Fitness Seller

Shocking News Gruwelijke gifgasaanval in Damascus (VIDEO)

Shit zeg, wat een armoe.

In dit soort topics vraag ik me altijd af wat voor geretardeerden en internetverbinding hebben.
Gifgassen op kinderen, vrouwen en onschuldige burgers loslaten lijkt me in geen enkele situatie een goed idee. Zelfs op schuldige burgers lijkt me dat geen goed idee.

Verder is het net zo treurig te moeten constateren dat we aan de VN ook geen fl**ker hebben als het om kordaat optreden komt. Typisch, want het is natuurlijk Syrie maar en het zal niemand wat boeien.
Inmiddels zijn er ook alweer wat dagen overheen, dus tegen de tijd dat die slappe zakken wel ter plaatse zijn is de kans aanwezig dat er niets bruikbaars meer gevonden gaat worden.

Je zal maar Syrier zijn zeg, voel je je ook goed verlaten. Godsamme.

Dit. En dan vooral die opmerkingen dat het onze zaken niet zouden zijn als westerling. **** that. We hebben de morele plicht om hier iets aan te doen, wat het ook mag kosten. dit is een kwestie van je menselijkheid als samenleving tonen, en waar je geen kosten/baten analyse op moet uitvoeren. Het zou me niet verwonderen dat de mensheid hier over 100 jaar met schaamte op terugkijkt.
En dan als een bende hypocrieten elk jaar de bevrijding tav Duitsers vieren alsof we zo'n helden zijn. Misselijkmakend.

Laatst bewerkt:
We hebben de morele plicht om hier iets aan te doen,

Sorry maar nee, zo werkt het niet. We hebben het recht om er wat aan te doen.

OT: ziek volkje, zoiets doe je zelfs niet met je ergste vijanden, oorlog of niet. Het verbaast me echter niet dat het regeringsleger dit doet.

Sorry maar nee, zo werkt het niet. We hebben het recht om er wat aan te doen.

OT: ziek volkje, zoiets doe je zelfs niet met je ergste vijanden, oorlog of niet. Het verbaast me echter niet dat het regeringsleger dit doet.

tja dan delen we niet hetzelfde morele kader. Als mens heb je nu eenmaal plichten en verantwoordelijkheden ten aanzien van je medemens, indien je die laakt ben je imo niet meer dan een beest dat zijn eigen behoeftes najaagt, daar is nix edels of respectabel aan. Het is een kwestie dat je als samenleving bepaalde standaarden durft naleven die verder gaan dan eigenbelang.

tja dan delen we niet hetzelfde morele kader. Als mens heb je nu eenmaal plichten en verantwoordelijkheden ten aanzien van je medemens, indien je die laakt ben je imo niet meer dan een beest dat zijn eigen behoeftes najaagt, daar is nix edels of respectabel aan. Het is een kwestie dat je als samenleving bepaalde standaarden durft naleven die verder gaan dan eigenbelang.

een mens dus:roflol:

Ja

Isolationisme > Interventionisme

Verder kan ik me ook niet meteen een militaire interventie voor de geest halen, in de 20e of 21e eeuw, die omwille van humanitaire redenen plaatsvond. Hoe naïef om te denken dat wel alle pijn en leed uit de wereld kunnen helpen door westerse mannen door de vleesmolen te gaan draaien.

En daarbij is de VN zelf een epische faal.

Agree.

Ik zie niet in hoe Westerse interventie voor verbetering gaat zorgen. Dan zijn het misschien geen Syrische vrouwen/kinderen die de pijp uit gaan, maar Westerse, of nog erger, Nederlandse soldaten.

Nee, dan is mijn keuze snel gemaakt.

Filmpje doet het nie.

:rolleyes:
Ik doel niet op de mens als biologisch wezen, maar op de mogelijkheid om je als mens boven je eigenbelang te verheffen.
Inb4 alle menselijke handelingen en emoties vallen te reduceren tot eigenbelang.

is ook zo:)

wat jij wilde zeggen was: "Als lid van een samenleving heb je nu eenmaal plichten en verantwoordelijkheden ten aanzien van je medemens":)
Als mens moet je geen ****.

is ook zo:)

wat jij wilde zeggen was: "Als lid van een samenleving heb je nu eenmaal plichten en verantwoordelijkheden ten aanzien van je medemens":)
Als mens moet je geen ****.

mijn claim was conditioneel, wil je moreel zijn dan heb je plichten. En aangezien het overgrote deel van het klootjesvolk zo vol is van zichzelf en dat ze zich zo moreel verheven voelen, duid ik enkel op hun hypocrisie en inconsistentie. Niets verplicht je trouwens om moreel te zijn in absolute zin, maar das naast de kwestie, ik doe geen appel op zelfbewuste klootzakken.

En dat niets alles tot eigenbelang te reduceren valt. ik kan vb claimen dat ik wil dat een ander gelukkig wordt ten koste van mezelf zonder dat ik dat ik er weet van zou van hebben en er dus geen een goed gevoel aann overhoud. Maar soit, graag terug on topic please.

Bewijsmateriaal wordt nu verzameld door tegenstanders van Assad en opgestuurd naar het buitenland voor onderzoek... Zeer betrouwbaar.

En Obama zijn spierballen zijn ook ineens verdwenen, zoals verwacht.

