AndroidHealthClinic

Gristenen geven nieuwe uiting aan extreme stupiditeit

klein vraagje klusmier, WAAROM geloof jij in god/jezus? (ik ben er bijna 100% zeker van dat dit 'geloof' jou AANGELEERD is, door ouders,omgeving,...)

klein vraagje klusmier, WAAROM geloof jij in god/jezus? (ik ben er bijna 100% zeker van dat dit 'geloof' jou AANGELEERD is, door ouders,omgeving,...)

ik geloof omdat ik denk dat naastenliefde de samenleving weer bij elkaar kan brengen.

geen ruzie of oorlogen meer, maar door goed met elkaar te kunnen en willen communiceren elkaar de helpende hand te bieden.

tot hier hoef je idd niet te geloven, ieder mens is tot dit in staat!

Jezus heeft, ruim 2duizend jaar geleden, al bewezen dat je veel mensen sterker kan maken door hun zelfkennis en zelfvertrouwen te geven ipv anderen angst aan te jagen en zodoende misbruik te maken van de ontstane situatie.
;)

ik heb idd het geloof meegekregen in mijn opvoeding, maar dit was slechts als Nederlands Hervormde Kerk, het topje van de ijsberg.

ik heb ruim 10~15 jaar zonder God geleefd, geen kerk bezocht, niet gebeden, doen wat God verboden heeft.........toch heeft het geloof mij doen inzien dat het een handreiking bied naar een betere maatschappij.

ik geloof omdat ik denk dat naastenliefde de samenleving weer bij elkaar kan brengen.

geen ruzie of oorlogen meer, maar door goed met elkaar te kunnen en willen communiceren elkaar de helpende hand te bieden.

tot hier hoef je idd niet te geloven, ieder mens is tot dit in staat!

Jezus heeft, ruim 2duizend jaar geleden, al bewezen dat je veel mensen sterker kan maken door hun zelfkennis en zelfvertrouwen te geven ipv anderen angst aan te jagen en zodoende misbruik te maken van de ontstane situatie.
;)

ik heb idd het geloof meegekregen in mijn opvoeding, maar dit was slechts als Nederlands Hervormde Kerk, het topje van de ijsberg.

ik heb ruim 10~15 jaar zonder God geleefd, geen kerk bezocht, niet gebeden, doen wat God verboden heeft.........toch heeft het geloof mij doen inzien dat het een handreiking bied naar een betere maatschappij.

Je beantwoordt mijn vraag niet, (je zegt dat je gelooft da naastenliefde de mensen bij mekaar kan brengen), mijn vraag was waarom je gelooft in een god, of goddelijke jezus?
Dus wat jou overtuigd heeft dat er een 'puppetmaster' ons lot bepaald?

geloof heeft niets te maken met die dingen die je opnoemt, in sommige gevallen leid geloof tot oorlog, en in andere gevallen juist niets
sommige mensen die veel om anderen geven zijn juist niet gelovig en andersom etc etc..

Je beantwoordt mijn vraag niet, (je zegt dat je gelooft da naastenliefde de mensen bij mekaar kan brengen), mijn vraag was waarom je gelooft in een god, of goddelijke jezus?
Dus wat jou overtuigd heeft dat er een 'puppetmaster' ons lot bepaald?

in mijn eerste zin ligt je antwoord.

ofwel je kan niet lezen, ofwel je acepteert het niet als antwoord.

in beide gevallen ligt de oplossing bij jezelf.
;)

Ik heb niet veel met geloof maar het 1 is nog achterlijker dan het ander. builderb is mentor onzin kunde dus zou hij juist heel blij moeten zijn met zo een folder maar hij is er op tegen en wilt dat het word verboden :o hoe zit het dan met die achtelijke koran?!!
en fok die nep profeet! die kk bezems zemmerikken fokking geiten n**kers!

in mijn eerste zin ligt je antwoord.

ofwel je kan niet lezen, ofwel je acepteert het niet als antwoord.

in beide gevallen ligt de oplossing bij jezelf.
;)

Het antwoord dat jij bedoelt is dat god de liefde is tussen mensen, en hieruit leidt ik af dat je hem niet ziet als een actuele entiteit, iets die dus niet echt fysisch bestaat. Als dit het geval is, ben je in mijn ogen een stuk slimmer geworden, god als symbool zien is namelijk heel wat minder dom, dan god zien zoals de kerk hem beschrijft:)

Het antwoord dat jij bedoelt is dat god de liefde is tussen mensen, en hieruit leidt ik af dat je hem niet ziet als een actuele entiteit, iets die dus niet echt fysisch bestaat. Als dit het geval is, ben je in mijn ogen een stuk slimmer geworden, god als symbool zien is namelijk heel wat minder dom, dan god zien zoals de kerk hem beschrijft:)

God bestaat ook niet fysisch, althans het is niet aan te tonen.

die mening had ik altijd al, alleen God's Zoon, Jezus Christus, is een mens geworden God geworden om de mensen op aarde te helpen.

zo staat het ook in de Bijbel; turlijk ken ik de verhalen van oa Mozes die God zou hebben gezien, maar nergens wordt vermeld HOE hij eruit zou hebben gezien!
;)

ik beschouw God gewoon als mijn Schepper en hoef daar geen beeld van te hebben.

Oke aanpassing aan mijn vraag, WAAROM geloof jij dat jezus een mens geworden god is? Er is totaal geen bewijs voor. Hij heeft een enorme impact gehad op de wereld, maar hij was niet meer als de rest van ons, een gewone mens dus.

Oke aanpassing aan mijn vraag, WAAROM geloof jij dat jezus een mens geworden god is? Er is totaal geen bewijs voor. Hij heeft een enorme impact gehad op de wereld, maar hij was niet meer als de rest van ons, een gewone mens dus.

omdat Jezus het volgens mij bij het rechte eind had, en dit (volgens de verhalen in de Bijbel) ook in de praktijk heeft laten zien dat naastenliefde werkt.

God zag dat de mens, na de zondvloed, wederom het verkeerde pad opging en bleef zondigen (lees: het niet naleven van de 10 geboden)

meeste van de 10 geboden komen op mij, als mens zijnde, zeer realistisch over.
;)

kijk zelf eens hoe de maatschappij eruit zou zien wanneer er niet meer:
- gestolen wordt
- vermoord wordt
- verkracht wordt
- gelogen wordt
enz.

:cool:

Normen en waarden kunnen je ook bijgebracht worden zonder geloof.
Logisch dat ze dezen in het geloof proppen. Zet maar is in je geloof:
Verkracht vrouwen.
Steel van je buurman.
Lieg wanneer het je uitkomt.
Denk niet dat veel mensen zullen zeggen: 'Wow, kijk is wat ons geloof zegt! Wereld zou er stuk beter uitzien als we allemaal...... etc.'

omdat Jezus het volgens mij bij het rechte eind had, en dit (volgens de verhalen in de Bijbel) ook in de praktijk heeft laten zien dat naastenliefde werkt.

God zag dat de mens, na de zondvloed, wederom het verkeerde pad opging en bleef zondigen (lees: het niet naleven van de 10 geboden)

meeste van de 10 geboden komen op mij, als mens zijnde, zeer realistisch over.
;)

kijk zelf eens hoe de maatschappij eruit zou zien wanneer er niet meer:
- gestolen wordt
- vermoord wordt
- verkracht wordt
- gelogen wordt
enz.

:cool:
no offense, maar ik hoop echt voor jou intellect dat je niet echt gelooft dat er een zondvloed is geweest, met noah en de ark en alles erop en eraan. Das echt het toppunt van achterlijkheid.

En van 10 geboden, en naastenliefde en al die dingen, er is zeker niets vekeerd mee, MAAR WAAROM MOET JIJ GODDELIJKE FIGUREN BOVENHALEN???
dat zijn puur menselijke verzinsels door mensen die de wereld beter wilden maken, en al dan niet zelf hebben verzonnen dat er een god hun voortdreef.

no offense, maar ik hoop echt voor jou intellect dat je niet echt gelooft dat er een zondvloed is geweest, met noah en de ark en alles erop en eraan. Das echt het toppunt van achterlijkheid.

En van 10 geboden, en naastenliefde en al die dingen, er is zeker niets vekeerd mee, MAAR WAAROM MOET JIJ GODDELIJKE FIGUREN BOVENHALEN???
dat zijn puur menselijke verzinsels door mensen die de wereld beter wilden maken, en al dan niet zelf hebben verzonnen dat er een god hun voortdreef.

goed voorbeeld doet volgen, of ze nu hebben bestaan of niet: het verhhaal blijft aardig om te lezen en verdiend IMO navolging in de huidige maatschappij.
;)

maar dat beantwoord niet wat jou overtuigd heeft dat jezus effectief goddelijk was (water lopen, water in wijn,...)

http://www.youtube.com/watch?v=vA50dwXKJcc
:p

Normen en waarden kunnen je ook bijgebracht worden zonder geloof.
Logisch dat ze dezen in het geloof proppen. Zet maar is in je geloof:
Verkracht vrouwen.
Steel van je buurman.
Lieg wanneer het je uitkomt.
Denk niet dat veel mensen zullen zeggen: 'Wow, kijk is wat ons geloof zegt! Wereld zou er stuk beter uitzien als we allemaal...... etc.'

blijkbaar zijn die normen en waarden niets waard als mensen voor zichzelf gaan uitmaken wat goed en kwaad is.

juist dan is het goed als mensen een leidraad hebben, gelovig of niet gelovig ben ik met je eens..........

alleen bestond die leidraad van de 10 geboden al in de Bijbel...........duizenden jaren geleden werd ons blijkbaar al het goede voorbeeld gegeven: wie ben ik dan om daarin niet mee te willen gaan?
:D

maar dat beantwoord niet wat jou overtuigd heeft dat jezus effectief goddelijk was (water lopen, water in wijn,...)

http://www.youtube.com/watch?v=vA50dwXKJcc
:p

daar hoor je mij ook niet over praten, of wel?

ik geloof er wel in, maar strooi die verhalen niet rond aan jan en alleman.

wat ik wel doe is proberen de mensen wat kennis en verstand mee te geven, te laten nadenken en beseffen hoe ze momenteel leven, en dat er ook nog een betere manier van leven is...........leven volgens de regeltjes van de 10 geboden: waarvan er ook al een hoop in de wet staan!

daar hoor je mij ook niet over praten, of wel?

ik geloof er wel in, maar strooi die verhalen niet rond aan jan en alleman.

wat ik wel doe is proberen de mensen wat kennis en verstand mee te geven, te laten nadenken en beseffen hoe ze momenteel leven, en dat er ook nog een betere manier van leven is...........leven volgens de regeltjes van de 10 geboden: waarvan er ook al een hoop in de wet staan!
nu spreek je jezelf tegen, ik heb je namelijk eens horen zeggen "ik voel dat god in mij werkt", en "ik verspreid het woord van god" en "jezus deed dit, en jezus deed dat,...".
Dat is heel wat anders dan mensen laten zien dat er een betere manier van leven is (ik noem het algemene goedheid, jij noemt het de 10 geboden)
De manier waarop jij dingen zegt, laat het overkomen net alsof andere niet-gelovige mensen minder 'goed' zijn als jullie gelovige.
Ik ben zowat de grootste atheist die er bestaat, maar ik denk dat je nergens ter wereld een beter persoon zult tegenkomen (beter in de zin van good and evil)

leven volgens de regeltjes van de 10 geboden: waarvan er ook al een hoop in de wet staan!

En in tal van andere geloven. Het feit blijft dat men over het algemeen met elkaar afspreekt wat goed is en wat kwaad is. Hiervoor is misschien een leidraad nodig, maar dat hoeft dus niet perse de Bijbel te zijn. Het blijft gewoon zo dat je de waarheid van de Bijbel en het Christendom niet kan aantonen door te zeggen: Kijk, de 10 geboden worden ook door iedereen gevolgd, dit is dus in ieder geval geen onzin. Voor deze 10 geboden bekend waren was er ook niet overal chaos, laat staan bij mensen die nog nooit van de Bijbel gehoord hebben.

Nu we toch steeds meer off-topic gaan. Bekijk dit eens, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden mbt. goede/niet goede argumentering.

http://nl.youtube.com/watch?v=y3VAEYEG53w
http://nl.youtube.com/watch?v=HVuw1wEuaAQ

nu spreek je jezelf tegen, ik heb je namelijk eens horen zeggen "ik voel dat god in mij werkt", en "ik verspreid het woord van god" en "jezus deed dit, en jezus deed dat,...".
Dat is heel wat anders dan mensen laten zien dat er een betere manier van leven is (ik noem het algemene goedheid, jij noemt het de 10 geboden)
De manier waarop jij dingen zegt, laat het overkomen net alsof andere niet-gelovige mensen minder 'goed' zijn als jullie gelovige.
Ik ben zowat de grootste atheist die er bestaat, maar ik denk dat je nergens ter wereld een beter persoon zult tegenkomen (beter in de zin van good and evil)

klopt wat je zegt, zelfs ongelovigen kunnen de maatschappij verbeteren door rekening te houden met anderen; dat is ook het voornaamste wat God wil bereiken!

ik ben nu offline, moet nog eten enz. ( ben er morgen weer!)
:thumbs:

De vraag voor morgen dan:
Kan God een steen maken die hij zelf niet op kan tillen?

p.s. Begrijp me niet verkeerd. Heb volledig respect voor de manier waarop sommige mensen hier achter hun geloof staan en deze verdedigen.

Terug
Naar boven