XXL Nutrition

Guy Droog - Feit of Fictie

• Topic Starter Topic Starter
Alledrie de bronnen bij detox (lymfedrainage) doen het niet. Ben wel nieuwsgierig naar de bron waarin bevestigd wordt dat lymfedrainage niet werkt.
Heb de link midden in de tekst kunnen fixen. Die andere zul je even moeten melden bij Guy Droog. Ik heb namelijk verder de tekst niet geschreven.

hahah hoe tof is dat ...hij doet zn naam iig wel eer aan gezien de pics die ik van m voorbij heb zien komen

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk, en voor mij op sommige punten toch wel verhelderend, stuk!
En voor een goed doel geschreven, omdat adverteerders helaas met veel succes deze mythes verspreiden.

Straks eens even alles doorlezen! Zag z'n E-book ook al voorbij komen op Facebook...

Ziet er zo op het eerste gezicht wel prima uit, later eens doorlezen.

Op vraag van @GewoonDenny even alle reacties achter de stukjes gezet.

OT: algemene kennis voor de veteranen hier, maar leuk voor beginners en zelfs anderen die wat verder staan maar nog in mythes geloven.

guy droog heeft meestal wel goede informatie, denk dat hij de beste Nederlandstalige informatie heeft die je op internet kan vinden.

De trainingsmythes in dit stuk geloofde ik al tijdje niet meer in. In enkele voedingsmythes echter wel. In de relatief korte tijd dat ik serieus train en nauwkeurig op mijn voeding let, heb ik eigenlijk altijd Tom Venuto's boek "Burn the fat, feed the muscle" als bijbel gebruikt. Nu kom ik erachter dat daar tal van onwaarheden in staan welke ik tot nu als leidraad heb genomen. Wellicht wat te naïef. Desalniettemin progressie geboekt maar dat terzijde.

Enkele vragen die bij mij opkwamen bij enkele mythes:
Maaltijdfrequentië: oké, geen invloed op metabolisme. Maar er zijn wel voordelen van hogere frequentie voor spieropbouw?

Eiwitgrens: tuurlijk is er niet echt een grens, maar het is neem ik aan niet zo extreem als hier wordt beweerd (1 keer X gr eiwitten of X gr verdeeld over de dag), toch? Dat wordt voor mij niet helemaal duidelijk in dit stuk. Want schrijver geeft ook aan dat eiwitten na een training wel verstandig is. Voorbeeld: 14.00u eet ik aan 100gr aan eiwitten, duurt laten we zeggen tien uur om te verteren. Heb ik dan na mijn training om 19.00u aanvulling nodig?

Clean eten: ik geloofde ook in verschil in koolhydraten (grote/kleine moleculen). Maar is het echt zo dat als ik een maaltijd kip en rijst oversla en de hoeveelheid overgeslagen kcal vervang voor bijv. drop (met iets van 60gr suikers (per 100gr), en geen vet), en ik de gemiste vitamines en mineralen (die in de rijst zaten) uit pillen haal, ik geen verschil merk?

De trainingsmythes in dit stuk geloofde ik al tijdje niet meer in. In enkele voedingsmythes echter wel. In de relatief korte tijd dat ik serieus train en nauwkeurig op mijn voeding let, heb ik eigenlijk altijd Tom Venuto's boek "Burn the fat, feed the muscle" als bijbel gebruikt. Nu kom ik erachter dat daar tal van onwaarheden in staan welke ik tot nu als leidraad heb genomen. Wellicht wat te naïef. Desalniettemin progressie geboekt maar dat terzijde.

Enkele vragen die bij mij opkwamen bij enkele mythes:
Maaltijdfrequentië: oké, geen invloed op metabolisme. Maar er zijn wel voordelen van hogere frequentie voor spieropbouw?

Eiwitgrens: tuurlijk is er niet echt een grens, maar het is neem ik aan niet zo extreem als hier wordt beweerd (1 keer X gr eiwitten of X gr verdeeld over de dag), toch? Dat wordt voor mij niet helemaal duidelijk in dit stuk. Want schrijver geeft ook aan dat eiwitten na een training wel verstandig is. Voorbeeld: 14.00u eet ik aan 100gr aan eiwitten, duurt laten we zeggen tien uur om te verteren. Heb ik dan na mijn training om 19.00u aanvulling nodig?

Clean eten: ik geloofde ook in verschil in koolhydraten (grote/kleine moleculen). Maar is het echt zo dat als ik een maaltijd kip en rijst oversla en de hoeveelheid overgeslagen kcal vervang voor bijv. drop (met iets van 60gr suikers (per 100gr), en geen vet), en ik de gemiste vitamines en mineralen (die in de rijst zaten) uit pillen haal, ik geen verschil merk?

Intermittent fasting werkt ook gewoon. Maat van mij is er nu een week mee bezig; eet alleen tussen 15:00 en 21:00. Qua gains niets veranderd maar dropt wel wat vocht en vet in fasting tijden.
Ik heb iemand van 123kg op 6% eens gevraagd hoe hij at, sliep, trainde en kuurde. Je gelooft het of niet; hij at gewoon heel traditioneel 3 a 4 keer per dag.

Intermittent fasting werkt ook gewoon. Maat van mij is er nu een week mee bezig; eet alleen tussen 15:00 en 21:00. Qua gains niets veranderd maar dropt wel wat vocht en vet in fasting tijden.
'Anecdotical evidence' is helaas niet de sterkste vorm van bewijs.

Ziet er zelf alleen uit als een natte krant

Ik vind dat als je diëten gaat vergelijken, maaltijdfrequentie, hoelang je vast en alles gerelateerd aan voeding je moet doen bij mensen die naturel zijn.

Idd wat een sukkel die gpro, met zn neppe anabolenfysiek

je p**mel wordt een clit en je tepels worden boobies :eek:
giphy.gif

Terug
Naar boven