XXL Nutrition

Groeicurve tijdens trainen

tareqj

Novice
Waardering
0
Hallo bodybuilders,

Ten eerste ik ben nieuw hier, dus graag ontvang ik feedback wat betreft de normen en waarden op dit forum :)

Ik train nu al 3 jaar. Ik ben 20 jaar, 1,75m en begon met 63 kilo. Inmiddels zit ik op 74 kilo.

1 jaar nadat ik begon zat ik op 68 kilo, hoger kwam ik niet, ik gebruikte slechts wei eiwitten en verder niets. Toen begon ik met creatinesuppletie, ik ging van 68 naar 71-72 kilo en sindsdien ben ik dus heel langzaam gekropen naar 73-74 kilo en nu zit ik al een heel tijdje op deze grens. Ik overtref de 75 kilo maar niet.

Ik was in februari ziek geworden waardoor ik dus best veel ben afgevallen, ik woog toen nog maar 70 kilo, maar daarna kwam ik dus terug op 74 kilo. Ik heb mijn vetpercentage laten meten met zo'n elektrische weegschaalding, deze was van 18% naar 14% gegaan en ik kon mijn sixpack nu ook duidelijker zien. Verder geeft dat ding aan dat ik qua spier niet omhoog ben gegaan, dit dus vergeleken met de meting paar maanden terug.

Naar mijn weten verlies je geen spier bij het ziek zijn.

Ik denk zelf dat ik op de grens zit waarin ik niet meer snel groei en dat het dus veel langer duurt om in spier aan te komen dan in het begin van de trainingsperiode. Nu vraag ik me af hoe lang dit ongeveer duurt en wanneer het is verstandig om aan anabole steroiden te gaan denken ( denken! niet beginnen :P) . Ikzelf ben namelijk tegenstander van anabolen en bereik graag zoveel mogelijk resultaat op natuurlijke wijze, toch komt deze vraag vaak bij me op. Wanneer bereikt iemand de grens van natuurlijk bodybuilden en wat voor effect heeft anabole steroiden op de groei na die grens?

Thanks!

Met een lengte van 1.75 kan je echt wel die grens van 75kg doorbreken. Ik zou het eens in je voeding zoeken.