Dit. En dan vooral die opmerkingen dat het onze zaken niet zouden zijn als westerling. **** that. We hebben de morele plicht om hier iets aan te doen, wat het ook mag kosten. dit is een kwestie van je menselijkheid als samenleving tonen, en waar je geen kosten/baten analyse op moet uitvoeren. Het zou me niet verwonderen dat de mensheid hier over 100 jaar met schaamte op terugkijkt.
En dan als een bende hypocrieten elk jaar de bevrijding tav Duitsers vieren alsof we zo'n helden zijn. Misselijkmakend.

In Europa heeft het ook honderden jaren van bloedvergieten gekost voordat we tot onze definitieve landsgrenzen zijn gekomen, en alle gewoontes en culturen die binnen die grenzen gelden. Het klinkt hard, maar ik denk dat er een flinke portie strijd en geweld voor lief moet worden genomen in de ontwikkeling van dit soort landen.

Dit is wat Tymboo gezegd heeft en dat klopt toch volledig.

Het is nu eenmaal een bepaalde evolutie dat je moet ondergaan. Inmenging van westerse hoek zou een oplossing van korte termijn zijn die alleen jou(!) zou helpen, maar op lange termijn heeft het alleen maar een negatief effect want de evolutie wordt tegengehouden en dus vertraagd. Je moet dit nu eenmaal laten gebeuren, hoe verschrikkelijk het ook is. Je kan in een proces van ontwikkeling niet gewoon enkele stappen over slaan.

Je spreekt hier over 'als mens boven je eigenbelang te verheffen.'
Wel dit is een kans om dat te doen, net niets doen zou in jouw geval 'als mens boven je eigenbelang te verheffen.'

Het is ook makkelijk om te roepen dat er wat aan gedaan moet worden..

Het gaat me hier vooral om de selectieve verontwaardiging rond een bericht die de pershonden ons nu voorschotelen.

Nooit lees ik hier wat over de burgeroorlog in Soedan. Eveneens niet over Noord Koreaanse concentratiekampen, alwaar kampbewakers hun Duitse tegenhangers qua brutaliteit overstijgen. In diezelfde Kampen worden mensen 'gekweekt' om meer slaven te hebben. En dan laat ik hun 'biologische' onderzoek nog even buiten beschouwing.

Het zou me niet verwonderen dat de mensheid hier over 100 jaar met schaamte op terugkijkt.

Zoals Belgen nu terugkijken op Kongo-Vrijstaat van Leopold II? De doorsnee burger weet geeneens wat daar is gebeurd. [10-15 Miljoen Doden]

En wie praat nu nog over de Rwandese genocide [500,000+ doden] en Srebrenica [8000+ doden] alwaar VN troepen aanwezig waren?

---------- Post toegevoegd 24 August 2013 om 12:14 ----------

Als ik onder de 'superieure' westerse morele waarden moet verstaan; het illegaal binnenvallen van landen [Irak & Aghanistan] en er dood en verderf aanrichten, dan pas ik.

---------- Post toegevoegd 24 August 2013 om 12:15 ----------

Wie logisch denkt zou weten dat veel van onze westerse leiders ook voor een oorlogstribunaal zouden moeten verschijnen.

Het gaat me hier vooral om de selectieve verontwaardiging rond een bericht die de pershonden ons nu voorschotelen.

Nooit lees ik hier wat over de burgeroorlog in Soedan. Eveneens niet over Noord Koreaanse concentratiekampen, alwaar kampbewakers hun Duitse tegenhangers qua brutaliteit overstijgen. In diezelfde Kampen worden mensen 'gekweekt' om meer slaven te hebben. En dan laat ik hun 'biologische' onderzoek nog even buiten beschouwing.

Zoals Belgen nu terugkijken op Kongo-Vrijstaat van Leopold II? De doorsnee burger weet geeneens wat daar is gebeurd. [10-15 Miljoen Doden]

En wie praat nu nog over de Rwandese genocide [500,000+ doden] en Srebrenica [8000+ doden] alwaar VN troepen aanwezig waren?

---------- Post toegevoegd 24 August 2013 om 12:14 ----------

Als ik onder de 'superieure' westerse morele waarden moet verstaan; het illegaal binnenvallen van landen [Irak & Aghanistan] en er dood en verderf aanrichten, dan pas ik.

---------- Post toegevoegd 24 August 2013 om 12:15 ----------

Wie logisch denkt zou weten dat veel van onze westerse leiders ook voor een oorlogstribunaal zouden moeten verschijnen.

Zou (helaas) weinig zin hebben;

http://www.globalresearch.ca/obama-...mmunity-to-george-w-bush-for-iraq-war/5346637

Echt triest om te zien,zoals in elke oorlog is de gewone burger weer de dupe en moet hij weer de hoogste tol betalen. Spijtig genoeg gaat een interventie niet helpen in de wespennest,zou alles alleen nog meer aanwakkeren. Moest het uiteindelijk nog uitgevochten worden zie ik daar hetzelfde gebeuren met onze troepen zoals in Irak en Afghanistan met alleen maar verliezen voor de 'bezetter'. Eigenlijk moet de Arabische wereld of Rusland ingrijpen maar die geven er geen **** om.

Zou (helaas) weinig zin hebben

Ik zie het ook niet snel gebeuren in het geval van de Amerikanen. Anders was het wel gelukt met Henry Kissinger na het precedent met Augusto Pinochet.

Voor wat het waard is worden reguliere soldaten er soms wel min of meer voor veroordeeld. [i.e. Mahmudiyah killings & My Lai Massacre]

En Obama zijn spierballen zijn ook ineens verdwenen, zoals verwacht.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven