XXL Nutrition

Shocking News Gruwelijke gifgasaanval in Damascus (VIDEO)

"Als lid van een samenleving heb je nu eenmaal plichten en verantwoordelijkheden ten aanzien van je medemens"

Je zegt net hetzelfde als wat hij zegt.
Als mens moet je inderdaad niets, die plichten doe je alleen uit vrees voor sancties en sociale druk van de samenleving. De mens in zijn natuur is een egoïst en daar is uiteraard niets mis mee. Het is wat we zijn en we kiezen niets. De ene is niet beter dan de andere omdat die andere emoties ervaart.
Die menselijke kant waar je het over hebt, is dat alleen die 'kant' die sociaal aanvaard wordt op dit moment? Want blijkbaar indien je wat afwijkt van de norm en verder durft te denken (zoals Angelus) negeer je je opgelegde menselijke kant, en dat mag niet van jou?
Doe jij dan niet wat je net afkeurt?

''Menselijke kant'' relaterend aan emoties, empathie (anderen helpen, inleven etc) en eventueel egoïsme. Dat is niet persé sociaal aanvaardbaar ''op dit moment'', maar dat is altijd al zo geweest in menselijk historie. Het hoort bij de mens en dat heeft niks met de ''huidige maatschappij'' te maken. Ik snap dus ook niet hoe jouw punt aansluit/inherent is op wat ik zei over de ''menselijke kant''.

''Menselijke kant'' relaterend aan emoties, empathie (anderen helpen, inleven etc) en eventueel egoïsme. Dat is niet persé sociaal aanvaardbaar ''op dit moment'', maar dat is altijd al zo geweest in menselijk historie. Het hoort bij de mens en dat heeft niks met de ''huidige maatschappij'' te maken. Ik snap dus ook niet hoe jouw punt aansluit/inherent is op wat ik zei over de ''menselijke kant''.
ALLES wat wie dan ook doet (als dat nu een hoop kinderen neersteken in een kinderdagverblijf is, of zijn/haar leven opofferen om minderbedeelde kinderen te helpen is) is menselijk. Net als een compleet gebrek aan empathie, emoties (psychopatische persoonlijkheidsstoornis) en een overvloed aan die gevoelens beide menselijk zijn.
Wat een meerderheid doet/voelt is irrelevant:rolleyes:

Als mens MOET je niets, en om je eigen morele opvattingen op anderen op te dringen, zoals silentio leek te doen (hoewel het achteraf conditioneel bleek), is volslagen idioot.
En jij had het over succes in het leven... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een hoop geld? Een hoop nakomelingen?
Beiden kan je verwerven zonder ook maar over een enkele eigenschap vd eigenschappen die je opnoemde te beschikken:rolleyes:

nee, daar gaat het niet om:)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Like
Waarderingen: mat
Hij geeft ook veel meer geld uit aan defensie oorlog dan Bush. En links Amerika geeft daar totaal geen kritiek op terwijl ze gedurende Bush met duizenden tegelijk op straat kwamen. :rolleyes:

Maar je kan zo door blijven gaan over die man, het is één van de slechtste presidenten ooit en komt overal mee weg, mede door hulp van de liberal media. Durf je toch kritiek geven -> racisme.
Obama heeft gewoon mooie praatjes en keert met de wind. Hij kan voor mij al een tijd de boom in.

Maanden geleden werd al bewezen door Amerikaans (!) onderzoek dat het Syrisch leger enkele honderden doden maakte dmv chemische wapens én dat Obama hiervan afwist... Hij vond het niet voldoende bewijsmateriaal... Dat hij nu wél begint over mogelijke militaire acties is gewoon omdat heel de wereld geschokt is en toekijkt wat hij gaat doen.

Is natuurlijk nog altijd niet 100% duidelijk wie dit keer verantwoordelijk is.

ALLES wat wie dan ook doet (als dat nu een hoop kinderen neersteken in een kinderdagverblijf is, of zijn/haar leven opofferen om minderbedeelde kinderen te helpen is) is menselijk. Net als een compleet gebrek aan empathie, emoties (psychopatische persoonlijkheidsstoornis) en een overvloed aan die gevoelens beide menselijk zijn.
Wat een meerderheid doet/voelt is irrelevant:rolleyes:

Als mens MOET je niets, en om je eigen morele opvattingen op anderen op te dringen, zoals silentio leek te doen (hoewel het achteraf conditioneel bleek), is volslagen idioot.
En jij had het over succes in het leven... Wat moet ik me daarbij voorstellen? Een hoop geld? Een hoop nakomelingen?
Beiden kan je verwerven zonder ook maar over een enkele eigenschap vd eigenschappen die je opnoemde te beschikken:rolleyes:

nee, daar gaat het niet om:)

Grotendeels (toch nog...) met het eerste stuk eens.

