MuscleMeat

Shocking News Gruwelijke gifgasaanval in Damascus (VIDEO)

Ben wel benieuwd naar samenvatting van het Franse rapport, maar spreek de taal niet. Iemand een vertaling?

Zou eerder mensen feliciteren die chemische wapens per se gruwelijker vinden dan legale wapens.

"Napalm was banned by United Nations convention in 1980, but the US never signed the agreement. Use of Mark-77 fire bombs is considered legal by the US military."

http://www.smh.com.au/articles/2003/08/08/1060145828249.html

Denk dat jij alles briljant vind wat met de VS te maken heeft, zolang ze maar moslims opblazen. Zo'n onzekere president is anders nog niet vaak voorgekomen.
napalm heb ik ook genoemd, net als clusterbommen

Nee ik denk, in tegenstelling tot wat sommige andere mensen doen. Zo vond ik de manier van oorlog tegen Irak niet briljant.

---------- Post toegevoegd 3 September 2013 om 17:00 ----------

Miss ontkend de vs gewoon dat zij de lancering hebben uitgevoerd?
Wrs heeft israel de rakketen afgevuurd en stond de vs erbij als 2de partij.
Denk het ook.
De "samenwerking met" zal denk ik eerder "met het op de hoogte brengen van de VS" zijn. Israël zal wel graag Syrië (en andere) er nog eens aan herinneren dat de VS hun kontgaatje beschermd.

---------- Post toegevoegd 3 September 2013 om 17:01 ----------

Ben wel benieuwd naar samenvatting van het Franse rapport, maar spreek de taal niet. Iemand een vertaling?
Le le que très que
Is toch niet publiekelijk vrijgegeven of ondertussen wel? Was wel uitgelekt maar dat betekend niet meteen dat je het zomaar ergens kan downloaden. Als je link hebt...
Zou satellietfoto die lancering toont vanuit door Assad gecontroleerde gebieden bij zitten. En ook iets over een telefoongesprek tussen leger en chemisch bedrijf als ik me goed herinner wat men in de media hierover zei.

Laatst bewerkt:
Zie dat ze een vrijgegeven hebben maar ik denk het een ander dan ze in het parlement verspreid hebben.

- Syrië een van de grootste chemische wapenvoorraden.
- "Damas" heeft al eerder chemische wapens ingezet bij gelimiteerde aanvallen al zeker sinds april.
- De inlichtingen waarover we beschikken tonen ons dat het Syrische regime chemische en conventionele wapens heeft gebruik bij de aanval op 21 augustus.
- Op 23 july 2012 gaf het regime toe over chemische wapens te beschikken.
- Ze beschikken (minstens) over meer dan 1000 ton chemische wapens.
- Ze weigeren mee te doen aan de internationale conventies inzake het verbieden van chemische wapens.
- Ze beschikken over:
* Meerderen tonnen "ypérite" in zijn finale vorm.
* Tientallen tonnen "VX", het meest giftige gas van alle gekende chemisch wapens
* Tientallen tonnen "Sarin" die de basis vormen van hun voorraden.
- Een groot deel van het Sarin en VX gas wordt bewaard onder hun "voorlopers" / "ingrediënten". Die net voor het gebruik met elkaar dienen gemengd te worden.
- Ze beschikken over vele verschillend aflevermethodes, waaronder raketten met een bereik van 500km en waarvan er een capaciteit hebben van honderden liters giftige stoffen.
- Ze hebben de laatste jaren nieuwe verspreidingsmethodes ontwikkeld. Waaronder kleinere munitie voor doelgericht, tactisch en lokaal gebruik.
- Eenheid 450 is verantwoordelijk voor het inzetten, klaarmaken en beschermen van chemische wapens. Deze eenheid bestaat enkel uit sterk regeringsgezinde Alawieten. (Side-node, Assad bereide zich er dus precies al lang op voor op een eventuele opstand van niet-alawieten)
- Enkel Assad en enkele andere hoge functionarissen kunnen het bevel geven om chemische wapens in te zetten.
- De laatste maanden heeft het regime meermaals chemische wapens gebruikt om een gebied te veroveren.
- De bevoegde diensten beschikken over stalen van weefsel, grond, munitie, bloed, urine van 2 chemische aanvallen met sarine in april.
- De aanval van 29 april gebeurde adhv een helikopter van het Syrische leger.
- Men denkt dat het Syrische leger in de toekomst opnieuw chemische aanvallen zal uitvoeren.

*Aanval 21 augustus:
- De helft van de slachtoffers vrouwen en kinderen.
- 50% stierf onmiddellijk wat er op wijst dat er erg grote dosissen gebruikt zijn.
- Blablabla
- Voor de aanval op 21 augustus vertoonde het Syrische leger de klassieke voorbereidingen voor een aanval. Chemische wapens werden hierin gecoördineerd ingezet.
- Het Syrische leger bestookte tegelijk ook andere rebellenwijken met artillerie en voorde een grondaanval uit na de chemische aanval.
- Het Syrisch leger voerde luchtaanvallen uit om de komst van UN inspecteurs uit te stellen.
- De aanvallen werden uitgevoerd op gebieden van strategisch belang en voor de controle over de stad. Niemand anders dan de regering zou dus deze gebieden aanvallen. (side-note: rebellen zouden dat nooit gedaan hebben want zo zouden ze belangrijke strategische gebieden verloren hebben)
- De rebellen hebben niet de middelen om zo'n aanval van die schaal uit te voeren.
- De rebellen kunnen momenteel geen chemische wapens opslaan en inzetten, zeker niet op de geziene schaal. Ze hebben niet de ervaring, noch de kennis om zo'n aanval ineen te steken, zeker niet met gebruikte afleveringstechniek op 21 augustus.

Laatst bewerkt:
eastmed.jpg

waar heb je dat kaartje vandaan? Ik wist niet eens dat usa en rusland al zo met defensieve zooi bezig waren :D

Weer oorlog, die lui leren ook niks in het westen, ingrijpen is zinloos, zonde van her geld en die barbaren daar blijven toch nog jaren danwel eeuwen met elkaar vechten, ze zijn nog niet genoeg ontwikkeld om fatsoenlijk naast elkaar tr leven..

Kijk uit jongens, de Fransen hebben ook een schip gestuurd.

waar heb je dat kaartje vandaan? Ik wist niet eens dat usa en rusland al zo met defensieve zooi bezig waren :D
Rusland heeft maar een schip extra gestuurd (verkenningsschip)?
De rest van Russische schepen hebben hun uitvalsbasis daar (in Syrië). Vanwege ijs kan Rusland moeilijk langs Noordelijk zijde schepen aanmeren, dus hun basis in Syrië is vrij belangrijk. (om langs de Zwarte Zee te moeten gaan is strategisch slecht)

Laatst bewerkt:
Zag het ook :roflol:

"Le Chevalier Paul"... klinkt gefaarluk.
Waaaaaat, dat schip is al 60 jaar oud. Amai, Frankrijk neemt het nogal serieus.
Volgens mij hopen ze dat Syrië het naar de zeebodem knalt zodat ze niet moeten betalen voor de uit dienst name.

• Like
Waarderingen: mat
Een lullig 60 jaar oud scheepje tussen al die moderne USS destroyers, Fransen:roflol:
Zal er aan denken als ik weer eens op mijn Franse wc zit.

Terug
Naar boven