- Waardering
- 12.184
Nee ok ik ook niet, maar denk inderdaad toch niet dat hij daar iets onrealistisch mee voorhoud. Met andere foto's al helemaal niet.Geen idee. Kon ik niet zien. Ik heb ook geen facebook dus.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nee ok ik ook niet, maar denk inderdaad toch niet dat hij daar iets onrealistisch mee voorhoud. Met andere foto's al helemaal niet.Geen idee. Kon ik niet zien. Ik heb ook geen facebook dus.
Alleen op dbb, waar een prima uitgebreid stuk informatie openbaar wordt gemaakt gaat t weer over hoe de schrijver er uit ziet en of ie wel of niet gebruikt.
Maar wie was relevantie
9 - Maaltijdfrequentie heeft geen invloed op het metabolisme
Gelukkig weten we zeker, dat het idee dat om de paar uur een
maaltijd eten het metabolisme “hoog” houdt of de vetverbranding
mogelijk maakt, onjuist is. De wetenschappelijke literatuur bevat
hier genoeg bewijs voor. Dit is iets dat in de wetenschap niet heel
moeilijk is om te testen en dit is een van de mythes waar geen
ruimte overblijft voor discussie.
Hoe deze mythe is ontstaan is niet helemaal bekend, maar er zijn
twee verklaringen. Ten eerste kan het ontstaan door het verkeerd
begrijpen van thermogenese en de invloed op het rust-metabolisme
(RMR). Om een goede vergelijking te maken tussen drie en
zes maaltijden, moeten de dagelijkse calorieën en macronutriënten
gelijk zijn. Het klopt in ieder geval dat door het eten van een
maaltijd, het metabolisme tijdelijk stijgt, omdat er energie wordt
gebruikt om voeding te verwerken. Er mist hier alleen een cruciaal
detail en dat is dat de stijging van het RMR evenredig is aan de
samenstelling van de maaltijd. Hoe groter de maaltijd, hoe meer
het RMR stijgt. Bij zes maaltijden per dag bevatten de maaltijden
minder calorieën dan bij drie maaltijden en is het effect van
thermogenese per maaltijd ook kleiner. In de praktijk is het nettoresultaat
over de hele dag dus hetzelfde.
los van het feit dat het met je metabolisme niets doet heerst er nog altijd de angst voor spierverlies als je te lang niet eetZijn fysiek is gewoon natty haalbaar, de eerder geposte foto is ook nog eens geshopt een beetje zodat alles beter uitkomt.
En dat gedoe over 6 of meer maaltijden per dag hoor ik dagelijks.
Als je netjes probeert uit te leggen dat er niks met je metabolisme gaat gebeuren als je hele dag zelfs niet eet, dan word je raar aangekeken.
Der is een paar maand geleden een Nederlanse docu geweest op de TV. Deze sprak over dat de mythe is ontstaan door de voedsel industrie. Want voor wie is het namelijk goed dat men door meerdere maaltijden meer kan eten. Juist ja. De voedsel industrie!
Dus dit kan kloppen.
Niet als energiebron maar als je aminozuren nodig hebt.Ja toch, want spier is makkelijkere energiebron voor jouw lichaam dan vet.
Lijkt mij niet, de dagen dat je 7500 kcal eet zal je vet opslaan wat je in de overige dagen kunt gebruiken, maar je aminozuren zal je toch nodig hebben, dus krijg je toch spierafbraak lijkt mij.Als je het heel letterlijk zou nemen: "Maaltijdfrequentie heeft geen invloed op het metabolisme".
Kun je dan ook gewoon 3 dagen lang 7.500kcal per dag eten en de rest van de week vasten?
Zo kom je op 22.500kcal uit voor de hele week; wat gemiddeld neer komt op 3214kcal/dag.
Precies, dat lijkt me ook het meest logisch wat je zegt. Trainen en 4 dagen niks eten zie ik ook helemaal niet zitten. Maar voor mensen die niet trainen kan dat anders zijn.Lijkt mij niet, de dagen dat je 7500 kcal eet zal je vet opslaan wat je in de overige dagen kunt gebruiken, maar je aminozuren zal je toch nodig hebben, dus krijg je toch spierafbraak lijkt mij.
Niet voor meerdere dagen maar wel veel met ramadan intermittent fastingLiteratuur hieromtrent is ook niet makkelijk te vinden als het gaat om catabol/anabool zijn tijdens vasten bij niet- en wel sporters.
Niet als energiebron maar als je aminozuren nodig hebt.
Als je het heel letterlijk zou nemen: "Maaltijdfrequentie heeft geen invloed op het metabolisme".
Kun je dan ook gewoon 3 dagen lang 7.500kcal per dag eten en de rest van de week vasten?
Zo kom je op 22.500kcal uit voor de hele week; wat gemiddeld neer komt op 3214kcal/dag.
Met die gedachte speel ik ook. We hebben het altijd over dagelijkse energiebehoefte en dat je maar moet zorgen dat iedere dag de juiste hoeveelheid binnen krijgt. In zekere zin kan de bewering dat frequentie er niet toe doet toch nooit waar zijn?
Ergens moet die grens liggen, maar waar.
Is het geen logische gedachte je er in ieder geval voor moet zorgen dat je in ieder geval weer een portie eiwitten naar binnen werkt, voordat de laatste eiwitten van je vorige maaltijden allemaal zijn verwerkt door het lichaam? Dus dat je lichaam geen moment zonder eiwitten zit en je lichaam niet gaat denken van: "shit, ik heb geen eiwitten meer op spier(cellen) te maken"
Met die gedachte speel ik ook. We hebben het altijd over dagelijkse energiebehoefte en dat je maar moet zorgen dat iedere dag de juiste hoeveelheid binnen krijgt. In zekere zin kan de bewering dat frequentie er niet toe doet toch nooit waar zijn?
Ergens moet die grens liggen, maar waar.
Is het geen logische gedachte je er in ieder geval voor moet zorgen dat je in ieder geval weer een portie eiwitten naar binnen werkt, voordat de laatste eiwitten van je vorige maaltijden allemaal zijn verwerkt door het lichaam? Dus dat je lichaam geen moment zonder eiwitten zit en je lichaam niet gaat denken van: "shit, ik heb geen eiwitten meer op spier(cellen) te maken"
Volgens "The Protein Book" kun je voor eiwitten uit voeding ongeveer 5 a 6 uur aanhouden. Vloeibare eiwitten zoals shakes worden doorgaans een stuk sneller opgenomen.Hoe lang zou het duren voordat eiwitten verwerkt zijn?
En hoe werkt dat bij IF dan?Inderdaad wel constant aan proteine behoefte voldoen. Maaruhm succes met degelijk trainen/functioneren die 4 fasted dagen.
De proteine behoefte werkt dan hopelijk uit groot genoege maaltijden de avond ervoor met je dagelijkse behoefte aan proteine (meer dan 3.4gr /kg) en/of bcaa's in de ochtend.