XXL Nutrition

Groeicurve tijdens trainen

tareqj

Novice
Waardering
0
Hallo bodybuilders,

Ten eerste ik ben nieuw hier, dus graag ontvang ik feedback wat betreft de normen en waarden op dit forum :)

Ik train nu al 3 jaar. Ik ben 20 jaar, 1,75m en begon met 63 kilo. Inmiddels zit ik op 74 kilo.

1 jaar nadat ik begon zat ik op 68 kilo, hoger kwam ik niet, ik gebruikte slechts wei eiwitten en verder niets. Toen begon ik met creatinesuppletie, ik ging van 68 naar 71-72 kilo en sindsdien ben ik dus heel langzaam gekropen naar 73-74 kilo en nu zit ik al een heel tijdje op deze grens. Ik overtref de 75 kilo maar niet.

Ik was in februari ziek geworden waardoor ik dus best veel ben afgevallen, ik woog toen nog maar 70 kilo, maar daarna kwam ik dus terug op 74 kilo. Ik heb mijn vetpercentage laten meten met zo'n elektrische weegschaalding, deze was van 18% naar 14% gegaan en ik kon mijn sixpack nu ook duidelijker zien. Verder geeft dat ding aan dat ik qua spier niet omhoog ben gegaan, dit dus vergeleken met de meting paar maanden terug.

Naar mijn weten verlies je geen spier bij het ziek zijn.

Ik denk zelf dat ik op de grens zit waarin ik niet meer snel groei en dat het dus veel langer duurt om in spier aan te komen dan in het begin van de trainingsperiode. Nu vraag ik me af hoe lang dit ongeveer duurt en wanneer het is verstandig om aan anabole steroiden te gaan denken ( denken! niet beginnen :P) . Ikzelf ben namelijk tegenstander van anabolen en bereik graag zoveel mogelijk resultaat op natuurlijke wijze, toch komt deze vraag vaak bij me op. Wanneer bereikt iemand de grens van natuurlijk bodybuilden en wat voor effect heeft anabole steroiden op de groei na die grens?

Thanks!

Met een lengte van 1.75 kan je echt wel die grens van 75kg doorbreken. Ik zou het eens in je voeding zoeken.

'natuurlijk' doe je zonder whey en andere sup. als je tegenstander bent van anabolen, waarom wil je er dan aan 'denken'? Verandering van je trainings schema zal je wel helpen, om weer verder te groeien.

Als je er aan denkt zul je het hoogstwaarschijnlijk ook ooit gaan gebruiken.

Gewoon meer eten en hard trainen.

wss lack of squats, en lack of melk

Hallo bodybuilders,

Ik train nu al 3 jaar. Ik ben 20 jaar, 1,75m en begon met 63 kilo. Inmiddels zit ik op 74 kilo.

Ik denk zelf dat ik op de grens zit

OK dan... ik ben iets kleiner dan jij (1m73) en woog ook precies 63kg als ik begon.
Nu weeg ik 104kg. Natural uiteraard. En ik ga de eerstkomende jaren nog lang niet aan het toppunt van mijn kunnen zitten.

Als jij nu denkt aan 75kg (wat ik als 'erg mager' beschouw) aan je "max" te zitten dan scheelt er wat...

Begin te eten als een vent. Begin te trainen als een vent. Doe zware squats, deadlifts, military presses, rows, power cleans, pull ups etc.
Doe je die oefeningen ooit wel ? Ze dienen 90% van je training uit te maken.

Op dit forum zitten veel te veel losers die met halfslachtige wussytrainingen en flutvoeding nergens geraken en dan iets schrijven in de zin van 'hallo ik weeg 65kg, wat moet ik gebruiken?'. Laat je door die sukkels niet beïnvloeden.

heb je je calorie inname al verhoogd? 5 kilo meer spier erbij en je hebt al aardig wat meer nodig om aan te komen.