Met succes in het leven bedoel ik gelukkig zijn, of het nou door geld komt of door bomen is irrelevant (een CEO van een groot bedrijf met 20 kinderen, maar die ongelukkig is, is niet succesvol in het leven). Instinctief is gelukkig zijn ook voor de meesten mensen het doel, ieder persoon gaat er op zijn eigen manier mee om.

Grotendeels met het eerste stuk eens.

Met succes in het leven bedoel ik gelukkig zijn, of het nou door geld komt of door bomen is irrelevant (een CEO van een groot bedrijf met 20 kinderen, maar die ongelukkig is, is niet succesvol in het leven). Instinctief is gelukkig zijn ook voor de meesten mensen het doel, ieder persoon gaat er op zijn eigen manier mee om.

wat zat je dan te melken over MIJN succes in het leven terwijl je totaal geen idee hebt waar ik gelukkig van word:rolleyes:

Laatst bewerkt:
word er misselijk van...

Als je Syrië de afgelopen tijd hebt gevolgd kun je weinig anders concluderen dan dat waarschijnlijk de rebellen hier achter zitten om Amerika/NAVO in deze sektarische oorlog te chanteren. Totaal niet in het belang van Assad om dit te doen, en iedereen die maar roept hoe kwaadschiks hij is weet niet dat aan de andere kant in de 'oppositie' duizenden fanatieke islamisten zitten die een islamitische staat van Syrië willen maken

Assad staat inderdaad bekend voor zijn berekende en logische acties... :)

Meest voor de hand liggende lijkt dat de rebellen verantwoordelijk zijn, maar Assad weet ook dat hij onder andere Rusland achter zich staan heeft. En als het bericht van enkele maanden geleden klopt dat er al kleinere gasaanvallen door het Syrische leger gepleegd werden terwijl Obama hiervan wist, komt zijn dreigement van vorig jaar nogal belachelijk over...

Either way; als Assad valt, wordt het nog leuk in die streken.

- Frankrijk overtuigd dat aanval van Assad kwam.

- anonieme bron in Witte Huis beweert dat dit ook uit Amerikaans onderzoek blijkt, maar nog geen officiële verklaring.

- Syrië begint wat in het rond te dreigen.

- de paus is geschokt en eist dat alle kinderen onder de 13j geëvacueerd worden naar het vaticaan.

- Frankrijk overtuigd dat aanval van Assad kwam.

- anonieme bron in Witte Huis beweert dat dit ook uit Amerikaans onderzoek blijkt, maar nog geen officiële verklaring.

- Syrië begint wat in het rond te dreigen.

- de paus is geschokt en eist dat alle kinderen onder de 13j geëvacueerd worden naar het vaticaan.

if_you_know_what_i_mean_mr_bean_blank.jpg

Syrië en Iran waarschuwen VS

‘Als de Verenigde Staten militair tussenkomen in Syrië, dan zal het Midden-Oosten in brand staan.’ Dat heeft de Syrische minister van informatie Omran Zoabi gezegd aan het Syrische persagentschap SANA. Ook Iran waarschuwt de VS om niet in te grijpen.
Na de gifgasaanval van vorige week, klinkt de internationale roep om actie in Syrië luider dan ooit. De Amerikaanse oresident Barack Obama zat gisteren samen met zijn adviseurs over de toestand in land. Hij pleegde ook overleg met de Britse premier David Cameron. Volgens de Amerikaanse minister van defensie Chuck Hagel zijn de VS klaar om militair in te grijpen als het nodig is. Maar Obama zou eerst definitieve zekerheid willen dat de dodelijke gifgasaanval het werk was van het Syrische regime.

Intussen komt er vanuit Syrië en Iran dreigende taal aan de VS. De Syrische minister van informatie waarschuwde voor de gevolgen van een Amerikaanse interventie voor de rest van het Midden-Oosten. En ook Iran liet weten dat een buitenlandse interventie in Syrië verregaande gevolgen kan hebben. ‘De VS weten dat er beperkingen aan hun optreden zijn’’ en dat er ernstige consequenties voor het Witte Huis zullen zijn als ze hun rode lijn overschrijden’

Bron: De Standaard

Lol. Hoewel ik tegen een militaire interventie van de VS ben, moest ik toch wel lachen om de laatste zin. Ernstige consequenties... de Amerikanen zullen al sidderen en beven :rolleyes:.

Amerika kennende zullen ze weer alles platgooien, want troepen hebben ze nooit genoeg. En dan zal niemand in het westen klagen over dode kinderen.

:nut:

Terug
Naar boven