XXL Nutrition

Gristenen geven nieuwe uiting aan extreme stupiditeit

• Topic Starter Topic Starter
:) Ik ben ook geen folders aan het rondbrengen. Je hebt me trouwens nooit een topic zien beginnen over God. Wel reageer ik erin, maar ik dring niks op ;)

Het ging me dan ook om je post. Daarin gebruik je een rationalisering als godsbewijs. (niettemin een die al van voor en achter aan flarden is geschoten) Het gaat me dus juist om je reactie. En natuurlijk dring je iets op, net als wij allemaal in dit topic.

Hehe, oké, but I was just trying to be funny :D Ik eet m'n schoen op als een creationist een echt gat vindt in de evotheorie. Het zou overigens wel een grote stap voorwaarts zijn: het zou de eerste creationist zijn die de evolutietheorie begrijpt.
Echte gaten, daar heb ik ook geen weet van. Wat wel vaak gebeurd zijn argumenten als "de kans dat er toevallig een hemoglobine eiwit wordt gevormd is 1 op 99999....." en "het is allemaal te perfect" of "allemaal te inperfect", en vooral ook per soort: "hoe is dit orgaan bij dit dier ontstaan? Dat kan echt niet met natuurlijke selectie". Enkel dat laatste argument is nuttig om de wetenschap te stimuleren een verklaring te vinden voor de evolutie voor dit specifiek dier, als men al niet gemotiveerd genoeg zou zijn.

Het ging me dan ook om je post. Daarin gebruik je een rationalisering als godsbewijs. (niettemin een die al van voor en achter aan flarden is geschoten) Het gaat me dus juist om je reactie. En natuurlijk dring je iets op, net als wij allemaal in dit topic.

foute redenatie cq conclusie.

niks wordt opgedrongen als je niet wilt lezen.

je besluit zelf of je een post leest, en dan nog beslis je zelf hoe de info bij je binnenkomt.
maw: blijf je rationeel of laat je je gevoel erdoor beinvloeden?
;)

Wetenschap en geloof zijn allebei overrated.

Its all about pumping massive weights and enjoying life.

Dankzij wetenschap kun jij meer 'massive weights' pumpen.

Misschien kan ik dat wel dankzij god.. dat weet jij helemaal niet.

@ jesaja: Daarover gaat de ganse discussie net. Tis dus belangrijk dat we het wel weten. Want stel dat God zou bestaan, dan ga ik eens snel 5x per dag bidden want niemand wil naar Hel. Als God niet bestond, dan kan ik m'n tijd beter besteden aan andere zaken.

Klusmier is het met me eens, jij komt met een wiseguy opmerking dus:

Geloof 1
Wetenschap 0

[/slotje]

@ jesaja: Daarover gaat de ganse discussie net. Tis dus belangrijk dat we het wel weten. Want stel dat God zou bestaan, dan ga ik eens snel 5x per dag bidden want niemand wil naar Hel. Als God niet bestond, dan kan ik m'n tijd beter besteden aan andere zaken.

het gaat er niet om hoe vaak je bid of andere zaken die je doet voor je geloof terwijl dit overduidelijk zichtbaar is voor de buitenwereld.

dat noemen ze schijnheilig; het gaat erom hoe eerlijk ben je in je hart als het aankomt op naastenliefde en jezelf vernederen door zelfkennis te tonen en anderen te willen helpen?
;)

gelovigen die, voor de buitenwereld, laten zien hoe gelovig ze wel niet zijn en hoeveel beter ze wel niet zijn ten opzichte van andere mensen, mogen eens wat vaker de Bijbel lezen: geloof doe je voor jezelf, niet voor een ander!

ikzelf ben ook geen heilig boontje, maak nog steeds fouten; maar ik weet waar ik sta: als het moet durf ik mezelf te vernederen om god's Woord te verspreiden..........zoals ik hier op dit forum vaak wordt vernederd, is voor mij een teken dat God in me werkt!
;)

maar ik weet waar ik sta: als het moet durf ik mezelf te vernederen om god's Woord te verspreiden..........zoals ik hier op dit forum vaak wordt vernederd, is voor mij een teken dat God in me werkt!
;)

Ok dan. :rolleyes: Ik hoop echt dat je in de hel komt. :headbang:

het gaat er niet om hoe vaak je bid of andere zaken die je doet voor je geloof terwijl dit overduidelijk zichtbaar is voor de buitenwereld.

dat noemen ze schijnheilig; het gaat erom hoe eerlijk ben je in je hart als het aankomt op naastenliefde en jezelf vernederen door zelfkennis te tonen en anderen te willen helpen?
;)

gelovigen die, voor de buitenwereld, laten zien hoe gelovig ze wel niet zijn en hoeveel beter ze wel niet zijn ten opzichte van andere mensen, mogen eens wat vaker de Bijbel lezen: geloof doe je voor jezelf, niet voor een ander!

ikzelf ben ook geen heilig boontje, maak nog steeds fouten; maar ik weet waar ik sta: als het moet durf ik mezelf te vernederen om god's Woord te verspreiden..........zoals ik hier op dit forum vaak wordt vernederd, is voor mij een teken dat God in me werkt!
;)
Je spreekt over naastenliefde en het woord van God verspreiden. Tot daar ben ik mee: het woord van god is naastenliefde en dat mag je verspreiden.
Maar onzin verspreiden, zoals bijvoorbeeld die folder, is wat anders. En ook bij jou merk ik dat je je vooral in dit soort irrelevante discussies werpt, in plaats van de boodschap van liefde te verspreiden.

Je spreekt over naastenliefde en het woord van God verspreiden. Tot daar ben ik mee: het woord van god is naastenliefde en dat mag je verspreiden.
Maar onzin verspreiden, zoals bijvoorbeeld die folder, is wat anders. En ook bij jou merk ik dat je je vooral in dit soort irrelevante discussies werpt, in plaats van de boodschap van liefde te verspreiden.

klopt idd, als ik als gelovige perfect het Woord kon verspreiden zonder mijn eigen gevoelens erin mee te laten wegen had ik al wel een baan als pastor gehad.

ik ben nog steeds in de groei, zowel lichamelijk als geestelijk en maak op beide vlakken ook nog genoeg fouten.

daardoor leer ik dus.
;)

Gezien je posts over dit onderwerp van 'tig jaar geleden en nu' concludeer ik dat jij dommer bent geworden. :D

...

'atheïstisch oogpunt'....

je hebt er duidelijk weer niks van gesnopen van gans dit topic :(

Terug
Naar boven