Ziek zijn betekend vaak niet voldoende eten terwijl je lichaam juist op een hoger peil werkt om de ziekte te bevechten. Combinatie van groter verbruik en lagere inamen betekend dat je lichaam reseves aangaat spreken en spieren af gaat breken.

Ziek zijn betekend vaak niet voldoende eten terwijl je lichaam juist op een hoger peil werkt om de ziekte te bevechten. Combinatie van groter verbruik en lagere inamen betekend dat je lichaam reseves aangaat spreken en spieren af gaat breken.

tnx, duidelijk en logisch;)

OT: 11 kilo in 3 jaar...:o....heb jij al die tijd je benen getraind? post je voedings- en trainingschema eens, pas dan kunnen we er meer over zeggen;)

Hoe ziet je trainingsschema eruit?
Hoe vaak train je in de week?
Wat eet je op een dag?
Foto's? :)

gaat je lichaam niet eerst vetreserves aanspreken? of dus ook na paar dagen al spier?

Je kan dat hetzelfde zien als zware training. Direct na start is er al afbraak van lichaamseigen eiwitten (vooral voor BCAA's en glutamine)

1 jaar nadat ik begon zat ik op 68 kilo, hoger kwam ik niet, ik gebruikte slechts wei eiwitten en verder niets. Toen begon ik met creatinesuppletie, ik ging van 68 naar 71-72 kilo en sindsdien ben ik dus heel langzaam gekropen naar 73-74 kilo en nu zit ik al een heel tijdje op deze grens. Ik overtref de 75 kilo maar niet.

:roflol: :roflol:

+1 voor The Locust

Hallo bodybuilders,

Ten eerste ik ben nieuw hier, dus graag ontvang ik feedback wat betreft de normen en waarden op dit forum :)

Ik was in februari ziek geworden waardoor ik dus best veel ben afgevallen, ik woog toen nog maar 70 kilo, maar daarna kwam ik dus terug op 74 kilo. Ik heb mijn vetpercentage laten meten met zo'n elektrische weegschaalding, deze was van 18% naar 14% gegaan en ik kon mijn sixpack nu ook duidelijker zien. Verder geeft dat ding aan dat ik qua spier niet omhoog ben gegaan, dit dus vergeleken met de meting paar maanden terug.

Naar mijn weten verlies je geen spier bij het ziek zijn.

Ik denk zelf dat ik op de grens zit waarin ik niet meer snel groei en dat het dus veel langer duurt om in spier aan te komen dan in het begin van de trainingsperiode. Nu vraag ik me af hoe lang dit ongeveer duurt en wanneer het is verstandig om aan anabole steroiden te gaan denken ( denken! niet beginnen :P) . Ikzelf ben namelijk tegenstander van anabolen en bereik graag zoveel mogelijk resultaat op natuurlijke wijze, toch komt deze vraag vaak bij me op. Wanneer bereikt iemand de grens van natuurlijk bodybuilden en wat voor effect heeft anabole steroiden op de groei na die grens?

Thanks!

Dit dus gewoon een kwestie van te weinig de juiste voedsel binnen te krijgen. Gewoon veel meer gaan eten!!

OK dan... ik ben iets kleiner dan jij (1m73) en woog ook precies 63kg als ik begon.
Nu weeg ik 104kg. Natural uiteraard. En ik ga de eerstkomende jaren nog lang niet aan het toppunt van mijn kunnen zitten.

Als jij nu denkt aan 75kg (wat ik als 'erg mager' beschouw) aan je "max" te zitten dan scheelt er wat...

Begin te eten als een vent. Begin te trainen als een vent. Doe zware squats, deadlifts, military presses, rows, power cleans, pull ups etc.
Doe je die oefeningen ooit wel ? Ze dienen 90% van je training uit te maken.

Op dit forum zitten veel te veel losers die met halfslachtige wussytrainingen en flutvoeding nergens geraken en dan iets schrijven in de zin van 'hallo ik weeg 65kg, wat moet ik gebruiken?'. Laat je door die sukkels niet beïnvloeden.

Mooi , kort en bondig maar o zo waar .

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties allemaal.

Nu wil ik wel een klein dingetje rechtzetten. Mijn doel is niet om zo zwaar mogelijk te worden , a la bodybuilder van 100kg . Mijn doel is eerder een "Men's Health" lichaam te krijgen, goed gespierd maar wel binnen de 'proporties' . Ik ben heel slank van bouw, kwa vet heb ik niet veel aan mijn lichaam zitten.

Het zit inderdaad bij het eten, aangezien ik het druk heb met mijn studie ( moet elke dag vroeg eruit, dan kom ik thuis, eten en dan meteen door naar fitnessen)

ik train 5x in de week, ben in januari begonnen met massagerichte training:

Maandag :

Borsten
Bench press
Dikke stang (20kg) met aan elke zijde 37,5 - 40kg
dus totaal 95-100kg x 8 reps x 3 sets
Wissel ik af met incline benches.

Flys
18kg aan elke zijde x 8 reps x 3 sets
eventueel wissel ik dit af met vergelijkbare machines

Triceps

French Press
stang + 12kg aan beide zijde x8 rep x 3sets

One arm extension
12kg per arm x8 reps x 3sets

Buik - rectus abdominis

Ik wissel zovaak mogelijk af met buikspieroefeningen
meestal 35x reps x 3 sets

Dinsdag

Rug

Lattisimus dorsi regio --> pull ups x 8 reps x 3sets of afwisselen met Lat Pulley 65kg x 8 reps x 3sets

Trapezius en deltoideus posterior (schouders dus eigenlijk): machine

Erector spinae
Goodmornings met 10kg plaat x15 x 3sets

Biceps:

Biceps curls:
18kg x8 reps x 3sets

Barbell Curl:
12kg (excl. stang) x8 reps x 3sets

Wissel ik af met machines/of aan de pulleys.

Pull ups :
Voor biceps 8x reps x 3sets

Schouders

Lateral Dumbbell Raise
12kg elke arm x8reps x3sets

Seated Dumbbell Shoulder Press
24kg per hand x8reps x 3 sets
Of machine shoulder press -->55kg x8reps x 3sets

Buik:
Obliques externus, internus en transversalis
net als boven wissel ik zovaak mogelijk af met buikspieroefeningen
meestal 35x reps x 3 sets

Woensdag

Benen:
Leg curls :
60kg x 8 reps x 3 sets

Leg press
180kg x 8reps x 3sets

calf raises
40kg x 8reps x 3 sets

abductoren:
Thigh abductor 70kg x8 reps x 3 sets

adductoren
Thigh adductor 60 kg x8 rep x 3 sets

Onderarmen trainen doe ik dan ook nog met een barbell.

En donderdag weer het programma van maandag
Vrijdag het programma van dinsdag.

Naast deze dingen doe ik ook nog duurtrainende oefeningen zoals triceps dips, push ups, prison squats etc.

pics zullen nog volgen.

En nogmaals mensen, ik ben op dit moment zeker niet bezig met bodybuilden. Daar heb ik de tijd niet voor. Kwa lichaam ben ik zeer tevreden met mezelf. Hoewel dat extra er nog net bij mag.

Mijn voeding varieert, niet al te veel maargoed :

smorgens grote kop muesli met halfvolle melk. Daarna nog 300ml met wei proteinen (30g).

rond 11 / 12 uur 3 boterhammen met kip / kaas en worst.

rond 14 uur nog eens 3 boterhammen

18 uur gewone maaltijd
19 uur voor trainen nog een energie houdend drankje of banaan o.i.d

na het trainen direct protein shake. Meestal heb ik nog honger dan eet ik nog ei erbij.

Creatine neem ik momenteel niet in. Pas over paar weken weer.

en aangezien de zomer eraan komt, wil ik vooral na de zomer beginnen met aankomen. Dus binnenkort wil ik stoppen met massatraining en overgaan op 12reps iets meer duurtraining.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven