AndroidHealthClinic

Groeien?

SHM

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
77kg
Vetpercentage
10%
Ha bodybuilders!

Ik doe veel aan sport, 2x per week kt, 2x per week hardlopen en 2 of 3x in de week nog volleybal. Nou ben ik met de krachttraining erg fanatiek bezig en ben flink aangekomen in kracht( en ook wel in massa maar dat zit allen maar in de weg voor mn sport). Maar sinds dat ik train heb ik t gevoel dat ik niet meer groei, ik ben nu ongeveer 1,80 maar zo lang was ik 1 jaar geleden ook.. nou is mn lengte erg belangrijk voor mn sport en nou vraag ik me af is dr nog een manier om toch nog langer te worden? Ik ben btw 16 jaar en ben toch bijna een jaar bezig met kt.

Voeding zit ik op 3200kcal omdat ik anders te veel in spiermassa aankom en het in mijn geval vooral om kracht gaat.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
volgens mij te laat om nog extra groei te bewerkstelligen.

Er bestaat volgens mij geen verband tussen training en niet meer in de lengte kunnen groeien, correct me if im wrong guys.
Maar 1.81m is toch een mooie lengte, zeker voor volleyball. Stoort het je toch, train dan zo dat je hoger kan springen.
Doe Squats, Deadlifts, box jumps, powercleans, frontsquats, jumpsquats etc. etc. Train op kracht laag in herhalingen, maar voeg ook explosieve oefeningen toe aan je training.
Zolang je de herhalingen laag houdt kom je niet zo zeer aan in massa en uiteraard je kcal beperken.
Goodluck!

• Topic Starter Topic Starter
Oke bedankt dan ga ik vooral op spongkracht trainen..

Voeding op 3200 want anders kom je teveel in spiermassa aan? Wat is dan je onderhoud?

Terug
Naar boven