord.

Maar goed, jij hebt sowieso moeite met scheiding tussen fictie en realiteit.

Maar als jullie zo zeker zijn van je theorie moet je geen angst hebben dat er andere een keuze gegeven word aan de mensen.
Als ik op het strand wandel en ik vind een schelpje: Ik weet dat die aangespoeld is en gewoon uit de zee komt.
Als ik op het strand wandel en ik vind mijn naam geschreven met schelpjes: Ik besef dat dit niet kan door de zee en dat iemand ze daar heeft neergelegd. Elke keer weer opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw zo vaak ik het kan zeggen hebben organismen zich verder ontwikkeld in goede zin. Doe me niet lachen.

Statistisch gezien is de kans dat er schelpen aanspoelen die jouw naam spellen groter dan de kans dat er iemand is die deze schelpen uit niets laat ontstaan en ook nog eens jouw naam weet.

En blijkbaar heb je je nog steeds niet verdiept in de evolutietheorie.

Met alle respect hoor, maar die folder komt op mij over alsof hij gericht is op een stelletje infantiele wezens.
Ik ga ervan uit, naar de manier van aanspreken, dat deze brochure op kinderen gericht is?
Vraagje:
Gebruik je wel is een tv?
Gebruik je wel eens een mobiele telefoon?
Gebruik je wel eens medicijnen?
Werkt meestal allemaal perfect, toch?
Zodra de wetenschap echter richting God gaat zit wetenschap meteen verkeerd....
Maar ja, als Christenen op deze manier kinderen willen indoctrineren moeten ze dat vooral doen. Mensen die dusdanig ontwikkeld zijn dat ze wel zelf kunnen redeneren en niet alles voorgekauwd hoeven te krijgen zullen de brochure zo zien zoals hij op ons overkomt. Kinderachtig, leugenachtig en geschikt voor de open haard.

Mss moeten we maar allemaal moslim worden als gelovigen toch perse in iets moeten geloven.

Als ik me niet vergis is de Islam wel pro-wetenschappen ingesteld.

Verder hoop ik dat er nog eens creationisten aan men deur komen bellen, ik denk dat ik een tegenargument op ongeveer elk ding in die folder kan geven. Kan ik lekker nutteloos discussieren :D

• Topic Starter Topic Starter
Mh, als christen zelf ben ik het ermee eens dat er weinig goede flyers zijn.
Maar als jullie zo zeker zijn van je theorie moet je geen angst hebben dat er andere een keuze gegeven word aan de mensen.
Als ik op het strand wandel en ik vind een schelpje: Ik weet dat die aangespoeld is en gewoon uit de zee komt.
Als ik op het strand wandel en ik vind mijn naam geschreven met schelpjes: Ik besef dat dit niet kan door de zee en dat iemand ze daar heeft neergelegd. Elke keer weer opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw zo vaak ik het kan zeggen hebben organismen zich verder ontwikkeld in goede zin. Doe me niet lachen.
En aan zoutzak: Alleen al die drang om te bewijzen dat er geen God is laat mij zien dat Hij er wel is :)

Is het ironisch dat je laatste zin nu precies doet wat je anderen verwijt? 'alleen al die drang om te bewijzen dat er wel een god bestaat laat mij zien dat hij (?) er niet is'

Mss moeten we maar allemaal moslim worden als gelovigen toch perse in iets moeten geloven.

Als ik me niet vergis is de Islam wel pro-wetenschappen ingesteld.

Verder hoop ik dat er nog eens creationisten aan men deur komen bellen, ik denk dat ik een tegenargument op ongeveer elk ding in die folder kan geven. Kan ik lekker nutteloos discussieren :D

De islam pro-wetenschappelijk ingesteld... Ben erg benieuwd waar je dat op stoelt. Net zo'n fabelachtige bedoeling als de bijbel.

@ Flying Fox; goede post, maar één puntje. Creationisten hebben m.i. nog NOOIT iets gevonden waar de evolutietheorie zich omheen moest ontwikkelen.

builderB;3306415]Is het ironisch dat je laatste zin nu precies doet wat je anderen verwijt? 'alleen al die drang om te bewijzen dat er wel een god bestaat laat mij zien dat hij (?) er niet is'

:) Ik ben ook geen folders aan het rondbrengen. Je hebt me trouwens nooit een topic zien beginnen over God. Wel reageer ik erin, maar ik dring niks op ;)

@ Flying Fox; goede post, maar één puntje. Creationisten hebben m.i. nog NOOIT iets gevonden waar de evolutietheorie zich omheen moest ontwikkelen.
Ik bedoelde dat het enige wat een creationist zou kunnen bekomen met argumenten is gaten vinden in de evolutietheorie, groot of klein. Maar daarmee kan hij zijn eigen "model" niet bewijzen.

• Topic Starter Topic Starter
Ik bedoelde dat het enige wat een creationist zou kunnen bekomen met argumenten is gaten vinden in de evolutietheorie, groot of klein. Maar daarmee kan hij zijn eigen "model" niet bewijzen.

Hehe, oké, but I was just trying to be funny :D Ik eet m'n schoen op als een creationist een echt gat vindt in de evotheorie. Het zou overigens wel een grote stap voorwaarts zijn: het zou de eerste creationist zijn die de evolutietheorie begrijpt.

Terug
Naar boven